Seimo narių grupė prašė ištirti, ar Konstitucijai neprieštarauja įstatymo nuostata, kuria nustatyta, kad atliekų tvarkymo organizavimo licencijos galiojimas panaikinamas, jeigu licencijos turėtojas buvo įspėtas apie galimą jos galiojimo sustabdymą 3 kartus per paskutinius dvejus metus.
Parlamentarų teigimu, pagal dabar galiojančią tvarką atliekų tvarkymo organizavimo licencijos galiojimas gali būti panaikinamas ne trijų galiojančių įspėjimų, bet trijų paskirtų ir panaikintų įspėjimų pagrindu, nustačius bet kokius, net visiškai mažareikšmius ir neturinčius jokio poveikio visuomenės sveikatai ar saugumui, licencijuojamos veiklos pažeidimus.
„Ūkinės veiklos laisvė taip yra ribojama daugiau, nei būtina viešajam interesui užtikrinti. Be to, tarp siekiamo tikslo nubausti teisės pažeidėją ir užtikrinti teisės pažeidimų prevenciją ir numatytų priemonių šiam tikslui pasiekti nėra teisingos pusiausvyros“, – nurodoma Seimo narių grupės prašyme.
Anot parlamentarų, dėl šių priežasčių Atliekų tvarkymo įstatymo nuostatos gali prieštarauti Konstitucijoje įtvirtintiems principams, kad Lietuvos ūkis grindžiamas privačios nuosavybės teise bei asmens ūkinės veiklos laisve ir iniciatyva, o valstybė remia visuomenei naudingas ūkines pastangas ir iniciatyvą bei reguliuoja ūkinę veiklą taip, kad ji tarnautų bendrai tautos gerovei.