Teismas turėtų pasisakyti, ar Ūkio subjektų, perkančių–parduodančių žalią pieną ir prekiaujančių pieno gaminiais, nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymas pagrįstai Seime priimtas ypatingos skubos tvarka.
Teismas taip pat tyrė, ar įstatyme pagrįstai reikalaujama pagrįsti žalio pieno pirkimo kainos mažinimą.
Įstatymas numato, kad tais atvejais, kai žalio pieno pirkėjas mažina žalio pieno pirkimo kainą daugiau negu 3 procentiniais punktais, jis privalo gauti Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros leidimą.
Dėl įstatymo atitikties Konstitucijai į teismą 2016 metais kreipėsi Seimo narių grupė. Byla buvo nagrinėjama rašytinio proceso tvarka.
Nagrinėdamas šią bylą Konstitucinis Teismas kreipėsi į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą, prašydamas įvertinti, ar Lietuvoje galiojanti pieno supirkimo tvarka neprieštarauja ES teisei.
Europos teismas pernai lapkritį konstatavo, kad Lietuvos įstatymo nuostatos neprieštarauja ES teisei, jeigu yra tinkamos nustatytam tikslui kovoti su nesąžininga komercine praktika įgyvendinti ir neviršija to, kas būtina jam pasiekti. Ar priemonės nėra perteklinės, ES teismas paliko nuspręsti Konstituciniam Teismui.