SAM išplatintame pranešime skelbia, kad, su e.receptu į vaistinę atėjusiems pacientams būtų siūloma atvykti kitą dieną arba kreiptis pas gydytoją dėl popierinio recepto. Tačiau yra ir išimtis.
„Jei pacientui skubiai reikia vaistų, o išrašyti popierinio recepto nėra galimybės, tokiu atveju būtų galima pasiūlyti nedidelį kiekį jam paskirto receptinio vaisto įsigyti be recepto, jei atvejis atitinka Vaistinių preparatų išdavimo taisyklių, patvirtintų SAM įsakymu Nr. 112, V1 skyriaus reikalavimus užpildant atitinkamą žurnalą“, – pranešė ministerija.
Anot SAM, Registrų centras toliau bando atkurti serverinės veiklą, prašoma medikų, farmacijos specialistų ir visuomenės supratimo.
„Kolegos iš Registrų centro patikino, kad pacientų duomenys yra saugūs“, – nurodė ministerija.
Vaistininkai ir toliau prašo galinčių pacientų kol kas palaukti.
„Situacija nepasikeitė, taip pat, kaip vakar, laukiame žinių, kada pasikeis ir labai tikimės, kad kuo greičiau, nes situacija tikrai labai sudėtinga vaistinėse“, – BNS sakė Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Kristina Nemaniūtė-Gagė.
„Tų pacientų, kurie turi galimybę palaukti, mes prašome ateiti kitą dieną, o tie, kurie negali laukti, kur būtina tuos vaistus vartoti šiandien, vaistininkai dirba ir ieško būdų, kaip galėtų tuos vaistus jiems išduoti“, – sakė ji.
K.Nemaniūtės-Gagės teigimu, tokiais atvejais vaistininkai aiškinasi, ar žmogus tikrai vartojo tokius vaistus ir tuomet juos išduoda.
Paulius Ciegis, „Gintarinės vaistinės“ tinklo regionų vadovas pranešime žiniasklaidai komentuoja, kad šio tinklo vaistinėse trečiadienį dar negalės aptarnauti e.receptų.
„Popierinių receptų neturintys pacientai, kuriems vaistų prireikė skubiai, vaistinėse vakar buvo aptarnaujami šiek tiek ilgiau nei įprasta. Vaistininkams aktyviai bendradarbiaujant su pacientus gydančiais gydytojais buvo ieškoma sprendimų, kaip pacientui išduoti jam būtinus vaistus neveikiant elektroninėms sistemoms. Vadovaujantis Farmacijos įstatymu ir SAM rekomendacijomis daliai pacientų receptiniai vaistai buvo išduodami be galiojančio recepto, kad būtų užtikrintas nenutraukiamas paciento gydymas“, – sakė P.Ciegis.
„Situacija sudėtinga, tačiau labai džiaugiamės, kad klientų supratingumo ir atsakingo vaistininkų darbo dėka pacientų aptarnavimas vaistinėse vyksta sklandžiai“, – pridūrė jis.
Apie teigiamą COVID-19 tyrimą asmenį informuos telefonu
Antradienį dėl sutrikusios e.sveikatos veiklos žmonės buvo neregistruojami į mobiliuosius koronaviruso patikros punktus. Trečiadienį registracija vykdoma rankiniu būdu.
„Registracija vykdoma į mobiliuosius patikros punktus – tik tiek, kad atsirado mobiliesiems patikros punktams daugiau darbo, nes jie turi rankomis pildyti popierinius dokumentus, kurie turi lydėti mėginį iki pat laboratorijos“, – sakė Kauno greitosios medicinos pagalbos stoties, kur veikia karštoji koronaviruso linija, vadovas Nerijus Mikelionis.
Taip pat šiuo metu žmonės negauna automatiškai siųstų žinučių apie neigiamus tyrimo rezultatus. Teigiamų rezultatų atveju žmonės kaip ir anksčiau sulaukia skambučio.
Kaip skelbiama SAM pranešime, Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos atstovai teigia, jog keletas vakar dienos tyrimų rezultatų vėlavo, tačiau didesnių problemų e.sveikatos sistemos sutrikimai nesukėlė.
Pasak N.Mikelionio, kitų papildomų sunkumų atvykstantiesiems į patikros punktus dėl e.sveikatos sutrikimų kilti neturėtų.
Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė ir sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla. Daugumą jų iki trečiadienio ryto pavyko atkurti, tačiau e.sveikata dar neveikia.
Registrų centro atstovai sako kol kas negalintys prognozuoti, kada ši sudėtinga ir didelė sistema vėl pradės veikti.