Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2023 03 02

Kovo 5 d. nuo vidurnakčio įsigalioja rinkimų agitacijos draudimo laikotarpis

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) primena, kad likus 7 valandoms iki balsavimo rinkimų dieną pradžios įsigalioja rinkimų agitacijos draudimo laikotarpis, rašoma VRK pranešime spaudai.
Lietuvoje prasidėjo išankstinis balsavimas savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose
Lietuvoje prasidėjo išankstinis balsavimas savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Agitacijos draudimas prasideda kovo 5 d. 00.00 val. ir tęsis iki 20 val. – balsavimo rinkimų dieną pabaigos.

Įsigaliojus Rinkimų kodekso nuostatoms, sutrumpėjo agitacijos rinkimų savaitgalį draudimo laikotarpis. Dabar rinkimų agitacija, neatsižvelgiant į jos būdus, formas ir priemones, draudžiama likus 7 valandoms iki balsavimo rinkimų dieną pradžios ir rinkimų dieną iki balsavimo pabaigos.

Išimtys taikomos išorinei politinei reklamai, ne vėliau kaip paskutinę darbo dieną iki prasidedant šiam rinkimų agitacijos draudimui iškabintai ne arčiau kaip 50 metrų atstumu aplink pastatą, kuriame yra balsavimo patalpa.

Tokiu atveju, kai rinkimų agitacijos stendai, tentai, plakatai ir pan. yra arčiau kaip 50 metrų nuo pastato, kur yra balsuojama, jie turi būti pašalinti.

Rinkėjai, gali neatlygintinai skelbti įrašus, kurie nelaikomi rinkimų agitacija. Publikuoti socialiniuose tinkluose, kad rinkėjas ruošiasi balsuoti, kviečia balsuoti kitus arba jau pabalsavo taip pat galima.

Rinkėjams šiuo laikotarpiu tiek socialiniuose tinkluose, tiek rinkėjų administruojamose interneto svetainėse nereikėtų:

· skelbti įrašų, kuriais agituojama už politinės kampanijos dalyvius, įvardijant konkrečius kandidatus, juos iškėlusias partijas, politinius komitetus;

· dalintis agitaciniais kitų asmenų įrašais, jų komentuoti ir atlikti kitus veiksmus, kurie naujai keltų susidomėjimą kandidatu, partija, politiniu komitetu;

· keisti asmeninės paskyros nuotraukos ir profilio viršelio į naują nuotrauką ar vaizdo informaciją su agitaciniais elementais už konkretų kandidatą, partiją, politinį komitetą.

Kandidatams, politinėms organizacijoms (partijoms, komitetams, jų pirmininkams), koalicijoms socialiniuose tinkluose ir jų administruojamose interneto svetainėse rinkimų agitacijos draudimo laikotarpiu draudžiama:

· atlygintai skelbti įrašus, įskaitant apmokėtus iki agitacijos draudimo pradžios;

Nepriklausomai nuo atlygintinumo:

· skelbti naujų agitacinio turinio įrašų, įskaitant kvietimą atvykti balsuoti;

· naujai dalintis iki agitacijos draudimo pradžios paskelbtais agitacinio pobūdžio įrašais, jų komentuoti ir atlikti kitus veiksmus, kurie naujai keltų susidomėjimą kandidatu, partija, politiniu komitetu (iki rinkimų agitacijos draudimo pradžios paskelbtų įrašų šalinti nereikia);

· keisti asmeninės paskyros nuotraukos ir profilio viršelio į naują nuotrauką ar vaizdo informaciją su agitaciniais elementais;

· siųsti priminimų asmenims, kurie išreiškė susidomėjimą iki rinkimų agitacijos draudimo pradžios kandidatų, politinių organizacijų, koalicijų sukurtais rinkimų dienos įvykiais;

· žymėti „Domina“ arba „Dalyvausiu“ rinkimų dienos renginių, kuriais išreiškiamas palaikymas kandidatams, politinėms organizacijoms, koalicijoms ar yra kiti rinkimų agitacijos požymiai.

Kai kurie apribojimai ir draudimai taikomi ir socialiniuose tinkluose skleidžiamai politinei reklamai. Plačiau tai rašome ČIA.

VRK primena, kad rinkimų agitacija nelaikoma:

· informacija apie vykstančius rinkimus;

· įrašai apie rinkimų svarbą valstybės gyvenimui;

· atvykusių balsuoti rinkėjų skaičiau paskelbimas;

· dokumentai, kuriuos būtina turėti balsuojant;

· kita informacija, kuria nėra raginama nedalyvauti rinkimuose, balsuoti už arba prieš kandidatą ar kandidatų sąrašą;

· ne rinkimų politinės kampanijos dalyvio kvietimas atvykti balsuoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos