Toli nuo didžiųjų miestų, pačiame Lietuvos viduryje įsikūrusiame Pajieslyje šiuo metu – kiek daugiau nei šimtas gyventojų. Šiam kaimui buvo kilusi grėsmė visai nunykti, bet netikėtai į jį pradėjo keltis jaunos, tvarkingos, vaikus auginančios šeimos. Jos baigia suremontuoti ištuštėjusį mokytojų namą, perka kitus namus ir butus. Vietos gyventojai netruko nustatyti, kad šių žmonių veidai tokie šviesūs todėl, jog jie ne tik negeria, nerūko, bet ir nevalgo mėsos. Kol apie atvykėlius buvo žinoma tik tai, žmonėms jie kėlė nuostabą. Tačiau išgirdę, kad naujieji kaimo gyventojai yra krišnaistai, pajiesliškiai išsigando šėtono.
Atvyko mecenatas
Vienas labiausiai pajiesliškiams į akis krintančių krišnaistų – buvęs Kėdainių rajono tarybos narys Virginijus Dovydas. Jis rajone žinomas kaip verslininkas ir mecenatas, savo lėšomis gimtuosiuose Josvainiuose įrengęs kapines, pastatęs vaikų ir senelių prieglaudas.
V.Dovydas LŽ teigė buvęs Tėvo Stanislovo labdaros fondo valdytojas, šiam dvasininkui statęs namą. „Kai namas buvo jau pastatytas, paklausiau Dievo: “O kas toliau?„ Tuomet man ir buvo parodytas krišnaizmo kelias“, – sakė V.Dovydas. Pasirinkęs šį, anot jo, vienintelį tikrą tikėjimą, V.Dovydas ryžosi statyti dvasinį krišnaizmo centrą. Vieta jam buvo rasta Pajieslyje.
Kiek anksčiau mamos vardu V.Dovydas buvo nusipirkęs Pajieslio vaikų lopšelį–darželį. Jame ir ryžosi įkurti minėtą centrą, pavadinęs jį Vaišnavų vienuolynu.
Paklaustas, kodėl statyboms pasirinko vienuolyno pavadinimą, vyriškis atsakė, kad daug krišnaistų yra vieniši, pasenusiems jiems bus reikalinga pagalba. Todėl dalis pastato turėtų būti skirta jiems. Jauni krišnaistai taip pat ras vietos po šiuo stogu. Pajieslyje turėsiančios vykti įvairios krišnaistų praktikuojamos apeigos.
Dirba „kaip visi“
Pajieslyje su dviem dukrelėmis gyvenanti Irena Mejerienė – taip pat krišnaistė. Jos virtuvėje ant spintelės kabo lape surašytos krišnaistų tiesos apie gyvenimą trumpinančias ydas – plepumą, išdidumą, pyktį, gobšumą, per didelį žinių siekimą, išdavystes ir nekontroliuojamus jausmus.
Buvusi Dotnuvos žemės ūkio akademijos laborantė į Pajieslį atvažiavo prisidėti savo darbais statant Vaišnavų vienuolyną. „Jaučiuosi čia radusi rojų“, – tikina moteris.
Juristės išsilavinimą turinti dviejų vaikų mama Jurgita į Pajieslį su vaikais ir vyru atvyko iš Kėdainių. Moteris džiaugiasi, kad Pajieslyje gyvena ir krišnaizmą išpažįstančio jos brolio šeima, yra daugiau bendraminčių bei laukiama atvykstant naujų. „Girdėjau, kad krišnaistams vietos žmonės jau nebenori parduoti butų ir namų, tarsi bijo mūsų“, – pasakojo ji.
Kaimiečių nuostaba, kad krišnaistai turtingi nedirbdami, Jurgitą prajuokino. „Mano ir brolis, ir vyras prekiauja ajurvediniais produktais, platina juos po parduotuves, vaistines, prekybos centrus. Visa tai jie daro namuose dirbdami kompiuteriu. Todėl kaimo žmonėms ir gali atrodyti, kad jie nieko nedirba, kažkur važinėja, o pinigų vis turi. Mes dirbame kaip ir visi“, – sakė Jurgita.
Kovoja su tamsos jėgomis
Panevėžio rajono egzorcistas Edmundas Rinkevičius LŽ teigė, kad krišnaizmas – pačių žmonių susigalvotas, taigi, pagoniškas tikėjimas, kai ir meldžiamasi, ir maistas aukojamas stabui. „Kadangi tai, kas nėra dieviška, yra susiję su kitomis – pavadinkime jas tamsos dvasiomis“, – sakė jis. E.Rinkevičius tikino ne sykį teikęs egzorcisto pagalbą tiems, kurie ėmėsi praktikuoti krišnaizmą, o vėliau gyvenime prarado pusiausvyrą.
Kauno vyskupijos egzorcistas, teologijos mokslų daktaras Arnoldas Valkauskas LŽ teigė, kad ir jam teko žmones laisvinti iš piktųjų dvasių, kurios užklupo ėmus praktikuoti pagoniškąjį krišnaizmą. Todėl egzorcistas patarė nesižavėti ne visai įprastą gyvenimo būdą gyvenančiais ir neįprastą tikėjimą propaguojančiais krišnaistais.