Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 03 19

Kruizinės laivybos parodoje netilo diskusijos apie „Costa“ tragediją

Klaipėdiečių delegacija grįžo iš JAV vykusios kasmetinės didžiausios pasaulyje kruizinės laivybos parodos ir konferencijos „Cruise Shipping Miami 2012“.
Kruizinis laivas prilygsta daugiaaukščiam namui.
Šiais metais į Klaipėdą planuoja atplaukti 42 kruiziniai laivai. / A.Kripaitės nuotr.

Parodos metu vykusioje konferencijoje Tarptautinių kruizinių linijų asociacija (CLIA) pateikė duomenis, kad per 2011 m. kruiziniais laivais, kaip ir prognozuota per praėjusiais metais vykusią konferenciją, pasinaudojo 16,3 mln. keleivių (palyginti 2010 m. – 15 mln. keleivių), kurių didžioji dalis iš Šiaurės Amerikos.

Pasak CLIA atstovų, 2012–2015 metais į 25 naujų kruizinių laivų statybą bus investuota 10 milijardų dolerių suma, o šiais metais kruizinis laivynas pasipildys netgi 14 naujų kruizinių lainerių.

Anit konferencijos delegatų, 2011 metais Baltijos regione stebimas 13,1 proc. kruizinės laivybos prieaugis, o 2012 m. šiame regione prognozuojamas 5,5 proc. kruizų sektoriaus augimas.
Praėjusiais metais aktualiausias buvo 2008–2009 metų ekonominės krizės klausimas, kuri kruiziniam verslui buvo sudėtingiausia iš visų krizių, nes truko ilgiausiai – 18 mėnesių, o šiais metais aktualūs buvo keli klausimai – kruizinio laivo „Costa Concordia“ katastrofos ir arabų pavasario galima įtaka kruizinei laivybai.

Žinoma, pasak konferencijoje pasisakiusiųjų, šie veiksniai turės įtakos, kad kruizinių linijų maršrutai bus šiek tiek pakoreguoti. Todėl konferencijoje buvo akcentuojama, kad skiriamas didelis dėmesys ir jau imtasi visų priemonių kruizinių keleivių saugumui užtikrinti ne tik laivuose, bet ir turistams išlipus į krantą.

Kaip ir praėjusiais metais, taip ir šiemet buvo kalbama apie tai, kad Šiaurės, Rytų Europos uostai kruizinėms linijoms renkantis maršrutus, tampa patrauklesni, lyginant su Viduržemio jūros uostais, dėl didesnio saugumo juose faktoriaus.

Konferencijos dalyviai įvardino, kad kruizams populiariausios ir lankomiausios kelionių šalys yra Naujoji Zelandija, Kinija, Brazilija ir Jamaika. Taip pat buvo akcentuota, kad ypač populiarūs tampa upių kruizai bei taip vadinamieji prabangos (luxury) kruizai.

Prisitaikydamos prie ekonominių sunkumų, tokių kaip žymiai išaugusios kuro kainos bei sugriežtinti reikalavimai kuro emisijoms jūroje, sumažėjusi klientų perkamoji galia, kruizinės linijos sumažino bilietų kainas, į siūlomus paslaugų paketus įtraukė papildomų paslaugų, ekskursijų bei pažadėjo nedidinti kainų, siekdamos išlaikyti per krizę naujai atėjusius klientus.

Taip pat konferencijoje buvo aptartas vienas iš rinkodaros metodų, kuris naudojamas kruiziniame versle – klientų atsiliepimų apie suteiktas paslaugas, patirtus įspūdžius publikavimas, jų analizė, pasitelkiant ir socialinius internetinius tinklus Facebook ir YouTube. Kaip žinia, klientai skleidžia nemokamą reklamą, kuri ne visada būna teigiamo pobūdžio.

Lemiamas veiksnys kruizų pramonei yra skirtinga atostogų trukmė skirtingose šalyse. Pvz., JAV atostogoms kasmet skiriama 10 dienų, Japonijoje atostogų trukmė priklauso nuo išdirbto darbo stažo. Pradedant karjerą, atostogoms skiriamos tik 5 dienos, o išdirbus 10 metų – iki 15 dienų. Kruizinių laivų keleiviai skirstomi į dvi grupes, t. y. tuos, kurie išimtinai laiką leidžia laive, naudodamiesi kruiziniuose laivuose teikiamomis paslaugomis bei malonumais, ir tuos, kurie keliaudami papildomai nori šviestis ir aplankyti kuo daugiau turistinių vietų.

Preliminariais duomenimis 2012 metais į Lietuvos uostamiestį atplauks 42 kruiziniai laineriai, t. y. 16 proc. daugiau nei praėjusiais metais, kai Klaipėdą aplankė 36 laivai. Šiais metais planuojama priimti apie 30 tūkst. kruizinių keleivių, o tai bus apie 40 proc. daugiau negu praėjusiais metais, kai Klaipėdos uoste apsilankė 21478 kruiziniai keleiviai. Šiemet uostamiestyje apsilankys 5 didieji laineriai (ilgesni nei 200 m) bei inkarą mūsų pakrantėje pirmą kartą išmes 4 kruiziniai laivai: „Clipper Odyssey“, „Star Flyer“, „Crystal Symphony“ ir „Oriana“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų