Prezidentė klausia, ar anksčiau paskelbtų KT nutarimų nuostatos gali būti aiškinamos kaip reiškiančios, kad generaliniam prokurorui negali būti nustatyta pareiga atsiskaityti už prokuratūros veiklą įstatymų leidžiamajai ir vykdomajai valdžioms, nes tai reikštų kišimąsi į prokurorų, vykdančių Konstitucijoje nustatytas funkcijas, veiklą, taip pat ar generalinio prokuroro atleidimo pagrindai ir tvarka gali būti nustatyti ne tik įstatyme, bet ir Seimo statute.
Lapkritį D.Grybauskaitė grąžino įstatymą, kuriuo plečiami Seimo įgaliojimai atleidžiant generalinį prokurorą, tačiau parlamentarai prezidentės veto atmetė ir įstatyme įrašė nuostatą, kad generalinis prokuroras gali būti atleidžiamas Seimo siūlymu.
Lapkritį D.Grybauskaitė grąžino įstatymą, kuriuo plečiami Seimo įgaliojimai atleidžiant generalinį prokurorą, tačiau parlamentarai prezidentės veto atmetė ir įstatyme įrašė nuostatą, kad generalinis prokuroras gali būti atleidžiamas Seimo siūlymu.
Be to, parlamentarai yra priėmę Seimo statuto pataisą, kuri leidžia nepritarus Generalinės prokuratūros veiklos ataskaitai siūlyti prezidentei atleisti generalinį prokurorą.
D.Grybauskaitės teigimu, toks reguliavimas gali prieštarauti Konstitucijai, nes, pasak jos, sudaro prielaidas atleisti generalinį prokurorą iš pareigų nepasibaigus jo įgaliojimų terminui bet kuriuo momentu be jokios aiškios priežasties ir nesant jokio teisinio pagrindo.
Anot valstybės vadovės, Prokuratūros įstatymo pataisos sudarys galimybę atleisti generalinį prokurorą, jei jis neįtiks daliai politikų ir taip padarys prokurorą nuo jų priklausomą.
Lietuvos Konstitucija numato, kad generalinį prokurorą skiria ir atleidžia prezidentas Seimo pritarimu.