Tokios tvarkos atitiktį Konstitucijai KT vertins pagal individualų konstitucinį skundą, pranešė Teismas.
Pareiškėjas prašo atsakyti, ar konstituciniam teisinės valstybės principui neprieštarauja Administracinių bylų teisenos įstatymas tiek, kiek pagal jį administracinių teismų kompetencijai nepriskiriama tirti Seimo kontrolieriaus sprendimų atsisakyti nagrinėti skundą.
Pareiškėjas į KT kreipėsi dėl to, kad Vilniaus apygardos administracinis teismas atsisakė priimti nagrinėti jo skundą dėl Lietuvos administracinių ginčų komisijos sprendimo ir nutraukė administracinę bylą kaip nepriskirtiną administracinių bylų kompetencijai.
Administracinių ginčų komisijos sprendimu buvo atsisakyta priimti nagrinėti pareiškėjo skundą dėl Seimo kontrolieriaus sprendimo atsisakyti tirti jo skundą,
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas galutine ir neskundžiama nutartimi taip pat atmetė pareiškėjo skundą ir Vilniaus apygardos administracinio teismo nutartį paliko nepakeistą.
Teismas, be kita ko, konstatavo, kad Administracinių bylų teisenos įstatymu apribota administracinio teismo kompetencija vertinti Seimo kontrolieriaus sprendimų, įskaitant sprendimus atsisakyti nagrinėti skundą, teisėtumą ir pagrįstumą.
Pareiškėjo nuomone, ginčijamu teisiniu reguliavimu užkertamas kelias teisme ginčyti valstybės pareigūno – Seimo kontrolieriaus sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą, net jeigu šis sprendimas yra nepagrįstas
Anot jo, ginčijamu teisiniu reguliavimu paneigiama asmens teisė apskųsti Seimo kontrolieriaus sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą siekiant, kad Seimo kontrolierius atliktų tyrimą. Taip, pasak pareiškėjo, pažeidžiamas konstitucinis teisinės valstybės principas.