Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 10 23

Kultūros ministras įstrigo marinuotų agurkų stiklainyje

Lentynose dar galima rasti Darbo partijos lyderio Viktoro Uspaskicho šeimos valdomos bendrovės Kėdainių konservų fabriko gaminamų marinuotų agurkų, kurių stiklainius dabina dabartinio kultūros ministro „prisikėlėlio“ Remigijaus Vilkaičio, kadaise parodijavusio tą patį V.Uspaskichą, veidas.
V.Uspaskicho agurkai rinkimų dieną parduotuvės lentynoje
V.Uspaskicho agurkai rinkimų dieną parduotuvės lentynoje / Tomo Juodaičio nuotr.

Politikas Agurkichas, kurį humoro laidoje „Dviračio žyniose“ vaidino dabartinis kultūros ministras, dar šypsosi iš lentynų, ranka rodydamas į agurkus, rašo „Vilniaus diena“.

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) dar pernai gruodį grūmojo R.Vilkaičiui dėl agurkų reklamos.

„Visuomenei tas įvaizdis, kad ministras galbūt reklamuoja vieną ar kitą privačią bendrovę, yra netinkamas. Galbūt reikėtų kreiptis į tas bendroves ir paprašyti nutraukti produkcijos su jo atvaizdu gamybą“, – sakė tuometė VTEK pirmininkė Jolanta Petkevičienė.

Beveik prieš metus savo atvaizdą nuo agurkų stiklainių nuimti žadėjo ir R.Vilkaitis. „Nebus stiklainių, nebus ir reklamos. Šiandien apie tai kalbėjau, turėtų greitai išnykti“, – žadėjo ministras. Bet pažadas liko netesėtas.

VTEK sekretoriato vadovas Gediminas Sakalauskas teigė, kad tiek agurkų reklama, tiek viešo įsipareigojimo nevykdymas veikiausiai neatitinka etikos normų. Tiesa, kultūros ministras turėtų atsakyti ne prieš VTEK, o prieš Seimo Etikos ir procedūrų komisiją.

Šios komisijos vadovas Algimantas Salamakinas dienraščiui pareiškė, kad R.Vilkaitis neabejotinai bus kviečiamas pasiaiškinti. A.Salamakinas taip pat neabejojo, kad buvo pažeistos etikos normos, tačiau politikas ir verslininkai esą ras, kuo pasiteisinti. „Aišku, motyvacija bus, kad nespėjo išparduoti, niekas neperka. Gal pamato ministro atvaizdą ir specialiai neperka, V.Uspaskichą į bankrotą varo“, – nusijuokė Seimo etikos prievaizdas.

Kėdainių konservų fabriko direktorius Vygantas Vanagas tvirtino, kad agurkai „Geras vaizdelis“ nebegaminami. Esą lentynose puikuojasi kone prieš metus gaminti agurkai su ministro atvaizdu.

„Vienintelėse tinklo „Rimi“ parduotuvėse dar yra. Nuo tada, kai ministras kreipėsi, mes nė vieno indelio neišleidome – nei su Viktoro, nei su pono ministro atvaizdu. Mūsų produkcijos galiojimo laikas – dveji ar treji metai, taigi lentynose gali būti vienas kitas stiklainis užsilikęs“, – teisinosi V.Vanagas.

„Rimi“ atstovė Raminta Česnulienė patvirtino verslininko žodžius. Anot jos, praėjusių metų pabaigoje užsakyta didžiulė „Gero vaizdelio“ agurkų partija, kurios vis dar nepavyko išparduoti. Tačiau tokie pasiteisinimai neįtikino A.Salamakino. Pasak jo, ministras turi tesėti pažadą ir pasirūpinti, kad agurkų ar bent jau etikečių su jo atvaizdu neliktų.

Beje, V.Vanagas užsiminė, kad ministro veidą dar ketina naudoti agurkų reklamai. Esą įmonė laukia, kol išnyks politinės kliūtys, ir tada svarstys galimybę vėl gaminti agurkus „Geras vaizdelis“. „Baigsis jo kadencija ir vėl darysime etiketes su jo veidu. Žinoma, jeigu niekas nepasikeis“, – verslo vizijas vardijo pašnekovas.

Kultūros ministro patarėjas Jonas Leonavičius teigė, jog ministras užtikrinta, kad ši produkcija nebebus gaminama, tai esą svarbiausia. Anot jo, R.Vilkaitis nemato reikalo imtis veiksmų, kad  apyvartoje neliktų „Gero vaizdelio“ agurkų.

Prieš R.Vilkaitį Kėdainių konservų fabriko agurkų etiketėse puikavosi pats V.Uspaskichas. Jis dar 2003 m. užkliuvo Seimo etikos sargams. Tuometis Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas užbėgo įvykiams už akių ir kreipėsi į Kėdainių konservų fabriką su prašymu nenaudoti jo atvaizdo agurkų etiketėse.

Netrukus po šios istorijos buvo sudaryta reklamos sutartis su R.Vilkaičiu. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos