Iš dabartinės švartavimosi vietos į ruožą tarp Biržos ir Pilies tiltų laivą turėtų nutempti žmonės. „Meridiano“ paramos fondo direktoriaus Artūro Žičkaus teigimu, reikėtų maždaug 40–ies pagalbininkų, kurie sukibę už keturių lynų, saugiai išvestų burlaivį pro pakeltą Biržos tiltą. Už jo remontuoti plukdomą laivą jau perimtų vilkikas. Tikėtina, kad stipruolių paramos gali prireikti ir ties Pilies tiltu, kad laivas būtų pakreiptas taip, jog savo stiebais nekliudytų tilto konstrukcijų.
Prieš devynerius metus ištempti „Meridianą“ remontui taip pat padėjo klaipėdiškiai. Laivo paramos fondo vadovas Artūras Žičkus tikisi, jog ir šįkart sulauks Klaipėdos miesto simbolį mylinčių tvirtarankių pagalbos. Savanoriai kviečiami gegužės 22–ąją, šeštadienį, 13 val. rinktis krantinėse prie „Meridiano“.
Planuojama, jog „Meridiano“ remontas užtruks porą mėnesių.
„Meridiano“ brolių likimai – liūdni
Klaipėdos jūrinio miesto simboliu tapęs burlaivis „Meridianas“ yra vienas iš dvylikos medinių barkentinų, po karo pastatytų Turku mieste. Šių laivų likimai susiklostė skirtingai, daugelio– tragiškai. Burlaiviai sudarė mokomąją flotilę, išbarstytą po visą tuometinę Sovietų Sąjungą.
Laivų statytojai planavo, kad šios barkentinos galės būti eksploatuojamos apie dvidešimt metų. Tačiau iš tiesų daugelis burlaivių bangas raižė po 25 metus ir ilgiau. Pasirodė, kad jų ilgaamžiškumo priežastimi tapo tuo metu neįprasti bet stiprūs klijuoto medžio korpuso detalės ir rangautas (stiebai bei skersiniai, skirti burėms tvirtinti). Vien Baltijos jūroje plaukiojo 7 tokie laivai: “Vega“, „Sirijus“, „Kropotkinas“, „Meridianas“, „Mendelejevas“, „Tropikas“ ir „Kapela“.
„Meridiano“ fondo nuotr./Nuotraukose- paskutinės laivo „Kropotkinas“ gyvavimo akimirkos. |
Sankt Peterburgui priklausęs „Meridiano“ brolis burlaivis „Kropotkinas“ paskutines savo gyvavimo dienas praleido Sevastopolyje. Nebeplaukiojantis, tačiau vis dar vandenyje plūduriuojantis laivas ilgą laiką stovėjo apleistas, daugelis jį siūlė išmontuoti, burlaivis buvo atsidūręsi netgi laivų kapinyne. Tačiau vėliau laivas vis dėlto buvo suremontuotas, iškeltas į krantą, jame veikė baras. Praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio pabaigoje baras laive buvo uždarytas, o barkentina palikta likimo valiai. Per kelerius metus burlaivis neteko savo žavesio, išlaužę duris triumuose įsikūrė benamiai, asocialūs asmenys. Matyt, jie ir sukėlė gaisrą, kuris visiškai suniokojo medinį laivo korpusą. Nuodegulių krūva virtęs burlaivis kurį laiką dar šiurpino krantinės lankytojus, tačiau vėliau buvo išmontuotas ir sunaikintas.