Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2014 05 19

Kvietimas atostogauti Lietuvoje skambėjo Paryžiuje ir Londone

Vasaros turistiniam sezonui prasidėjus, Valtybinis turizmo departamentas (VTD) surengė Lietuvos turistinio potencialo pristatomosiuos renginius pasaulio turistų lankomiausiose Europos sostinėse – Paryžiuje ir Londone. Į juos aktyviai rinkosi Lietuva susidomėję Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės kelionių organizatoriai ir vietos žurnalistai. Juos labiausiai žavi lietuviškieji šaltibarščiai – ir savo spalva, ir skoniu.
Šaltibarščiai
Šaltibarščiai / Fotolia nuotr.

Paryžiuje ir Londone triumfavo šaltibarščiai

Gegužės 13 d. Lietuva 25-iems Prancūzijos turo operatoriams buvo pristatyta Paryžiaus centre įsikūrusiame restorane „Atelier des Sens“. Čia renginio svečių laukė dovana – natūralaus lietuviško lino prijuostės su siuvinėtais Lietuvos logotipais, kurios iškart buvo išbandytos gaminant lietuviškus valgius. 

Dviem prancūzams – restorano šefams padedant, buvo gaminami Lietuvos kulinarinio paveldo patiekalai: šaltibarščiai, juodos duonos desertas, virtinukai su mėlynėmis (šaltanosiai) ir desertas tinginys. Lietuviškų patiekalų degustaciją be konkurencijos laimėjo šaltibarščiai, kurie prancūzus intrigavo ne tik ryškiai rožine spalva, bet ir skoniu. Jiems teko daugiausia dėmesio, komentarų ir fotografijų. 

Lietuviškų patiekalų degustaciją be konkurencijos laimėjo šaltibarščiai, kurie prancūzus intrigavo ne tik ryškiai rožine spalva, bet ir skoniu. Jiems teko daugiausia dėmesio, komentarų ir fotografijų. 

Lietuvos sostinę renginio svečiams pristatė Paryžiuje gyvenantis ir lietuvių kalbos besimokantis Lietuvos prancūzas Thomas Giraudon, kurio seneliai kilę iš Lietuvos. Taip pat prisistatė kelionių į Baltijos šalis organizatorius „Seagull Group“ ir oro linijų bendrovė „Air Lituanica“, kuri nuo gegužės mėnesio pradėjo vykdyti tiesioginius reisus iš Vilniaus į Paryžių.

Renginio vietą papuošė M.K.Čiurlionio, M.Petrausko, G.Landsbergio-Žemkalnio, J.Naujalio darbų nuotraukos, kuriomis pasidalino Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejus. Be renginio svečių gaminamų patiekalų ant lietuviško kulinarinio paveldo stalo svečių laukė šakotis, skilandis, varškės ir obuolių sūriai, mėsos užkandžiai, kelių rūšių juoda duona. Namo renginio dalyviai skirstėsi ne tuščiomis – loterijoje buvo laimėti „Air Lituanica“ įsteigti prizai – skrydžiai į Lietuvą, o viešbutis „Kempinski“ dovanojo nakvynes viešbutyje Vilniuje su pusryčiais ir SPA centro paslaugomis.  

Londono žurnalistus šokdino „Saduto“

Gegužės 14 d. į Lietuvos ambasadoje Londone surengtą Lietuvos turistinio potencialo pristatymą rinkosi apie 30 kelionių organizatorių ir dar tiek pat turizmo temomis rašančių žurnalistų iš tokių solidžių žiniasklaidos priemonių kaip „Food and Travel“, CNN Traveller, „Food“, „Lonely Planet“, „Kingdom Magazine“, „Flush Magazine“, „Park, Home and Caravan Magazine“, „New World Newspaper“ ir kt.

Žurnalistus šokti išjudino Londono lietuvių folkloro ansamblis „Saduto“ – tokiu būdu britams buvo pristatyta autentiška lietuviškų dainų ir šokių kultūra, o taip pat pakviesta aplankyti didžiausią šių metų kultūrinį renginį – vasarą vyksiančią Lietuvos Dainų šventę „Čia mano namai“. 

Žurnalistus šokti išjudino Londono lietuvių folkloro ansamblis „Saduto“ – tokiu būdu britams buvo pristatyta autentiška lietuviškų dainų ir šokių kultūra, o taip pat pakviesta aplankyti didžiausią šių metų kultūrinį renginį – vasarą vyksiančią Lietuvos Dainų šventę „Čia mano namai“.

Renginio vietą papuošė Londone gyvenančios ir kuriančios menininkės E.Matulionytės paveikslai, o geltoni, žali bei raudoni balionai simboliškai kvietė virš Lietuvos sostinės pakilti oro balionu. Šią pramogą aktyvūs turistai gali išbandyti tik 4 Europos sostinėse: Vilniuje, Helsinkyje, Stokholme ir Budapešte. 

Lietuvą kaip turizmui patrauklią valstybę pristatė VTD, Lietuvos turizmo atstovybės Jungtinėje Karalystėje, Vilniaus miesto savivaldybės  ir turizmo verslo atstovai iš „International Summer Camp Nida“, Europos Centro Golfo Klubo bei „Seagull Group“. Pirmą kartą britams prisistatė medicininio turizmo atstovai – Lietuvos medicinos turizmo klasteris „LitCare“ bei naujai įsikūrusi įmonė „Clarus Medical Travel“. 

Žiniasklaidos atstovai džiaugėsi laimėję lietuviškų sūrių, „LToursIdeas“ teminius turus po Vilnių ir nakvynes Lietuvoje viešbučiuose „Campanile“ bei „Le Meridien“.  Nors britai buvo vaišinami bulviniais blynais, silke pataluose, šimtalapiu, meduoliniais grybukais ir kitais lietuviškais patiekalais, juos kaip ir prancūzus labiausiai sužavėjo lietuviški šaltibarščiai. Pastarieji patenka į skaniausių Europos patiekalų TOP trejetuką Europos Parlamento organizuojamuose rinkimuose „A Taste of Europe“. Balsavimas už skaniausią Europos patiekalą iki gegužės 25 d. vyksta socialiniame tinke „Facebook“: http://epfacebook.eu/tasteofeurope.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos