Kaip ir ankstesniais metais, daugiausia turistų sulaukiama iš Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos bei Skandinavijos šalių.
Turistų srautai žymiai padidėja gegužę, o daugiausia turistų sulaukiama vasaros mėnesiais ir rugsėjį. Vėliau srautai vėl mažėja. Turizmo srityje dirbantys specialistai juos stengiasi privilioti tarptautiniais renginiais, miesto šventėmis, sveikatinimo paslaugomis.
Vilioja ne tik mažos kainos
Į Kauną vykstantys turistai neretai jau žino, kad čia ras kokybiškas paslaugas ir nedideles kainas. Todėl miestas vis dažniau sulaukia antrą ar trečią kartą grįžtančių turistų. Kauno TIC direktorius Sigitas Sidaravičius pastebi, kad užsieniečius domina miesto istorija, kiekvienos šalies atstovai Kaune randa savus herojus, savo šalies istorijos dalelę, ir tai juos džiugina.
„Šis turistinis sezonas Kaunui išties neblogas. Šiemet pastebėjome sustiprėjusią intelektualiojo turizmo tendenciją. Užsieniečiai aktyviai domėjosi Pažaislio muzikos festivaliu, daug svečių suvažiavo į gyvosios istorijos festivalį „Europa. Napoleonas I Kaune. 1812“. Jie domėjosi miesto kultūriniu gyvenimu, rinkosi istorinius maršrutus, lankė muziejus“, – teigė Kauno TIC direktorius S. Sidaravičius.
Jis įsitikinęs, kad miesto istoriją susieti su visame pasaulyje gerai žinomu Napoleono vardu buvo puikus ir miestui naudingas sprendimas. Festivalį rengę TIC darbuotojai skaičiuoja, kad birželio 22-24 dienomis Kaune apsistojo per 800 karo istorijos mėgėjų ir rekonstruotojų iš Prancūzijos, Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos, Čekijos, Lenkijos bei Latvijos. Pagrindinį festivalio renginį, mūšio inscenizaciją Nemuno saloje, stebėjo apie 70 tūkst. žmonių.
Tomis dienomis kauniečiams ir svečiams skanėstų bei rungčių siūlė kavinės, restoranai, kepyklėlės, šurmuliavo mugė, istorijos mėgėjus trimis Napoleono tema sukurtais maršrutais vedžiojo gidai. Daug dėmesio skirta vaikų pramogoms.
Krepšinio veteranai užplūdo miestą
„Prieš dvi savaites miestas vėl tiesiog užvirė, kai suvažiavo Europos veteranų krepšinio čempionato dalyviai su šeimomis ir draugais. Per kelias dienas jie išpirko suvenyrus, labai domėjosi miestu, užsisakė daug pažintinių-istorinių maršrutų“, – pasakojo S.Sidaravičius.
Pabūti Kaune ilgiau nei dieną turistai viliojami SPA paslaugomis. Šiemet pristatytas naujas vandens maršrutas baidarėmis nuo Kauno hidroelektrinės iki Kauno pilies. TIC direktorius džiaugiasi, kad jau dabar sulaukia paklausimų apie kalėdinio laikotarpio renginius.
„Yra turistų, kurie mėgsta didesnėmis grupėmis keliauti po renginius į įvairias šalis. Vieni savo keliones planuoja iš anksto, prieš kelis mėnesius, ieško išsamios informacijos apie konkretų miestą, jame vykstančius renginius, kiti į keliones leidžiasi spontaniškai. Mes visų labai laukiame ir esame pasiruošę juos priimti", – teigė S.Sidaravičius.
Ieško naujų rinką
Pagrindiniu kitų metų turistinio sezono tikslu TIC direktorius įvardija jau turimų rinkų išlaikymą.
Per pastaruosius metus buvo sėkmingai užmegzti ryšiai su Ispanija ir Prancūzija. Dabar daug dėmesio skiriama Kauno reklamai šių valstybių žiniasklaidoje, kelionių žurnaluose, plačiajai visuomenei skirtuose leidiniuose, radijo stotyse.
„Dėkojame savivaldybei ir Kauno verslininkams, kad skiria dėmesio užsienio žurnalistų, kurie savo šalyse skleidžia informaciją apie lankytinus miestus, turistinius maršrutus, priėmimui“, – sakė S.Sidaravičius.