Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 03 24

Laiškininkai pensininkų sveikatą saugo perduodami pinigus lauke ar laiptinėse

Pensijas gaunantys žmonės yra ta žmonių grupė, kurią labiausiai reikia saugoti nuo naujojo koronaviruso. Tačiau pasigirsta įspėjimų, kad net laiškininkai pas šiuos žmones neretai atskuba be apsaugos priemonių, tad gali sukelti užsikrėtimo pavojų. Lietuvos paštas tikina, kad imtasi visų priemonių apsaugoti ir darbuotojus, ir klientus, tik respiratorių kol kas įsigyti nepavyko.
Lietuvos pašto skyrius Antakalnyje
Lietuvos pašto skyrius Antakalnyje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vaikščiojo be apsaugų

Žinios apie tai, kad laiškininkai ateina pas pensininkus be asmens apsaugos priemonių, taip galimai keldami pavojų ir sau, ir vyresnio amžiaus savo klientams, 15min per pastarąsias savaites pasiekė jau ne kartą.

„Mano mamai pensiją atnešė dar iki oficialios karantino pradžios, tačiau jau tada garsiai kalbėta apie plintantį koronavirusą ir vyresnius žmones kaip rizikos grupę. Laiškininkė buvo be pirštinių, apsauginės kaukės, atėjo į namus“, – taip apie savo mamos, gyvenančios netoli Vilniaus, patirtį pasakojo vilnietė Marija.

Į tokią situaciją socialiniame tinkle „Facebook“ atkreipė dėmesį ir žinoma laidų vedėja Rūta Mikelkevičiūtė. Ji teigė sulaukusi išsigandusio garbaus amžiaus vilniečio skambučio, kad su pensijomis pas senjorus vaikšto visiškai neapsaugotas vyras.

Lietuvos pašto nuotr./Paštas sostinės Antakalnio mikrorajone
Lietuvos pašto nuotr./Paštas sostinės Antakalnio mikrorajone

Paslaugos tik „iki slenksčio“

Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė 15min teigė, kad bendrovė daro viską, kad apsaugotų klientus ir savo darbuotojus nuo galimų rizikų.

„Šiam tikslui yra sudaryta speciali darbo grupė visiems kylantiems klausimams operatyviai spręsti ir reaguoti. Darbuotojams paruoštos ir pagal aplinkybes atnaujinamos darbo instrukcijos, kuriose yra numatyti būdai, kaip maksimaliai apsaugoti save ir savo klientą, tuo pačiu atsisakant kai kurių reikalautų atributų, pvz., parašų rinkimo įteikiant registruotas siuntas.

Pensijų atveju užtikrinant saugumą pensijos įteikiamos lauke (jei daugiabutis – laiptinėje, gyvenamajame name – lauke).

Lietuvos pašto darbuotojai pagal naujas taisykles teikia paslaugas tik „iki slenksčio“, neįeidami į kliento gyvenamąsias patalpas. Registruotos siuntos, išskyrus procesinius dokumentus, telpančios į gaunamų laiškų dėžutes, paliekamos šiose dėžutėse, neimant kliento parašo“, – apie pokyčius pasakojo V.Budrienė.

Jos teigimu, laiškininkai, net atnešę pensiją, į namus jau nebeužsuka – tokie pokyčiai įvesti paskelbus visoje šalyje karantiną.

„Pensijų atveju, užtikrinant saugumą pensijos įteikiamos lauke (jei daugiabutis – laiptinėje, gyvenamajame name – lauke). Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką kartu su kvitu.

Voką su pinigais ir kvitu klientui įteikia per ištiestos rankos atstumą bei paprašo, kad klientas ant kvito pasirašytų savo rašikliu bei kvitą grąžintų taip pat per ištiestos rankos atstumą.

Planšetėje kliento parašas neimamas. Jei klientas dėl sveikatos sunkumų ar kitų priežasčių neturi galimybės priimti paslaugas ne savo gyvenamose patalpose, paslaugos suteikiamos kliento įgaliotam asmeniui, laiškininkui į kliento gyvenamąsias patalpas neinant“, – teigė V.Budrienė.

Respiratorių dar neturi

Keisti tvarkos dar labiau nėra galimybių, kadangi nemaža dalis senjorų pensijas gauna grynais pinigais – laiškininkai privalo juos atnešti konkrečiam klientui.

„Lietuvos paštas praeitą savaitę per kelias dienas pakeitė apie 100 vidaus procesų ir dabar dauguma siuntų, jeigu ant jų šalia adreso yra parašytas mobilus telefono numeris, nukreipiamas į LP Express siuntų savitarnos terminalus. Būtent juose nėra jokio žmogiškojo kontakto, o siuntas galima atsiimti 24/7. Šiuo metu terminalų tinklą intensyviai plečiame, – apie siuntas sakė V.Budrienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos paštas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos paštas

– Kalbant apie stacionarius pašto skyrius, šiuo metu teikiamos siuntų priėmimo, išdavimo, pensijų, pašalpų išmokėjimo, įmokų priėmimo, prenumeratos užsakymo, perlaidų priėmimo, išmokėjimo paslaugos.“

Pašto skyriuose siuntos nepakuojamos – iš klientų siuntimui priimamos tik pačių supakuotos. Žmonių į vidų įleidžiama tik tiek, kiek yra aptarnavimo langelių.

„Laiškininkai šiuo metu aprūpinti dezinfekciniu skysčiu ir vienkartinėmis pirštinėmis. Dėl respiratorių vyksta kova tarp įmonių visame pasaulyje, todėl juos itin sunku gauti.

Tačiau tikrai daug dirbame, kad mūsų darbuotojai jais būtų aprūpinti. Tikimės, kad kitos savaitės pradžioje gausime jau pirmąsias respiratorių partijas“, – sakė V.Budrienė.

Ji taip pat priminė ir apie klientų atsakomybę, ypač tų, kurie privalo saviizoliuotis – tokie žmonės neturėtų atidarinėti durų laiškininkams, kviestis jų į vidų, privalomai laikytis saugaus atstumo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?