Skaičiuojama, kad Lietuvos laivybos sektoriaus veiklos metinės pajamos siekia apie 700 mln. litų. Laivus registruojant kitose šalyse, anot Lietuvos laivų savininkų asociacijos (LLSA), Lietuva netenka nemenkos mokesčių dalies, antradienį rašo „Verslo žinios“.
Nors oficialios statistikos nėra, tačiau, pasak laivų savininkų, registruota kitose šalyse iš viso gali būti apie 25-30 proc. laivų, kurių savininkai yra lietuviai.
„Išlieka laivų mažėjimo tendencija, nes nėra rimtų priežasčių, kad laivai galėtų likti Lietuvos jūrų laivų registre. Žinoma, tai, kas buvo padaryta dėl jūrininkų pajamų ir tonažo mokesčio, yra svarbu, tačiau tų priemonių nepakanka. Būtina sutvarkyti jūrininkų, kurie per metus jūroje dirba 7-8 mėnesius, socialinio draudimo mokesčio dalykus“, – dienraščiui teigė bendrovės „Limarko laivininkystės kompanija“ generalinis direktorius ir LLSA prezidentas Vytautas Lygnugaris.
„Limarko laivininkystės kompanija“ iš 17 turimų laivų du įregistravo Maltoje, kur palankesnė laivybos verslui plėtoti mokesčių sistema.
Laivų savininkai šalies premjerui, Ūkio ir Susisiekimo ministerijoms pateikė laivybos verslo skatinimo priemonių planą. Per pastarąjį dešimtmetį Lietuvos prekybinis laivynas yra sumažėjęs beveik perpus.