2012 05 18

Laivybos sezonas: kontrolieriai bandys pažaboti girtus jachtų kapitonus

Prieš prasidedant aktyviam navigacijos sezonui, įvairių tarnybų specialistai susirinko aptarti aktualijas. Teigiama, kad didžiausia problema - neblaivūs pramoginių laivų kapitonai bei įgulos, kurios laiveliuose neturi net gelbėjimosi liemenių.
Pirmosios varžybos Kuršių mariose buriuotojams nepagailėjo vėjo.
Pirmosios varžybos Kuršių mariose buriuotojams nepagailėjo vėjo. / E.Kasperavičiūtės nuotr.

Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų štabe vyko bendras paieškos ir gelbėjimo darbuose dalyvaujančių institucijų, ugniagesių, uosto, saugios laivybos, buriuotojų ir kitų atstovų pasitarimas.

Pagrindinis pasitarimo tikslas – prieš prasidedant navigacijos sezonui apžvelgti mažųjų, pramoginių ir burinių laivų plaukiojimo saugumo ir pagalbos suteikimo šiems laivams aktualijas.

Pernykštė Jūrų gelbėjimo koordinacinio centro patirtis rodo, kad daugiau nei ketvirtadalis visų koordinuotų gelbėjimo darbų buvo susiję su pramoginiais buriniais laivais. Buvo paminėta, kad šių laivų įgulos dažnai neturi asmeninių gelbėjimosi liemenių, laivuose nėra privalomos gelbėjimosi įrangos rinkinių, neretai paieškos ir gelbėjimo operacijų poreikį sąlygoja neblaivi pramoginių laivų kapitonų ir laivų įgulos narių būklė, taip pat buvo apžvelgtas ryšių priemonių pramoginiuose laivuose naudojimo procedūrų nesilaikymas bei nelaimės pranešimų perdavimo tvarka per bendrą pagalbos centrą (tel. 112).

Laivų įgulos dažnai neturi asmeninių gelbėjimosi liemenių, laivuose nėra privalomos gelbėjimosi įrangos rinkinių, neretai paieškos ir gelbėjimo operacijų poreikį sąlygoja neblaivi pramoginių laivų kapitonų ir laivų įgulos narių būklė.

Taip pat buvo akcentuota, kad žmonių paieškos ir gelbėjimo operacijų metu yra gelbėjami tik nelaimės ištikti žmonės, o turto (valčių, jachtų) gelbėjimo operacijas apibrėžia komerciniai santykiai.

Pasitarimo dalyviai patvirtino, kad šio navigacijos sezono metu bus skiriamas didelis dėmesys kontrolei dėl saugumo taisyklių ant vandens ir navigacijos taisyklių laikymosi, o nesilaikantieji bus baudžiami. Taip pat buvo susitarta dėl informacijos apie tokius incidentus pasikeitimo tvarkos, siekiant rengti apibendrintą informaciją ir tolesnių veiksmų dėl situacijos gerinimo derinimą. Taip pat buvo pritarta bendrų paieškos ir gelbėjimo tarnybų ir Lietuvos buriuotojų sąjungos bendroms pratyboms buriavimo regatų metu, siekiant pagerinti organizacijų sąveiką, esant realių paieškos ir gelbėjimo operacijų poreikiui, taip pat plėsti burinių laivų įgulų supratimą apie nustatytų taisyklių laikymosi būtinybę ir gelbėjimo tarnybų galimybes bei apribojimus įvairiomis sąlygomis.

Tokius pasitarimus Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras organizuoja savo iniciatyva, siekdamas pagerinti sąveiką tarp paieškos ir gelbėjimo darbuose dalyvaujančių institucijų bei kitų su konkrečia paieškos ir gelbėjimo tema susijusių organizacijų.

Šių metų pradžioje panašus pasitarimas buvo rengtas dėl žmonių gelbėjimo nuo Kuršių marių ledo, po kurio itin pagerėjo sąveika tarp institucijų. Žiemą buvo išgelbėti visi ant nestabilaus Kuršių marių ledo nelaimėn patekę asmenys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Lidl Lietuva“ septintus metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Lietuvoje ir Europoje
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai