Rygos oro uostas sustabdė „flyLAL“ reisą iš Rygos, kuris turėjo būti paskutinis vasaros sezonu iš Latvijos vykdomas Lietuvos bendrovės reisas. Žiemos sezonu „flyLAL“ skrydžių į Rygą nenumatė.
„flyLAL“ generalinio direktoriaus Vytauto Kaikario teigimu, sulaikytasis lėktuvas dar šiandien turi būti parskraidintas į Vilnių ir turi vykdyti kitus numatytus skrydžius.
„Mes neturime skolų Rygos oro uostui, kaip kad teigiama. Yra einamieji mokėjimai, ir tik vienos sąskaitos apmokėjimas nežymiai atsilieka nuo grafiko, tai negali būti pagrindas imtis tokių drastiškų priemonių ir stabdyti suplanuotus reisus. Manome, kad paskutinis mūsų reisas iš Rygos buvo ir paskutinis Rygos oro uosto šansas mums pakenkti tomis priemonėmis, kurios jiems yra prieinamos. Ir iki šiol tiek „airBaltic“, tiek Rygos oro uostas rinkoje konkuravo ne civilizuotais būdais, o įvairiais bandymais kenkti „flyLAL“ verslui“, – sakė „flyLAL“ vadovas.
V.Kaikaris neabejoja, kad Rygos oro uostas kruopščiai ruošėsi šiam skrydžio sustabdymui Latvijoje, siekdamas paversti įvykį informacinės kovos dalimi – sekmadienį iš pat ryto buvo išplatintas ir pranešimas spaudai, ir oro uosto spaudos tarnyba plačiai komentavo įvykį.
„Stebina Latvijos susisiekimo ministro A.Šleserio vieši pasisakymai dėl „flyLAL“, Latvijos bandymas politizuoti iškeltą bylą prieš „airBaltic“ ir Rygos oro uostą, „airBaltic“ akivaizdūs žingsniai aktyviai trukdant bylos eigai. Visi šie veiksmai ir pastarasis įvykis liudija, kad Latvijos vyriausybė, o konkrečiai – ministras A.Šleseris, stengiasi konkuruoti ir kitiems primesti ne visuotinai priimtus verslo būdus, o drastiškus kenkėjiškus veiksmus. Tai jų visuotinai taikoma konkuravimo priemonė“, - teigia „flyLAL“ vadovas.
„flyLAL“ laikosi nuostatos, kad būtina sustabdyti nesąžiningą konkurenciją teisinėmis priemonėmis.
Jis patikino, kad „flyLAL“ ir toliau eis teisiniu keliu.
V.Kaikaris priminė, kad „airBaltic“ bendrovei ir Rygos oro uostui yra pareikštas beveik 200 mln. Lt ieškinys. Jis abejoja, ar Rygos oro uostas ir „airBaltic“ bus finansiškai pajėgūs kompensuoti „flyLAL“ tokius nuostolius.
Praėjusią savaitę pranešta, kad antstoliai Lietuvoje pradėjo vykdyti „airBaltic“ turto areštą, Vilniaus apygardos teismui patenkinus Lietuvos oro vežėjo „flyLAL“ prašymą areštuoti 199,83 mln. litų vertės Latvijos oro bendrovės „airBaltic“, jo filialo Lietuvoje ir Rygos oro uosto turto. Tačiau „airBaltic“ bendrovė vengia vykdyti Lietuvos teismo nutartį.
„Bendrovė „airBaltic“ aktyviai siekia išvengti skubaus nutarties dėl arešto įvykdymo“, – sakė advokatų kontoros „Motieka & Audzevičius” partneris Ramūnas Audzevičius.
Rygos oro uostas taip pat yra vienas iš atsakovų „flyLAL“ ieškinyje, todėl turto areštas gali būti nukreiptas ir į Rygos oro uosto turtą.
Tai toli gražu ne pirmas ieškinys Rygos oro uostui. Latvijos konkurencijos tarnyba (Konkurences padome) 2006 m. lapkričio 22 d. sprendimu pripažino Rygos tarptautiniame oro uoste aviakompanijoms taikytų nuolaidų sistemą pažeidžiančia ES sutarties 82(c) straipsnį, draudžiantį piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi. Rygos oro uostas šį sprendimą apskundė teismui, kuris šiuo metu dar neišnagrinėjo šios bylos.
Lietuvos nacionalinė skrydžių bendrovė „flyLAL“ kreipėsi į teismą dėl nesąžiningos „airBaltic“ konkurencijos bei „airBaltic“ ir Rygos oro uosto draudžiamo susitarimo. „flyLAL“ nuomone, Latvijoje gaunamas nuolaidas (iki 80 proc. nuo kitoms bendrovėms taikomo paslaugų tarifo) „airBaltic“ naudojo galimai dempinguodama kainas Lietuvoje. Taip bendrovė „airBaltic“, finansuodama nuostolingą veiklą Lietuvoje, 2004 – 2007 galėjo perimti dalį „flyLAL“ keleivių, siūlydama skrydžius tomis pačiomis kryptimis, tik už mažesnę nei savikaina kainą. Nesąžiningą konkurenciją draudžia ne tik Lietuvos, bet ir Europos Sąjungos teisė.
„flyLAL“ laikosi nuostatos, kad būtina sustabdyti nesąžiningą konkurenciją teisinėmis priemonėmis. Lietuvos skrydžių bendrovė pasisako už vienodas sąlygas visiems rinkos dalyviams ir siekia užkirsti kelią Latvijos bendrovei nesąžiningomis priemonėmis užimti Baltijos šalių regiono aviacijos rinką.