„Įgyvendindami šį projektą, norime suteikti Laikinosios sostinės gyventojams galimybę susipažinti su įdomia, bet iki šiol mažai žinoma Lietuvos istorijos dalimi“, – sako projekto iniciatorės ir pagrindinės įgyvendintojos, lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.
Rinktiniuose „Outdoor museum“ reklaminiuose plakatuose dominuoja patriotinės ir socialinės reklamos temos – tautiškumo puoselėjimas, aplinkos priežiūra ir tvarkymas, atsakingas alkoholio vartojimas, ūkininkavimas ir net kova su krize.
„Matydami senuosius reklaminius plakatus, žmonės galės savotiškai nukeliauti laiku į praeitį ir pamatyti, kas buvo svarbu jų tėvams, seneliams ir proseneliams. Nors kai kuriems demonstruojamiems plakatams yra daugiau nei 100 metų, tačiau juose perteikiamos idėjos yra aktualios ir mūsų laikais“, – teigia Ž.Fomova.
Pasak pašnekovės, tęstinis senųjų lietuviškų reklaminių plakatų eksponavimas lauko reklamos plotuose yra analogų Lietuvoje neturintis projektas. „JCDecaux Lietuva“ vadovės teigimu, lauko reklamos stendai Kaune taps savotišku reklamos muziejumi po atviru dangumi, kur bus eksponuojami dešimtys istorinių reklaminių plakatų.
Reklaminiai plakatai bus eksponuojami bendradarbiaujant su Nacionaliniu M.K.Čiurlinio dailės ir Šiaulių „Aušros“ muziejais – bus demonstruojamos būtent šių muziejų rinktinių senųjų reklaminių plakatų skaitmeninės nuotraukos.
Pasak Ž.Fomovos, artimiausiu metu „JCDecaux Lietuva“ ketina pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir su kitais šalies muziejais.
Senieji reklaminiai plakatai iki šių metų pabaigos bus eksponuojami ne tik Kaune, bet ir Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Utenos, Alytaus, Kėdainių, Mažeikių, Tauragės, Kretingos bei Jonavos miestuose esančiuose „JCDecaux Lietuva“ reklamos stenduose. Ekspozicijos bus atnaujinamos kas savaitę.
Senųjų reklaminių plakatų kolekcijos su peržiūros ir komentavimo galimybėmis bus eksponuojamos ir specialiai šiam projektui sukurtoje internetinėje svetainėje www.outdoormuseum.lt.