Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2022 03 02

Legendinė ukrainiečių frazė – ir Kaune: stendo savininkas sulaukė įvairių reakcijų

Ukrainos pasieniečių Rusijos kariniam laivui pasakyta frazė „Ruskij vojenyj korabl, idi nachui“ per kelias dienas tapo žinoma visame pasaulyje. Ja reaguojama į Rusijos agresiją Ukrainoje. Šis posakis pastarosiomis dienomis paplito ir Kaune – nugulė ant statybinės tvoros, tilto ir reklaminiame stende. Pastarojo savininkas tikina sulaukęs įvairių kauniečių reakcijų.
Reklama Jotvingių gatvėje
Reklama Jotvingių gatvėje / Erikas Ovčarenko/BNS

„Ruskij vojenyj korabl, idi nachui“ – būtent taip ukrainiečių pasieniečiai atsakė į bandymus juos išgąsdinti: Rusijos kariai reikalavo, kad šie sudėtų ginklus ir savanoriškai pasiduotų, kitaip bus suduotas smūgis.

Žaibišku greičiu vasario 25 dieną internete pasklidusiame įraše girdisi, kaip tariasi du žmonės Gyvačių saloje ir moteris pritaria vyrui, kad dėl atsargos reikia rusus dar ir pasiųsti.

VIDEO: Ukrainiečių kario atsakymas rusams: „Eikite n****“

Netrukus taip agresorius siuntė ir Ukrainos kelininkai – įrengę klaidinančius kelio ženklus.

Ukravtodor nuotr./Ukrainos kelių direkcija skelbia demontuojanti kelio ženklus
Ukravtodor nuotr./Ukrainos kelių direkcija skelbia demontuojanti kelio ženklus

Palaikydami ukrainiečius ryžto simboliu tapusią legendinę frazę, kaip drąsų gestą, ėmė demonstruoti ir kauniečiai.

Vasario 27 dieną Ukrainos vėliavos spalvomis buvo nudažyta statybinė tvora Europos prospekte. Šalia – grafitis, skelbiantis, kad Kaunas yra tolerantiškas. Užrašyta ir legendinė frazė.

Erikas Ovčarenko/BNS/Statybinė siena Europos prospekte
Erikas Ovčarenko/BNS/Statybinė siena Europos prospekte

Kurį laiką didžiulis plakatas su šiuo posakiu kabojo ir ant Kleboniškio pėsčiųjų tilto virš magistralinio kelio, vykstant link Vilniaus. Kovo 2 dieną šio plakato jau nebebuvo.

Kovo 1 dieną fraze pasipuošė ir reklaminis stendas Jotvingių gatvėje. Jo savininkas – reklamos projektavimu ir gamyba užsiimanti UAB „Latikana“.

„Šiek tiek buvome sudvejoję dėl žmonių reakcijos. Aš pats buvau už, su kolektyvu kitą dieną aptarėme, bandome ar ne. Jie buvo apie tą patį pagalvoję, kad reikėtų. Nutarėm, kad darome, bet kol kabinome, sulaukėme įvairių reakcijų. Buvo žmonių, kurie atėję ir kavos siūlė, pypino, liuksus per langus rodė.

O po to internete komentarus paskaičiau... Yra ir ne visai teigiamų. Kiaušiukai kai kurių gal silpnesni yra. Rašo: „Nesikvieskim čia rusų, prisišauksim“. Siūlo plaukti pasroviui tokie“, – 15min kovo 2-osios rytą teigė „Latikanos“ direktorius Vytautas Petraitis.

Erikas Ovčarenko/BNS/Reklama Jotvingių gatvėje
Erikas Ovčarenko/BNS/Reklama Jotvingių gatvėje

Sulaukė jis ir asmeninės žinutės, kurioje gėdinama, kad vaikai tai mato. Bendrovės vadovas atkirto, kad vaikai bent jau kraujo dabar nemato, o tokiomis frazėmis gal ir pavyks to kraujo išvengti.

„Bobutė viena ir skambino, paliko balso pranešimą: „Vajėzau, kodėl jūs tokie neišsilavinę, kodėl pasauliui rodot, kad mes tokie durni“. Sąmoningumo kai kuriems trūksta apie tai, kas čia vyksta ir kaip vyksta“, – patikino V.Petraitis ir pabrėžė, kad nelabai jam įdomu, ką pelės apie kates galvoja.

Jis net abejoja, ar žino tie kritikuojantys žmonės kontekstą, kaip ši frazė atsirado ir paplito visame pasaulyje. Kai kurie gal mato tik riebų rusišką keiksmažodį.

Paklaustas, gal kas užsisakė, kad būtų pagaminta reklama su šia legendine fraze, 13 metų tuo besiverčiančios bendrovės vadovas patikino, kad vienas užsakovas užsiprašė 10 kv. m smulkių lipdukų.

„Tūkstančiai tų lipdukų išėjo. Klausiau, kur dės juos. Paaiškino, kad nuveš Šaulių sąjungai ir kitiems“, – šyptelėjo V.Petraitis.

O štai Tauragėje veikianti viena reklamos gamybos įmonė net nukentėjo dėl to, kad buvo prie durų pasistačiusi stendą su marškinėliais, ant kurių – ši legendinė frazė. Durys buvo išterliotos sunkiai nusivalančia medžiaga. Tyrimo ėmėsi policija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos