Jis BNS penktadienį patvirtino, kad šiuo metu rengiami tam reikalingi sutarties su Nyderlandų įmone „Mammoet“ pakeitimai.
„Dabar keičiame sutartis, tai susiję su iškėlimu“, – sakė jis.
Anot A.Raščiaus, sutarties pakeitimai bus pasirašomi šeštadienį – nurodymas dėl lėktuvo iškėlimo, jo teigimu, gautas iš Vyriausybės. Kiek kainuos iškėlimo darbai, kaip ir tai, kiek ekspertams bus mokama už lėktuvo iškėlimo pasirengimą, anot jo, yra „komercinė paslaptis“.
Jis taip pat sakė, kad anksčiau planuota sekmadienį vykdyti lėktuvo apžiūra nukelta į pirmadienį, nes naujausios prognozės sekmadienį rodo darbams netinkamus orus.
„Savaitgalį neplauks, plauks pirmadienį. Sekmadienį žadama audra, didelis bangavimas, todėl jie ir atsisakė. Pagal prognozes, tada turėtų būti neblogas oras“, – sakė A.Raščius.
Jis informavo, kad penktadienį du specialistai laive Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laive „Mintis“ baigia montuoti reikiamą įrangą.
Anksčiau ekspertai apžiūrėjo ir Lietuvos Karinių jūrų pajėgų laivus, tačiau apsisprendė, kad jie operacijai netinkami.
Olandų specialistai turėtų atlikti jūroje už daugiau nei 116 km nuo kranto 124 metrų gylyje esančio lėktuvo skenavimus ir pasirinkti būdą, kaip jį iškelti.
Šiuo metu visas išlaidas dengia „Oro navigacija“, vėliau jos bus finansuojamos iš Vyriausybės rezervo fondo. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius anksčiau šią savaitę patvirtino, kad regreso tvarka padengti išlaidas gali būti reikalaujama iš orlaivio savininkų – „Klaipėdos avialinijų“.
Šios vadovai esą nepageidauja iškelti orlaivio, jei to nereikės siekiant atgauti galbūt ten esančius pilotų kūnus.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs lėktuvas An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne. Dar po dviejų parų nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.