Konkurso „Pamoka apie Lenkiją“ tikslas – sukurti ir įgyvendinti pamoką ar pamokų ciklą apie šiuolaikinę Lenkiją. Taip ši naujovė buvo pristatoma Lietuvos mokykloms, kartu kviečiant konkurse dalyvauti visų specializacijų mokytojus – ne vien filologus, bet ir matematikus, biologus, istorikus, politologus, dailės ar net kūno kultūros mokytojus.
Į antrąjį konkurso etapą pateko 12 mokytojų. Tarp jų – trys pedagogės iš lenkiškųjų Vilniaus mokyklų: Danuta Korkus (V.Sirokomlės vid. m-kla), Vanda Andrušaniec ir Joana Ščyglovska (abi iš I.Kraševskio gimnazijos).
Visi kiti dalyviai – iš kitų Lietuvos vietų. Ir tikrai ne vien filologai.
Tinka ir matematikai
Tai puikus žaidimas ir stebuklinga vieta, kur visos svajonės išsipildo. Čia jūs galite varžytis su kitais žaidėjais pademonstruodami savo erudiciją ir intelektą. Beje, šis žaidimas gali būti adaptuotas bet kokio amžiaus žmogui, o klausimai – nebūtinai iš matematikos srities, – pasakojo Algirdas Keblikas.
Matematikos mokytojas iš Generolo P.Plechavičiaus kadetų mokyklos Kaune Algirdas Keblikas 9-10 klasių kadetams pasiūlė pamokas, paremtas visame pasaulyje populiariu žaidimu „Laimės ratas“. Pasirodo, matematika puikiai tinka tokiam žaidimui.
„Pasisėmus idėjų iš žaidimų „Wheel of Fortune“ ir „Поле чудес“ man kilo idėja konkursui sukurti intelektualų žaidimą „Laimės ratas“.
Tai puikus žaidimas ir stebuklinga vieta, kur visos svajonės išsipildo. Čia jūs galite varžytis su kitais žaidėjais pademonstruodami savo erudiciją ir intelektą.
Beje, šis žaidimas gali būti adaptuotas bet kurio amžiaus žmogui, o klausimai – nebūtinai iš matematikos srities“, – pasakojo mokytojas.
Pamokos tema – „Lenkijos ir Lietuvos kelias į Europą – 10 metų, kartu praleistų Europos Sąjungoje“.
Grafičiai ant kubų
Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos dailės mokytoja Ramunė Grikštaitė devintokams vedė pamokas „Mįslingas, paslaptingas Kubas“.
Anot mokytojos, tai buvo dviejų pamokų ciklas, kuriame skambėjo lenkiška muzika, prisiminta Lenkijos istorija, pristatyta grafičių technika.
„Ant A3 lapo formato persipiešėme kubo trafaretą, ant šešių kubo sienelių piešėme Lenkijos vaizdus, istoriją, atributiką, tada juos suklijavome, pridėjome korteles su vardu, pavarde, klase. Po pamokos rengėme parodėlę“, – pasakojo mokytoja.
Savarankiškai mokiniai persipiešė kubus ir pasirinkę tradicinės dailės raiškos priemones kūrė kompozicijas. Pamokos pabaigoje – darbų aptarimas, išrenkant geriausius, išsakant pastabas visiems kūrėjams.
Integravo šešis dalykus
Santariškių mokymo centras Vilniuje – ypatinga mokykla. Joje mokosi sergantys vaikai, kurie dienas leidžia Santariškių klinikose. Anot centro anglų kalbos mokytojos Irmos Vitukynaitės, konkursui parengta integruota anglų, lenkų, lietuvių kalbų, istorijos, geografijos ir matematikos pamoka penktokams.
Šią konkursinę pamoką prognozuoti nėra lengva, nes visada atsižvelgiama į mokinių gebėjimus ir sveikatos būklę renkantis pamoką – tai gali būti ir anglų, ir lietuvių kalba, ir istorija, geografija.
Šią konkursinę pamoką prognozuoti nėra lengva, nes visada atsižvelgiama į mokinių gebėjimus ir sveikatos būklę renkantis pamoką – tai gali būti ir anglų, ir lietuvių kalba, ir istorija, geografija.
Vadovaujantis tais pačiais kriterijais žiūrima, kokią temą galima labiau praplėsti. Tarkim, jei pasirenkama geografija, išrenkama 10 didžiausių Lenkijos istorinių miestų.
Miestai pristatomi lietuvių, lenkų ir anglų kalbomis, jie pažymimi Lenkijos žemėlapyje. Pristatomos Lenkijos vaivadijos, sudaromi maršrutai siekiant aplankyti daugiau miestų, pristatomos lankytinos vietos konkrečiuose miestuose ir pakeliui.
Per kalbų pamokas rašomi miestų, vaivadijų ir lankytinų vietų pavadinimai anglų, lenkų ir lietuvių kalbomis. Per istoriją ieškoma istorinių objektų, jie aprašomi. Per matematikos pamokas skaičiuojami atstumai nuo namų, Vilniaus iki Lenkijos miestų, susisiekimo galimybės ir kaštai.
Temą galima praplėsti įvedant naujų mokomųjų dalykų, pvz., ekonomiką, religiją ir.t. Temas išplėtus pamokos gali vykti iš vyresnėse klasėse. Scenarijus tinka ir popamokinei veiklai.
Komiksas apie Reksą ir pelikaną
Kauno Rokų gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Sandra Šimoniūtienė ir informacinių technologijų mokytoja Laima Zailskienė konkursui pateikė integruotų literatūros ir informacinių technologijų pamokų ciklą „Komikso „Reksas ir pelikanas“ kūrimas“. Tai pamokos septintokams.
„Smagu, kad 7 klasė jau dalyvavo II konkurso etape, t.y. šis pamokų ciklas buvo įgyvendintas edukacinėje veikloje. Mokiniams buvo įdomu sužinoti, kad animacinis serialas „Reksas“ buvo kuriamas daugelį metų (nuo 1967 m. iki 1990 m.), todėl šis nuotaikingas personažas šiandien yra tarsi Lenkijos kultūros paveldas, net viename Lenkijos mieste pastatyta Rekso skulptūra“, – apie projektą pasakojo S.Šimoniūtienė.
Septintokai, susipažinę su animacinio serialo kultūriniu kontekstu ir pažiūrėję vieną iš animacinių filmukų „Reksas ir pelikanas“ (1990 m.), pradėjo kurti komiksą.
Pirmiausia buvo sudarytas animacinio filmuko detalus įvykių planas, po to porose arba grupėse, burtų keliu ištraukę įvykių numerius, mokiniai piešė rankraštinį komikso variantą. O per kitas dvi informacinių technologijų pamokas, naudodamiesi įvairiomis kompiuterinėmis programomis, Rokų mokiniai sukūrė originalų 7 klasės komiksą.
Geriausios pamokos autoriai kol kas dar nėra paskelbti. Apdovanojimai laukia, nes Lenkijos institutas Vilniuje pasirūpino dovanomis – konkurso laureatai mokytojai gaus planšetinius kompiuterius ir kitus vertingus prizus už užimtas I, II ir III vietas bei du papildomi paskatinamieji apdovanojimai kitiems mokytojams.