„Sergantieji epilepsija dėl visuomenės sąmonėje įsišaknijusios stigmos ir tradicinio pasenusio požiūrio į šią ligą iki šiol patiria daugybę socialinio ir psichologinio pobūdžio diskriminacijų, veiklos apribojimų, dėl kurių labai blogėja pacientų gyvenimo kokybė, galimybės dirbti mėgstamą darbą, visavertiškai gyventi, – pasakoja R. Mameniškienė, – sergantieji epilepsija viena didžiausių diskriminacijų nurodo draudimą vairuoti autotransporto priemonę“.
Draudimas vairuoti automobilį daugelio valstybių civilinės teisės aktuose atsirado tuomet, kai epilepsija buvo blogai valdoma liga, kai daugelį ligonių kamavo dažni ir sunkūs epilepsijos priepuoliai, lydimi sąmonės sutrikimo. Dabar, anot dr. R. Mameniškienės, padėtis pasikeitusi: virš 70 proc. ligonių pavyksta visiškai apsaugoti nuo ligos priepuolių ir valdyti ligos eigą, mažėja gydymui atsparių ligos formų. Pasak R. Mameniškienės, tai pirmiausia susiję su naujų efektyvių vaistų nuo epilepsijos ir kitų naujų gydymo metodų atsiradimu.
JAV ir Vakarų Europos šalyse gerokai sumažėjo epilepsija sergantiems taikytų suvaržymų, ženkliai liberalizuotos ir autotransporto vairavimo teisės.
Nacionalinio sveikatos statistikos centro (JAV) duomenimis, tik 4 proc. tragiškai pasibaigusių automobilių avarijų įvyko dėl vairuotojo sveikatos sutrikimo. Iš jų – tik 6 proc. dėl epilepsijos priepuolio. Tuo tarpu 10 proc. – dėl cukrinio diabeto ir net 83 proc. – dėl širdies ir kraujagyslių ligų. Dėl alkoholio vartojimo įvyksta 30,5 proc. autoįvykių. Tai 9 kartus dažniau už autoįvykius, sąlygotus sveikatos sutrikimo ir 150 kartų dažniau lyginant su autoįvykiu dėl epilepsijos priepuolio.
Daktarė R. Mameniškienė teigia, jog gerai kontroliuojama epilepsija praktiškai neturi įtakos vairavimo kokybei ir saugumui.