Reklamoje į žiūrovą taip pat kreipiasi politikai, Liberalų sąjūdžio kandidatai į Europos Parlamentą Eugenijus Gentvilas ir Petras Auštrevičius. Reklaminiame įraše politikai pabrėžia, kad gyvenant šiais netikrų naujienų laikais, svarbu tikrinti faktus ir nesileisti įbauginamiems gąsdinimų ar užliūliuojamiems tuščių pažadų.
Toks ir yra šios reklamos tikslas – įjungti žiūrovo kritinį mąstymą, priversti susimąstyti apie šalia esančias grėsmes ir padėti geriau suprasti savo balso svarbą Europos Parlamento rinkimuose.
Reklama įtraukė kaip žaidimas
Viena žinomiausių komunikacijos eksperčių Lietuvoje, komunikacijos agentūros „Comms on Duty“ įkūrėja Laura Dabulytė teigia, kad ši reklamos kampanija nustebino gerąja prasme – norisi sveikinti kūrėjus.
„Komunikacijoje tikimės asmeniškumo, to ieškome visur, net kai kalbame apie rinkimus į Europos Parlamentą. Reklamoje staiga asmeniškai į mane vardu kreipiasi Liberalų sąjūdžio lyderė Viktorija Čmilytė-Nielsen – lyderė, kurią kiekvienam malonu stebėti žiniasklaidoje. Po pirmojo kreipimosi natūraliai įsitraukiu į žaidimą: kas bus dar, kiek to asmeniškumo išliks. Įdomu ir tai, kad nors liberalios partijos tarsi matomos kaip tos, kurios dažniau nei kiti mėgsta pajuokauti, šiame įraše skiriamas dėmesys rimtosioms aktualijoms – jas atliepia politikų žodžiai ir kalbėjimo tonas. Apibendrinant, toks formatas – naujas ne tik politikos, bet ir reklamos pasaulyje ir tikrai išsiskiria rinkiminių kampanijų lauke“, – tvirtina L. Dabulytė.
Aktyvi visuomenės veikėja, fotografė, menininkė, tinklaraštininkė Neringa Rekašiūtė taip pat neliko abejinga reklamai. „Pasakysiu trumpai – mano galva, tai geriausias politinis „call to action“ (angl. „kvietimas veikti“), koks galėtų ateiti iš partijos“, – pastebi kūrėja.
Tikslas – su žmonėmis atvirai ir realistiškai kalbėti apie Europos ateitį
Reklamoje minima, kad naują erą, kuriai reikia sunkių sprendimų ir patyrusių politikų žvilgsnio, pagimdė šie neramūs laikai: pandemija, migracijos krizė, karas Ukrainoje...
„Nors kampanijos fonas gali pasirodyti niūrokas, bet tokie yra laikai. Žinutė aiški – baigėsi politikos turistų ir perėjūnų laikai. Atėjo laikas patyrusiems politikams, kurie žino, kaip elgtis net ir niūriose situacijose“, – sako E. Gentvilas.
Kandidato į Europos parlamentą teigimu, kai kurios partijos šiais neramiais laikais užsiima gąsdinimu, kitos – hedonistai – su šypsenomis ilgisi malonumų ir džiaugsmų. Dar vienos rinkėjams žada viskuo už juos pasirūpinti, o yra ir partijų, politinių perėjūnų bei populistų, kurie neigia bet kokias grėsmes ir gieda Kremliaus naratyvus.
„Šiame kontekste nenorime nei gąsdinti, nei piešti situacijos džiaugsmingomis spalvomis ar apsimestinėmis šypsenomis. Norisi su žmonėmis kalbėtis atvirai, nebrukti beprasmės agitacijos – tad kampanijoje su žmonėmis kalbėjomės apie situaciją realiai, nieko neslėpdami, nieko negražindami. Ir žmonės atvirumą įvertina – tai matosi ir iš mūsų klipo pasiekiamumo“, – pastebi E. Gentvilas.
Pasak politiko, šioje reklamoje akcentuojama kiekvieno žmogaus apsisprendimo balsuoti svarba – šiems rinkimams prognozuojamas labai mažas rinkėjų aktyvumas, todėl kiekvienas balsas yra gyvybiškai svarbus.
„Kitu atveju, populizmo ir „Brexitų“ gali smarkiai padaugėti – tokias tendencijas matome ir kitose šalyse. Tad šiuose rinkimuose išties sprendžiasi Europos ateitis, sprendžia kiekvienas žmogus, t.y. tas žmogus, kuris ir yra kampanijos centre“, – pabrėžia E. Gentvilas.
Iššūkis nuobodžioms politinėms reklamoms
Liberalų sąjūdžio komunikacijos vadovės Klaudijos Grabauskaitės teigimu, kampanijos, kuriose užtekdavo „smagių“ politikų ir spalvingų skrajučių – baigėsi.
„Jaučiame, kad visuomenė gyvena neapibrėžtumo sąlygomis ir nerimauja dėl geopolitinės situacijos – tai keičia ir politinės komunikacijos lauką. Gyvename neramiais laikais, tai turi atsispindėti ir komunikacijoje. Todėl pasirinkome solidžią kampanijos liniją, atspindinčią šių dienų realijas, kurios, būkime atviri – nedžiugina“, – sako K. Grabauskaitė.
Komunikacijos vadovės teigimu, pastebima ir kita tendencija – visuomenė nuobodžiauja stebėdama vienodas politines reklamas, todėl kampanija pareikalavo kūrybiško ir drąsaus sprendimo.
„Ką tik baigėsi bene blankiausia prezidentinė kampanija. Mano galva, tokios kampanijos gali turėti priešingą efektą – ilgojoje perspektyvoje žmonės tampa vis apatiškesni statiškai sukonstruotoms politinėms žinutėms. Todėl pasirinkome Lietuvoje dar nematytą reklamos priemonę – duomenimis grįstą vaizdo įrašo sklaidos modelį, sugrąžinantį žmogų į politikos centrą. Ir akivaizdu, kad šis drąsus sprendimas pasiteisino – vaizdo įrašą gavę žmonės jį vidutiniškai peržiūri tris kartus“, – sako K. Grabauskaitė.
Politinė reklama. Bus apmokėta iš Liberalų sąjūdžio PK sąskaitos. Užsakymo nr. LS202405