2013 08 08

Liepą gyventojų nuotaikos prastėjo, pesimistiškiausi – vyresnio amžiaus gyventojai ir bedarbiai

Lietuvos gyventojų nuotaikos – vis geresnės. Liepą nuotaika šiek tiek suprastėjo, tačiau tendencijos – geros. Pesimistiškiausiai nusiteikę vyresni gyventojai ir bedarbiai.
Gera nuotaika!
Gera nuotaika! / Fotolia nuotr.
Temos: 1 Nuotaika

2013 metų sausio mėnesį VNI išliko toks pats kaip ir paskutinįjį 2012 metų mėnesį ir siekia -7%. Vasario mėnesį VNI nepakito ir išliko toks pats kaip sausio mėnesį ir yra -7%. Kovo mėnesį VNI pakilo iki -4%. Balandžio ir birželio mėnesių tyrimo rezultatai rodo, kad vartotojų nuotaikos linkusios gerėti, balandžio mėnesį VNI siekė -3%, o birželio mėnesį - -2%. Liepos mėnesį vartotojų nuotaikos šiek tiek suprastėjo ir VNI siekia -4%.

„Šiais metais Lietuvos vartotojų nuotaikos po truputį gerėjo, ir šiuo metu yra optimistiškiausios nuo 2009 metų. Nors liepos mėnesį jos šiek tiek suprastėjo, tačiau bendra šių metų tendencija yra teigiama. Lietuvos žmonės optimistiškiau vertina Lietuvos ekonomines perspektyvas bei asmenines ir savo šeimos finansines perspektyvas“, – duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Jaunimas (15-35 m.) bei gyventojai su aukštuoju išsimokslinimu, didmiesčių gyventojai labiau tiki, kad per artimiausius 3 mėnesius tiek Lietuvos ekonominė situacija, tiek jų asmeninė ar jų šeimos materialinė padėtis pagerės.

Kaip visuomet, pesimistiškiausios nuotaikos pastebimos tarp vyresnio amžiaus (55-74 m.) gyventojų, taip pat tarp pensininkų, bedarbių bei mažas pajamas (iki 600 Lt vienam šeimos nariui) gaunančių Lietuvos gyventojų.

Tiriamojo laikotarpio pradžioje, t.y. 2009 m. gegužės mėn. vartotojų nuotaikos indeksas buvo neigiamas ir siekė -27%. Tai reiškia, kad tuo metu 27% buvo daugiau neigiamai nei teigiamai nusiteikusių žmonių. Birželio mėn. neigiamos nuotaikos kiek prislopo ir VNI sumažėjo iki -21%, tačiau liepą vėl grįžo į buvusį lygį ir siekė -26%, tuo tarpu rugpjūčio mėnesį VNI neženkliai padidėjo vienu procentiniu punktu iki -25%. Rugsėjis, tikėtina, siejamas ir su darbymečiu, ir su ekonomikos pagyvėjimu, vartotojų nuotaikos po truputį gerėja, indeksas įgyja reikšmę -20%, t.y. 5 procentiniais punktais daugiau nei prieš mėnesį. Spalio mėnesį VNI vėl krenta 8 procentiniais punktais ir įgyja reikšmę -28%. Lapkritį VNI krito vienu procentiniu punktu iki – 29%. Gruodį VNI išliko toks pat –29%.

2010 metų sausį VNI pakilo dviem procentiniais punktais ir siekė –27%. 2010 vasarį vartotojų nuotaikos indeksas pagerėjo reikšmingiau - 4 procentiniais punktais iki -23%. 2010 kovo mėn. vartotojų nuotaikos indeksas išliko tose pačiose pozicijose kaip ir vasarį ir siekia –23%. 2010 balandžio mėn. pastebimas reikšmingas vartotojų nuotaikų indekso pagerėjimas, jis pakilo 7 procentiniais punktais, nuo -23% kovą iki -16% balandį. Rodiklio pokytį įtakojo sumažėjęs pesimistiškai nusiteikusių gyventojų skaičius ir padidėjęs neutraliai situaciją vertinančių gyventojų skaičius, t.y., manančių, kad situacija nekis, bus tokia, kokia yra dabar. 2010 metų gegužės mėn. VNI nukrito dviem procentiniais punktais ir siekė –18%. 2010 metų birželį VNI išliko beveik toks pats ir siekė –17%. 2010 metų liepos mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas pakilo trimis procentiniais punktais ir siekia -14%. Rugpjūčio mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas beveik nepakito ir siekia –15%. Rugsėjo mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas buvo toks pat kaip liepą –14%, tačiau spalio mėn. nukrito iki -17%. Lapkričio mėnesį VNI pakilo 6 procentiniais punktais ir siekia -11%. Gruodžio mėn. vartotojų nuotaikos indeksas buvo toks pat rugsėjį –14%.

2011 metų sausio mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas pakilo dviem procentiniais punktais: nuo -14% 2010 m. gruodžio mėn. iki -12% 2011 m. sausio mėn. Lyginant su 2010 m. sausio mėnesio rezultatais, VNI indeksas pakilo daugiau nei 2 kartus: nuo -27% 2010 m. sausio mėn. iki -12% 2011 m. sausio mėn. 2011 metų vasario mėnesį VNI pakilo vienu procentiniu punktu ir siekia -11%. 2011 metų kovo mėnesį VNI pakilo trimis procentiniais punktais ir siekė -8%, balandžio mėnesį VNI išliko toks pat kaip ir kovo mėnesį (-8%). Šių metų gegužės mėnesį VNI nukrito vienu punktu iki -9%. 2011 metų birželio mėnesį VNI nukrito iki -10%. Liepos mėnesį VNI pakilo iki -5%. Rugpjūčio mėnesį VNI nukrito iki -8%. Rugsėjį VNI dar sumažėjo dviem punktais iki –10%. Spalio mėnesį rodiklis nukrito dviem procentiniais punktais iki -12%. Lapkritį VNI toliau mažėjo iki -17%. Gruodį VNI šiek tiek pakilo iki -15% ir buvo vienu procentiniu punktu mažesnis nei 2010 metų pabaigoje.

2012 metų sausį VNI šoktelėjo 5 procentiniais punktais ir siekia -10%. Vasario mėnesį VNI nesikeitė. Kovo mėn., kaip ir vasario mėnesį, VNI išliko toks pats ir siekia -10%. Balandžio mėnesį VNI nežymiai pagerėjo ir yra -9%. Gegužės mėnesį vartotojų nuotaikos vėl šiek tiek pagerėjo, indeksas lygus -8%. Kaip ir gegužės mėnesį, birželio VNI lygus -8%. Liepos mėnesio tyrimo rezultatai rodo, kad vartotojų nuotaikos šiek tiek pagerėjo – VNI lygus -7%. Rugpjūčio mėnesį VNI išliko toks pats kaip liepos mėnesį ir siekia -7%. Rugsėjį VNI sumažėjo 7 procentiniais punktais ir nukrito iki -14%. Spalio mėnesį VNI pakilo keturiais procentiniai punktais ir siekia –10%. Lapkričio mėnesį VNI nukrito vienu procentiniu punktu ir siekia -11%. Gruodžio mėnesį VNI pakilo 4 procentiniais punktais ir siekia -7%. (žr. 1 pav.).

Nuo 2009 m. tyrimų bendrovė RAIT pradėjo matuoti vartotojų nuotaikos indeksą (VNI). VNI matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. Šis indeksas atskleidžia ne tik kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai. Kiekvieną mėnesį apklausiama po 1000 Lietuvos gyventojų. Paskutinė apklausa atlikta 2013 metų liepos 3 – 15 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų