Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 05 11

„Panevėžio“ futbolo klubo vadovas: sprendimas drausti alkoholio reklamą – nelogiškas

Alkoholio gamintojų remiami Panevėžio sporto klubai nerimauja, kad Vyriausybės iniciatyva drausti alkoholio reklamą palies ir juos, sumažės klubų pajamos – išplatintame pranešime skelbia „Lietkabelio“ ir „Panevėžio“ futbolo klubo vadovai.
Bronius Vaitiekūnas
Bronius Vaitiekūnas / Asmeninio archyvo nuotr.

Nors teko susidurti su daug didesnį biudžetą turinčiomis komandomis, su kuriomis kovėmės kaip lygūs su lygiais, visgi, pasiekti tam tikrą lygį pinigai tikrai padeda.

„Lietkabelio“ klubo vadovo Manto Ignatavičiaus teigimu, ilgą laiką sunkiai vertęsis Panevėžio krepšinio klubas pastaruoju metu sužydėjo. Susigrąžinę istorinį pavadinimą, pritraukę tokius krepšininkus kaip Darjušas ir Kšištofas Lavrinovičiai, Mindaugas Lukauskis, šiemet klubas nužingsniavo iki seniai nematytų aukštumų – Lietuvos krepšinio lygos pusfinalio.

„Jei komanda turi geresnių žaidėjų, tai suteikia ir daugiau vilčių dėl aukštesnių rezultatų, o kiekvienas geras specialistas turi savo kainą. Jei norime rezultatų kitą dieną, turime gauti patyrusius žaidėjus. Nors teko susidurti su daug didesnį biudžetą turinčiomis komandomis, su kuriomis kovėmės kaip lygūs su lygiais, visgi, pasiekti tam tikrą lygį pinigai tikrai padeda“, – sako M.Ignatavičius, akcentuojantis sustyguotos klubo vadybos svarbą.

Asmeninio archyvo nuotr./Mantas Ignatavičius
Asmeninio archyvo nuotr./Mantas Ignatavičius

Jo teigimu, klubo biudžetas viršija 700 tūkst. eurų, iš kurių ketvirtadalį sudaro savivaldybės parama, o likę pinigai gaunami iš privačių rėmėjų. Jų, M.Ignatavičiaus tikinimu, rasti nėra lengva: „Ketvirtadalį mūsų biudžeto sudaro savivaldybės parama, likusi dalis – privačių rėmėjų lėšos. Nors privačių įmonių dalis atrodo ir nemaža, tarp jų yra įvairiuose sektoriuose dirbančių bendrovių, tačiau juos sudėtinga prisišaukti – visi skaičiuoja ir vertina, kokią naudą gaus remdami“.

Todėl klubas vertina ilgametes bendradarbiavimo su rėmėjais tradicijas. Viena iš jų – bendradarbiavimas su aludariais. Jų parama krepšiniui gali siekti iki 2 mln. eurų.

Kadangi didieji aludariai yra įsikūrę regionuose, tai susiformavo rėmimo tradicija, kuomet gėrimų gamintojai remia gimtųjų miestų komandas, vyksta bendradarbiavimas.

„Aludariai šalies mastu nemažai prisideda tiek prie Lietuvos krepšinio lygos, tiek prie klubų rėmimo. Kadangi didieji aludariai yra įsikūrę regionuose, tai susiformavo rėmimo tradicija, kuomet gėrimų gamintojai remia gimtųjų miestų komandas, vyksta bendradarbiavimas. Mes irgi norime, kad tarp mūsų rėmėjų išliktų mūsų krašto įmonės – „Kalnapilio-Tauro grupė“ viena tokių. Deja, alkoholio reklamos uždraudimas gali užbaigti šį istorinį bendradarbiavimą tarp klubų ir aludarių“, – teigia M.Ignatavičius.

„Lietkabelis“ prisidėjo prie sporto bendruomenės kreipimosi į šalies valdžią, kuriame nepritariama alkoholinių gėrimų reklamos draudimui.

„Reikėtų suprasti sporto realijas. Kiekvienais metais privačių įmonių parama kinta [...], tačiau uždraudus alkoholio reklamą, sporto klubai netektų viso sektoriaus paramos, o juos pakeisti nebūtų kuo – suinteresuotų teikti paramą skaičius yra ribotas. Po reklamos draudimo jų skaičius dar labiau sumažėtų“, – kreipimosi pasirašymo motyvus dėsto „Lietkabelio“ vadovas.

Kreipimąsi į šalies valdžią dėl reklamos draudimo pasirašė ir „Panevėžio“ futbolo klubas. Jo vadovas Bronius Vaitiekūnas pabrėžia, kad kurį laiką komanda gali išsilaikyti vien iš užsidegimo, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje parama bei finansavimas klubui yra būtini.

Patriotizmas komandai ir sirgaliams turi būti, bet reikia neužmiršti, kad profesionaliems žaidėjams tai yra darbas.

„Patriotizmas komandai ir sirgaliams turi būti, bet reikia neužmiršti, kad profesionaliems žaidėjams tai yra darbas. Šeima ir jos gyvenimas neturi nukentėti dėl meilės sportui“, – teigia jis.

Klubą aktyviai remia kelios įmonės – klubo akcininkė, bendrovė „Naftėnas“, taip pat bendrovės „Panevėžio keliai“ ir „Kalnapilio-Tauro“ grupė.

„Labai sunku pritraukti privačių rėmėjų, todėl džiaugiamės tuo, ką turime. Uždraudus alkoholio reklamą, neteksime ir to – įmonė persvarstys savo rėmimo politiką, greičiausiai nuspręs, kad nėra naudos būti ten, kur net savo logotipo negali uždėti, parodyti, kad prisidedi prie sporto klubo vystymo“, – nerimauja B.Vaitiekūnas.

Šiuo metu Panevėžio futbolo klubas rikiuojasi pirmosios futbolo lygos turnyrinės lentelės viduryje. Su sąlyga, jeigu jam pavyks rodyti geresnius rezultatus, didės ir parama iš aludarių. Vis dėlto, įsigaliojus reklamos draudimui, suplanuotos pajamos mažės.

LFF.lt nuotr./Panevėžio futbolo akademijos (PFA) stadionas
LFF.lt nuotr./Panevėžio futbolo akademijos (PFA) stadionas

„Be reklamos šiuolaikinis sportas negali gyvuoti – ji turi būti. Nežinau nei vieno sporto klubo, kuris galėtų gyventi be paramos ir reklamos, todėl sprendimas drausti dalį reklamos yra nelogiškas. Jis niekaip neišspręs alkoholio vartojimo problemos, o praradimai akivaizdūs“, – teigia „Panevėžio“ klubo vadovas.

Vyriausybė balandžio viduryje pritarė Seime svarstomoms pataisoms, kurios labiau ribotų galimybes įsigyti alkoholį ir jį reklamuoti. Priėmus šias pataisas, alkoholio reklama būtų visiškai uždrausta.

Šiuo metu Seimui yra pateikti du įstatymų paketai – jie numato steigti specializuotas alkoholio prekybos parduotuves, vėlinti amžių, nuo kurio galima pradėti vartoti svaigalus, ir ankstinti laiką, kada draudžiama parduoti alkoholį. Savivaldybių taryboms būtų suteikta teisė nustatyti vietas ar teritorijas, kur būtų draudžiama prekiauti alkoholiu. Projektuose numatytas ir alkoholio reklamos draudimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais