Tai Latvijos gynybos ministerijos valstybės sekretorius Janis Sartis sakė Latvijos dienraščiui „Latvijas Avize“, kuris susidomėjo Lietuvos Seime pasigirdusiu raginimu užsienio reikalų ministrui Vygaudui Ušackui pradėti konsultacijas su NATO, kad dalis Aljanso karinio tranzito į misiją Afganistane būtų nukreipta per Lietuvos teritoriją.
Kroviniai iš Latvijos sostinės Rygos į Afganistaną vežami geležinkeliu per Rusiją nuo šių metų pradžios. J.Sarčio skaičiavimais, Latvijos nauda iš to jau viršijo išlaidas, kurios išleidžiamos Latvijos karių dalyvavimui NATO vadovaujamoje misijoje Afganistane – 12 milijonų latų (58 milijonai litų).
Kirgizijai paskelbus apie planus uždaryti Jungtinių Valstijų karinę bazę, buvo priimtas sprendimas gabenti JAV krovinius per Latviją.JAV ambasada Rygoje pranešė, kad per Rygą į Afganistaną jau išsiųsta 3 tūkst. konteinerių, dar tūkstantis – pakeliui.
„Ekonomiškai paremti politiniai argumentai – štai kaip aš apibūdinčiau Latvijos bendradarbiavimą su NATO ir amerikiečiais. Latviai yra artimiausi Amerikos kariams Afganistane, o mūsų kariai buvo pirmieji, kurie pradėjo bendradarbiauti su amerikiečiais viename junginyje, kai lietuviai ir estai liko labiau kaip atskiri junginiai“, – Latvijos laikraščiui sakė J.Sartis.
Seimo narys Kęstutis Masiulis šį mėnesį paragino V.Ušacką pradėti konsultacijas su NATO, kad dalis Aljanso karinio tranzito į misiją Afganistane būtų nukreipta per Lietuvos teritoriją.
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto nario K.Masiulio nuomone, priimdama NATO karinį tranzitą Lietuva prisiimtų didesnę atsakomybę už misiją Afganistane.
Kirgizijai paskelbus apie planus uždaryti Jungtinių Valstijų karinę bazę, buvo priimtas sprendimas gabenti JAV krovinius per Latviją.
Tuo metu užsienio reikalų ministras V.Ušackas tikina, kad Lietuva yra pasiūliusi NATO šalims naudotis Klaipėdos jūrų uostu ir Lietuvos geležinkeliais, o susitarimas su Baltarusija leis intensyvinti krovinių gabenimą per Klaipėdos uostą.
„Lietuva yra pasiūliusi NATO šalims naudotis Klaipėdos jūrų uostu ir Lietuvos geležinkeliais aprūpinant ISAF pajėgas Afganistane. Šiuo metu įsigaliojantis Baltarusijos ir NATO susitarimas dėl krovinių tranzito atvers naujas galimybes intensyvinti krovinių gabenimą per Klaipėdos uostą“, – BNS ministro poziciją perdavė URM atstovas spaudai Rolandas Kačinskas.
Anot jo, Lietuvos susisiekimo ir krašto apsaugos ministerijos kitą savaitę rengia Klaipėdos jūrų uosto galimybių pristatymą Lietuvoje akredituotiems gynybos atašė.
„Tokį Klaipėdos uosto ir Lietuvos geležinkelių galimybių tranzitui į Afganistaną pristatymą ISAF operacijoje dalyvaujančių šalių sostinėse taip pat įpareigotos nuolat daryti LR diplomatinės atstovybės“, – nurodė URM atstovas.
Anot jo, nuo 2008 metų savo krovinius į misiją Afganistane Lietuvos teritorija gabena Vokietija.