„Iš Lietuvos pusės mes prašysime, kad būtų suteiktas papildomas laiko tarpas, kad būtų patikslinta ataskaita, nes Lenkija yra pasiruošusi pateikti papildomą informaciją, kurią Lenkijos teisėsauga ir Lietuvos teisėsauga yra suderinusi. Ji turėtų būti pagrindu keisti tai, kas ataskaitoje traktuojama tarptautine teise“, – pirmadienį ryte Vyriausybėje žurnalistams sakė M.Skuodis.
Jo manymu, iš Lenkijos gauta informacija yra reikšminga ir gali turėti įtakos tolimesniam incidento tyrimui.
„Ji reikšmingai gali keisti išvadas. Mano žiniomis, ta informacija reikšminga. Kadangi tai tyrėjų informacija, negalėčiau jos tiksliau komentuoti“, – kalbėjo ministras.
Pasak M.Skuodžio, ICAO Tarybos posėdyje, kuriame Lietuvos delegacija pirmadienį dalyvaus nuotoliniu būdu, bus keliami klausimai dėl ataskaitoje užfiksuotų faktų apie sprogmenį neatitikimo.
„Objektyvūs, ataskaitoje pateikti faktai rodo, kad lėktuvas buvo nuleidinėjimas gerokai anksčiau, nei gauti pranešimai iš skirtingų oro uostų apie sprogmenį. Kitaip tariant, Baltarusijoje Iš pradžių priimti sprendimai, o tik tada gauti grasinimai dėl sprogmenų“, – sakė M.Skuodis.
Taip pat bus nagrinėjamos kitos aplinkybės, susijusios su keleivių evakuacija Minsko oro uoste.
„Jeigu sakoma, kad aukščiausias pavojaus lygis, tai kodėl keleiviai, nusileidus orlaiviui, iš karto neevakuojami, o užtrunka ilgą laiko tarpą. Yra daug tokių faktais paremtų nesutapimų“, – sakė M.Skuodis.
Posėdyje Lietuvai atstovaus Lietuvos ambasadorius Kanadoje Darius Skusevičius.
ICAO Tyrimas pradėtas po to, kai pernai gegužės 23 dieną iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo nutupdytas Minske, kur buvo sulaikytas tinklaraštininkas Ramanas Pratasevičius ir jo draugė. Per šį incidentą į orą buvo pakeltas naikintuvas.
„Ryanair“ sakė, kad Baltarusijos oro dispečeriai nurodė oro bendrovės pilotams nutupdyti lėktuvą dėl jame esą padėtos bombos. Patikrinus lėktuvą, jokių sprogmenų jame nebuvo rasta.