„Lietuvos valdžia sukūrė „puikų“ mechanizmą, gudrią schemą, vadovaujantis kuria į Lietuvos rinką dideliais srautais yra pritraukiama Ukrainos gyventojų. Dėl didesnių atlyginimų ar geresnio gyvenimo. Naujausias toks atvejis „Sandraugoje“ – ukrainietis, atvažiavęs laimės ieškoti į vieną Kauno įmonę, įdarbinančią tolimųjų reisų vairuotojus. Darbo santykių pradžia buvo ganėtinai gera – žadėtas nemažas darbo užmokestis, geros darbo sąlygos, nemokamas apgyvendinimas, dienpinigiai... Tačiau būdamas komandiruotėje ukrainietis pakliuvo į eismo įvykį“, – istoriją ėmė pasakoti K.Juknis.
Avarijoje susidūrė du tos pačios Kauno įmonės autovežiai. Kas kaltas, anot „Sandraugos“ pirmininko, nėra aišku iki šiol, nes įmonė jau keturis mėnesius nepateikia jokio eismo įvykio protokolo, kurį surašė tos šalies, kurioje įvyko avarija, policijos pareigūnai.
Iki komandiruotės pabaigos iš ukrainiečio nebuvo reikalaujama nieko: nei detalaus pasiaiškinimo, prisipažinimo padarius avariją, nei padarytos žalos atlyginimo už įvykusį eismo įvykį. Jo metu žmonės nenukentėjo, ukrainietis tęsė komandiruotę, kitas avarijos dalyvis – lietuvis vairuotojas, ne.
Tik po komandiruotės grįžęs į Lietuvą, iš įmonės vadybininko vairuotojas sulaukė „malonios“ staigmenos: ukrainietis turės atlyginti eismo įvykyje padarytą žalą – 10 tūkstančių eurų.
Kaip tikina K.Juknis, tik po komandiruotės grįžęs į Lietuvą, iš įmonės vadybininko vairuotojas sulaukė „malonios“ staigmenos: ukrainietis turės atlyginti eismo įvykyje padarytą žalą – 10 tūkstančių eurų. Darbdavys tokią sumą nurodė „taikos sutartyje“. Iškart po eismo įvykio buvo sustabdytas ir dienpinigių mokėjimas.
„Nesutikus pasirašyti šios sutarties, ukrainietį pasiekė grasinimai, kad jam teks padengti visą įmonei padarytą žalą, kuri siekia 100 tūkstančių eurų. Pranešęs darbdaviui, kad jis priklauso profesinei sąjungai, darbuotojas už kelių valandų buvo išvarytas iš įmonei priklausančio motelio patalpų, taip pat iš jo buvo reikalaujama nedelsiant pasirašyti tą vadinamąją „taikos sutartį“. Be jokio dokumento, kuris įrodytų ukrainiečio kaltę dėl avarijos.
Vėliau prasidėjo įmonės vadybininko grasinimai bei psichologinis spaudimas, kad Lietuvoje nebegaus darbo, nebus sugrąžinti dokumentai: medicinos knygelė, pažyma, suteikianti teisę dirbti tolimųjų reisų vairuotoju“, – toliau pasakojo „Sandraugos“ pirmininkas.
Po profesinės sąjungos teisininkų skambučio vadybininkui, kuris daugiausia ir bendrauja su darbuotoju iš Ukrainos, bei direktoriui, reikalauta suma pasikeitė: dabar tesiekia 3 tūkstančius eurų.
„Iš kur tas darbdavio gerumas? Suma buvo sumažinta daugiau nei 3 kartus. Tokie dalykai tik kompromituoja Lietuvą, kaip valstybę. Ši situacija ydinga, apgaunama vis daugiau užsieniečių, o tai nedaro garbės nei Lietuvai, nei Lietuvos darbdaviams“, – piktinosi K.Juknis.
Ukrainiečiui siūloma po kiekvienos komandiruotės nuo jo darbo užmokesčio nuskaičiuoti po tūkstantį eurų (ir taip tris kartus), kol atlygins galimai dėl jo kaltės padarytą žalą įmonei. Darbdavys, pasak „Sandraugos“ vadovo, iki šiol nepateikia jokių užsienio policijos pareigūnų surašytų dokumentų, protokolo, kuriame aiškiai, juodu ant balto, būtų nurodyta ukrainiečio kaltė.
„Ši trumpa istorija tik apibrėžia visus ukrainiečio patirtus sunkumus, susidūrus su apsukriais įmonės juristais, vadybininkais ir pačiu darbdaviu. Šis ukrainietis vis dar dirba įmonėje. Dabar jis dar nenori viešai atskleisti savo tapatybės ar įmonės, kurioje dirba“, – paaiškino K.Juknis.