Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
2018 05 16

Lietuvis Portugalijoje jautėsi tarsi netekęs kojos – „Ryanair“ savaitę nesugebėjo išspręsti problemos dėl sulūžusio vežimėlio

Martinas Baltrušaitis, keliavęs su projektu „Draugystė veža“, visą savaitę jautėsi tarsi būtų netekęs kojos – mat „Raynair“ orlaivyje pasimetė jo vežimėlio veržlė, kurios nepakeitus jam judėti buvo nesaugu. Vis dėlto oro linijų atstovai rado sprendimą tik jam grįžus į Lietuvą.
Martinas Baltrušaitis
Martinas Baltrušaitis / Asmeninio archyvo nuotr.

Trečiadienį M.Baltrušaitis 15min sakė, kad sulaukė skambučio iš sveikatos reikmenų parduotuvės „Teida“ atstovų, kurie iš pradžių trečiadienį, vėliau ketvirtadienį žadėjo atvykti į jo namus ir sutvarkyti vežimėlį. Jie pateiks sąskaitą „Ryanair“.

„Atimk iš žmogaus koją, duok ramentą ir pasakyk – eik. Lygiai tas pats. Aš nebegaliu judėti. Tas pats, kaip aš visai būčiau be vežimėlio“, – taip situaciją, jam likus be ratuko, apibūdino vyras.

M.Baltrušaitis skrido iš Varšuvos į Faro oro uostą. Jame iš lėktuvo buvo išneštas ant specialios kėdės, persodintas į savo neįgaliojo vežimėlį.

„Mane pasodina ir jaučiu, kad virstu. Pasižiūriu, kad nėra ratuko. Pirma mintis buvo baisi, kad jis nulūžo ir uždėti jo bus neįmanoma. Be to, žinojau, kad sekmadienis ir niekas neskubės kažką daryti“, – pasakojo vyras.

15min/Kristinos Aržuolaitienės nuotr. /Ratukas

Anot jo, ratukas buvo rastas, tačiau nebuvo veržlės, su kuria jį reikia pritvirtinti. „Ji yra specifinė ir pritaikyti nėra nuo ko“, – paaiškino jis. Uždėjus ratuką, važiavimas įmanomas, bet pirmas bortelis ir Martinas vėl virsta, jį pametęs.

Aptarnaujantis personalas esą bandė ieškoti veržlės, tačiau nesėkmingai. Tuomet jie pasiūlė vykti į „Ryanair“ atstovybę, esančią oro uoste, ir ten derėtis.

Anot M.Baltrušaičio, sprendimo „Ryanair“ iš esmės nepasiūlė – užregistravo įvykį. „Neišeina paaiškinti, kad tai yra viskas, ką jie gali padaryti, norėdami nusikratyti problemos“, – teigė jis, pridurdamas, kad problema nebuvo iš esmės išspręsta.

Klientas esą buvo paliktas likimo valiai – nesvarbu, kaip judės, ką pamatys svečioje šalyje.

„Po trijų valandų derybų jie padarė šiokį tokį sprendimą, sutvirtino ratuką viela, bet tai nebuvo saugu. Aš išskrendu namo, bet vežimukas taip ir liko nesutvarkytas. Bandysime gauti kažkokią kompensaciją, nes vežimukas kaip buvo sugadintas, taip ir yra, jį reikės savo jėgom susiremontuoti, už remontą sumokėti. Nėra sprendimas pririšti vielutėmis ratuką, aš galiu susižeisti. Jeigu iškrenta ratukas, aš krentu per priekį, gali lūžti kojos, galiu su galva pilt į kietą paviršių“, – dar Portugalijoje kalbėjo M.Baltrušaitis.

Kartu su projektu keliavusi teisininkė Živilė Kulėšė paaiškino, kad problema išryškėjo, kai Martiną reikėjo sodinti į vežimėlį. Buvo pamesta priekinio neįgaliojo vežimėlio ratuko veržlė, todėl važinėjimas juo buvo apribotas.

„Pradėjome spręsti problemą, kaip Martinui judėti toliau. Pirminis jų atsakymas buvo, kad sekmadienis, mes užregistruosime jūsų gedimą ir spręsime vėliau. Jie tai pavadino gedimu. Nors elementariai tai buvo aišku, kad vežimukas gyvybiškai svarbi judėjimo priemonė žmogui su negalia. Jis visiškai negali toliau judėti. Ilgai mes su jais diskutavome, ilgai bandėme juos priversti išspręsti problemą: ieškojome veržlių, įrankių, galimybių, kaip visa tai padaryti“, – pasakojo ji.

Rizikavo susižaloti

Sprendimas buvo rastas, anot Ž.Kulėšės, gal ne pats protingiausias – vielom pritaisyti ratuką. Taip Martinas buvo išleistas iš oro uosto.

„Manome, kad buvo sukelta daug rizikos sveikatai, bet kuriuo momentu visos kelionės metu ratukas galėjo nulūžti, Martinas galėjo išskristi iš vežimėlio. Ačiū Dievui, taip nenutiko, nes mes jį labai prižiūrėjome ir saugojome. Martinas nesusižalojo, bet mes iškart oro linijas informavome, kad jie kelia grėsmę Martino sveikatai, bet jie į tai nereagavo“, – sakė Ž.Kulėšė.

Elementariai, pasak jos, buvo pažeistos Martino teisės: teisė į orumą, į savarankiškumą: „Žinant, kad Martinas savo negalios nedemonstruoja ir visur stengiasi būti savarankiškas, viską daryti pats, į kalną užvažiuoti pats, kad niekas jam nepadėtų, o iš jo buvo atimta galimybė judėti su visais, keliaujant po Portugaliją“.

Tai ji pavadino psichologine trauma. Dažniausiai kitose oro linijose esą pasiūlomas analogiškas vežimėlis.

„Kadangi bagažas draustas jų pačių, čia jau ne kažkoks suplyšęs lagaminas, pamestas daiktas, čia itin svarbi judėjimo priemonė, kuri privalo būti atstatyta. Martinas sako, kad aš netekau kojos. Juokiamės, kad tu nupjauk žmogui koją ir paleisk, pasakęs – ryt atiduosiu“, – kalbėjo Ž.Kulėšė.

„Ryanair“ atstovai esą siūlė variantus, tarp jų ir kitą vežimėlį, kuris buvo atsiųstas į viešbutį. Vis dėlto jis Martinui netiko.

15min/Kristinos Aržuolaitienės nuotr. /„Ryanair“ pasiūlytas kitas vežimėlis

„Dėl negalios savybių Martinui jis netinkamas, be to, vežimėlio ratai nepripūsti. Reiktų ieškoti, kaip juos prisipūsti. Ir tas vežimėlis nėra aktyvaus tipo, vėlgi tai Martiną žlugdo morališkai, nes jis nori judėti pats, o ne būti stumdomas kito žmogaus. Jis savarankiškai gyvena Lietuvoje, jam nereikia palydovo“, – kalbėjo Ž.Kulėšė.

Ji žadėjo rašyti „Raynair“ pretenziją, prašyti spręsti problemą – sutvarkyti Martino vežimėlį ir kompensuoti moralinę žalą.

„Lisabonoje gatvelės akmeninės, mes nežinojome, kada vežimukas gali sulūžti. Matėsi, kad Martinas ne kartą bijojo, kad neiškristų, neužsigautų, negalėjo laisvai žmogus patirti visų džiaugsmų, būti atsipalaidavęs. Tai buvo šašas visos kelionės metu“, – apibendrino ji.

15min kreipėsi komentaro į „Raynair“. Paskambinęs oro linijų atstovas žurnalistę patikino, kad buvo susisiekta su „Teida“, kuri prekiauja „Panthera“ vežimėliais, kokį turi ir vyras, ir sutarta, kad jų atstovas susisieks su M.Baltrušaičiu.

VIDEO: Martinas Baltrušaitis ir Živilė Kulėšė – apie incidentą Faro oro uoste

Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento