2022 03 02

Lietuvišką trolių fabriką užkūręs Karolis Žukauskas: tai veikia, Rusija erzinasi

Prieš kelias dienas Vilniaus mero patarėjas ir viešųjų ryšių specialistas Karolis Žukauskas paragino visus dalintis komentarais, vaizdo įrašais iš Ukrainos po žinomų Rusijos žmonių įrašais socialiniuose puslapiuose. Į tai netruko sureaguoti ir Maskvos meras Sergejus Sobianinas, ir Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova. O Rusijos bankai priversti neigti „mitus“, nes ir jų socialinių tinklų puslapiuose prasisuko lietuviai.
Karolis Žukauskas
Karolis Žukauskas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Negailėti komentarų

Jau pačią pirmą dieną, kai Rusija užpuolė Ukrainą, Karolis Žukauskas feisbuke parašė, ką gali padaryti kiekvienas dėl Ukrainos – kovojant informacinę kovą socialiniuose tinkluose ragino trolius ar tikrus profilius, meluojančius apie Ukrainą, raportuoti, kad jie būtų blokuojami. Vėliau pateikė dar kelis pasiūlymus, kurie sulaukė dėmesio.

Visų pirma paragino identifikuoti svarbesnius Rusijos asmenis, kurie reiškiasi socialiniuose tinkluose – svarbiausius politikus, visuomenės veikėjus, kultūros pasaulio žmones, kurie yra už V.Putino karą, ir negailėti komentarų po jų įrašais.

Kaip vieną pirmųjų K.Žukauskas nurodė Mariją Zacharovą – Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovę, kuri netruko pajusti tą išskirtinį dėmesį ir viešai juo pasiskųsti.

„Facebook“ nuotr./Marijos Zakharovos įrašas ir K.Žukausko komentaras
„Facebook“ nuotr./Marijos Zakharovos įrašas ir K.Žukausko komentaras

Kitas raginimas buvo, kaip rašė K.Žukauskas, pamėtėtas pačių ukrainiečių: Google žemėlapyje pasirinkus taškus rašyti vertinimus arba dar geriau – dėti nuotraukas, susijusias su Ukraina. Tokiu būdu mažinamas tų vietų reitingas ir populiariuose taškuose atsiranda komentarai apie Rusijos agresiją Ukrainoje.

Tai irgi neliko nepastebėta – Maskvos meras Sergejus Sobianinas suskubo piktintis, kad restoranų, parduotuvių, viešbučių ir kitų įstaigų puslapiai buvo užtvindyti grasinimais, melagienomis ir skundais. Esą didžioji dalis šio informacinio srauto yra iš užsienio, o už to stovi profesionalai ir didelės struktūros. Ir po šiuo įrašu pasipylė komentarai iš lietuviškų paskyrų.

„Facebook“ nuotr./Sergejaus Sobianino įrašas
„Facebook“ nuotr./Sergejaus Sobianino įrašas

Kad objektyvi informacija pasiektų rusus

K.Žukauskas sako, kad prasidėjus karui Ukrainoje ne vienas ėmė ieškoti, „kur išlieti savo energiją, nepanikuoti ir kaip padėti“. Jis pats suprato galįs padėti kariauti karus informacinėje erdvėje.

„Šito „karo“ prasmę aš matau tokią, kad Rusijoje objektyvi informacija nevaikšto, ji nepasiekia eilinių piliečių. Taigi vienas iš tikslų, kad Ukrainos karo vaizdai, žinutės, objektyvi informacija pasiektų ir piliečius tais kanalais, kuriais jie naudojasi. Tai nebūtinai yra rusiška žiniasklaida, dėl to atsirado Google žemėlapiuose, kur jau ištrinta, bet kažkiek dienų tie komentarai buvo.

Ir Yandex žemėlapiuose yra keliamos žinutės, kad ten ieškodami žmonės matytų Ukrainos vaizdus, kad nesugebėtų atsiriboti užsimerkę. Kitas dalykas – informacinio triukšmo kūrimas, tiesiog trukdant Rusijos propagandai pasiekti rusus taip paprastai ir toliau, kaip jie tai darydavo iki šiol.

Mes tą triukšmą bandome kurti socialiniuose tinkluose. Nuo oficialių asmenų, kaip Marijos Zacharovos, iki institucijų, sporto klubų, įvairiausių puslapių, jų skaičius vis auga, vis papildau“, – sakė K.Žukauskas.

Anot jo, dar viena kryptis – gėdinti, nutraukinėti kalbas tų, kurie turi plačius kanalus Rusijoje – nuomonės formuotojų, kurių sekėjų skaičius siekia šimtus tūkstančių ir net milijonus. Toks sąrašas irgi atsirado K.Žukausko feisbuke, tiek, kad šiuo metu dalis tų žymių žmonių stengiasi kuo mažiau reikštis feisbuke ar instagrame, o sekėjus kviečiasi į „Telegram“ kanalus.

Mes ten bandome tokią švelnią panikėlę kelti, kuo greičiau žmonės išims visus pinigus iš bankomatų, tuo greičiau bankinė sistema Rusijoje turės problemų ir tuo greičiau eiliniai žmonės išeis į gatves.

Bankai priversti neigti

„Ir paskutinis tikslas yra paspartinti Vakarų sankcijų veikimą, kad jos greičiau pasiektų kiekvieną rusą. Pvz., komunikuoti bankų socialiniuose tinkluose, kad situacija nėra tokia gera, kaip tie bankai paišo, nes jie rašo, kad situacija gera, niekas nesikeičia, pinigų užteks, galėsit atsiskaityti ir pan.

Taip nėra, tai mes ten bandome tokią švelnią panikėlę kelti, kuo greičiau žmonės išims visus pinigus iš bankomatų, tuo greičiau bankinė sistema Rusijoje turės problemų ir tuo greičiau eiliniai žmonės išeis į gatves, nes kai yra badas ir nėra pinigų, tai geriausias argumentas eiti į gatvę. Nes kas tie tūkstančiai protestuotojai, akivaizdu, kad nieko nepadaro. Mūsų tikslas, kad išeitų milijonai“, – kalbėjo K.Žukauskas.

Anot K.Žukausko, dabar jau susikūrė nemenka „armija“ žmonių, kurie susikūrė ir rusiškas paskyras feisbuke ar Vkontakte:

„Užsisukęs fabrikėlis. Rusija mus pamatė. Negalime sakyti, kad mes čia vieninteliai, nes „Anonymous“ hakeriai veikia aukštesniu lygiu, yra ir lietuvių, kurie kibernetines atakas organizuoja. Bet girdėjau juos ir viešai komentuojant, kad tai, ką darome, sukuria jiems foną, kuriame jie gali lengviau įsilaužti į svetaines ir panašiai kovodami prieš Rusijos režimą.

Matau, kad tai veikia, nes Rusija erzinasi, nervinasi, vakar Maskvos meras kreipėsi su pranešimu, kad vyksta informacinės atakos ir pan. Gerai, jeigu jie gali rūpintis ne tik karu, bet ir kažkokiais informaciniais atsišaudymais, tai jau neblogai. Be to, kiekvienas gandų neigimas prisideda prie tų gandų skleidimo. Kažkas gal nebuvo girdėjęs apie tai, išgirsta. Tai tokios švelnios muštynės socialiniuose tinkluose dėl gero tikslo.“

„Mažas indėlis į ukrainiečių pergalę“

Tokios kovos būdų gali būti ir kitokių. Tarkim, susiradus Rusijos užsienio reikalų ministerijos el. pašto adresą, siųsti laiškus, gali komentuoti ir lietuvių įrašus, nelabai besiskiriančius nuo viešosios nuomonės Rusijoje.

„Kiekvienas kasdien skyręs penkias minutes gali pakariauti ir padaryti naudingų darbų“, – įsitikinęs K.Žukauskas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Kijevas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Kijevas

Jis neslepia, kad malonu matyti, jog ana pusė reaguoja. Jeigu nereaguotų, kaip sako, vadinasi, visa tai neveiktų. O dabar ir politikai reaguoja, ir bankai skelbia esantys atakuojami su neigiama informacija, todėl neigia „mitus“.

„Kai bankas neigia mitus, tai labai svarbus momentas bankinėje sistemoje. Aš tikiuosi, jų tas mūsų informacijos neigimas dar labiau išjudins nepasitikėjimą oficiozine informacija. Daug dar, deja, tikinčių, kai paskaitai komentarus, nors ir nėra aišku, kiek ten realūs žmonės komentuoja.

Dabar mes tomis pačiomis priemonėmis kovojame su Rusija, ką jie darė 10–15 metų“, – kalbėjo K.Žukauskas, vadindamas šią iniciatyva „mažu indėliu į būsimą ukrainiečių pergalę“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis