Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2022 11 29

Lietuviškos kilmės prekių eksportas į Pietryčių Aziją ir Australiją šovė į viršų

Nors lietuviškų prekių eksportas per pirmuosius devynis šių metų mėnesius į Kiniją gerokai sumažėjo, tačiau bendras lietuviškos kilmės prekių eksportas į Pietryčių Azijos regioną smarkiai auga ir atsveria eksporto į Kiniją praradimus.
Klaipėdos „Smeltė“
Klaipėdos uostas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Iki šių metų spalio mėn. lietuviškos kilmės prekių eksportas į Kiniją krito 81,5 proc. – nuo 139,3 iki 25,7 mln. eurų, tačiau bendras lietuviškos kilmės prekių eksportas į Singapūrą, Australiją, Pietų Korėją, Indoneziją padidėjo 115 milijonu eurų ir sudarė 362,7 mln. eurų,– t. y. padidėjo beveik 47 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

„Praplėtėme Lietuvos prioritetinių eksporto ir bendradarbiavimo inovacijų srityje rinkų sąrašą, į kurį, be kitų šalių, dabar įeina Australija, Indonezija, Malaizija ir Vietnamas, o daugiau tiesioginių užsienio investicijų tikimės iš Japonijos ir Pietų Korėjos. Todėl neabejotinai Lietuvos ekonominiai ryšiai su Pietryčių Azijos šalimis ir Australija tik augs, o verslas galės sėkmingai išnaudoti atsiveriančias naujas rinkas ir galimybes“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Šių metų sausio–rugsėjo mėn., palyginti su tuo pačiu 2021 m. laikotarpiu, bendras lietuviškos kilmės prekių eksportas padidėjo 32,1 proc.

Daugiausia eksportuota į Vokietiją (9,6 proc.), Lenkiją (9,1 proc.), Latviją (8,6 proc.), Jungtines Amerikos Valstijas (7,8 proc.) ir Nyderlandus (7,3 proc.).

Iš lietuviškos kilmės prekių daugiausia eksportuota mineralinių produktų (19,2 proc.), įvairių pramonės dirbinių (11,6 proc.), chemijos pramonės produkcijos (11,3 proc.), paruoštų maisto produktų, nealkoholinių ir alkoholinių gėrimų, tabako ir perdirbtų tabako pakaitalų (8 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos