Oksana kompanijos DFDS keltuose jau dirba barmene 12 metų. Moteris pasakojo, kad iš pradžių darbas jūroje ją motyvavo dėl geresnio atlyginimo, nei gautų krante. Tačiau netrukus ji įvertino ir grafiką: laive ji dirba po 12 valandų per dieną visą mėnesį. Tada mėnesį praleidžia krante. „Laive mums nekainuoja niekas: nei maistas, nei pats gyvenimas“, – įvardija dar vieną pranašumą.
Jos sutuoktinis taip pat dirba jūroje. Tačiau vyro grafikas kiek kitoks: tris mėnesius vyras praleidžia laive, tris krante. Pora taip suderino grafiką, kad vyrui grįžus į krantą – kartu praleidžia du mėnesius.
Drauge su Oksana dirbantis gargždiškis Egidijus Skuodas pasakojo, kad mokydamasis Klaipėdos turizmo mokykloje svajojo dirbti kruiziniame laive.
Baigęs mokyklą – 2018-aisiais – jis ėmė dirbti kelte. „Čia patiko ir apie kruizinį laivą nebegalvoju“, – pridūrė pašnekovas. Tiesa, vienerius metus jis praleido tarnaudamas Lietuvos kariuomenėje. Tačiau baigęs tarnybą jis vėl grįžo dirbti barmenu kelte, plukdančiame keleivius iš Klaipėdos į Švediją.
Jaunas vyras neslėpė, kad motyvavo ir patrauklesnis atlyginimas, ir grafikas, kai laisvu metu gali pakeliauti.
Vilioja atlyginimai
Bendrovės DFDS Laivų įgulų valdymo skyriaus vadovas Baltijos šalims Mindaugas Alekna pasakojo, kad šiuo metu bendrovė turi 787 darbuotojus. 283 jų yra jūrininkai, aptarnaujantys laivus. 197 jų galima priskirti prie stiuardų – tai darbuotojai, aptarnaujantys laivo keleivius. Tai ir administratoriai, ir padavėjai, ir barmenai, ir kajučių tvarkytojai, virėjai.
Laivų stiuardų profesija, anot M.Aleknos, itin patraukli ir perspektyvi. Iki šiol šias pareigas eidavo žmonės, turintys tokio darbo patirties, išklausę mokymų kursą ir įgiję dokumentus dirbti jūroje. Tai atsieina apie 800–1000 eurų.
Pašnekovas atskleidė, kad paprastai laivuose padirbę žmonės retai nori grįžti dirbti į krantą.
Laivuose juos vilioja patrauklesnės darbo sąlygos – grafikas ir atlyginimas.
15min kalbintas E.Skuodas, dirbantis DFDS kelte, kaip vieną pranašumų įvardijo tai, kad laivo darbuotojai ir miega darbo vietoje. Atsibudus nereikia galvoti, kaip reikės važiuoti į darbą – tereikia tik išeiti iš savo kajutės.
Atskleidžiama ir koks atlyginimas suvilioja dirbti stiuardais laive. Vidutinis atlygis, t. y. jau atskaičius mokesčius, į rankas siekia 2 154 eurų.
Studijos moksleiviams po 10 klasės truks 2 metus ir 3 mėnesius. Turintiems vidurinį išsilavinimą – metus.
Priėmimas iki rugpjūčio 5-osios
Laivų stiuardai nuo artėjančių mokslo metų bus ruošiami Klaipėdoje, Pauliaus Lindenau mokymo centre. Šis centras įkurtas sujungus dvi profesinio mokymo įstaigas – Laivų statybos ir remonto mokyklą bei Laivininkų mokyklą.
Kaip pasakojo mokymo centro vadovas Egidijus Skarbalius, kiek užtruko programos ruošimas. Tačiau jau nuo rugsėjo prasidės mokymai. Dokumentai priimami iki rugpjūčio 5-osios.
Studijos moksleiviams po 10 klasės truks 2 metus ir 3 mėnesius. Turintiems vidurinį išsilavinimą – metus. Po studijų mokiniai įgis ir dokumentus, leidžiančius dirbti jūroje.
„Sugeneruoti idėją padėjo ir kompanija DFDS. Mokslų programa gimė iš didžiulio poreikio. Beje, profesiją bus galima įgyti ir per užimtumo tarnybą. Bus sudaryta galimybė atlikti ir praktiką laivuose“, – pasakojo E.Skarbalius.
Mokymo centras yra paruošęs ir simuliacines patalpas mokiniams.
Pašnekovas pastebi, kad profesijas, susijusias su jūra, vis dažniau renkasi ir atokesnių miestų ir miestelių gyventojai. „Ta jūros romantika palengva skverbiasi ir rodo, kad esame ne tik pliažinė valstybė, bet tikrai jūrinė. Laivams ir jūrai priklauso ateitis. Juk 90 proc. krovinių gabenama laivais“, – sakė E.Skarbalius.