„Pažeidėjo sutramdymo schema buvo visiškai kitokia, tačiau viskas vystėsi labai greitai, įvyko nenumatyta situacija ir persekiojamas automobilis atsitrenkė į mūsų pareigūnų automobilį. Dar už keleto kilometrų į priekį buvo paruošta neįveikiama kliūtis – tokio tipo automobilis jos nebūtų įveikęs. Buvo nutiestas vadinamasis „ežys“, kelias užblokuotas sunkvežimiu. Į avariją patekęs ekipažas stovėjo kelio praplatėjime prieš vietą, paruoštą apsisukti. Pareigūnai, pamatę, kad automobilis artėja į jų pusę, norėjo išvengti susidūrimo, o persekiojamasis vėl pakeitė važiavimo kryptį ir atsitrenkė į policijos automobilį“, – nesenus įvykius prisiminė pašnekovas.
Anot jo, tokioje situacijoje pareigūnai privalo gerai įvertinti, kiek pažeidėjo transporto priemonė pavojingai važiuoja ir kas jame gali būti.
„Ši situacija buvo dviprasmiška. Tai buvo krovininis automobilis. Pareigūnai nežinojo, kas jo viduje. Imtis kažkokių ekstremalesnių veiksmų, naudoti ginklą, ar bandyti jį nustumti į griovį, nebuvo įmanoma, nes mes nežinojome, kas jo viduje“, – sakė policijos viršininkas.
Pasak K.Lančinsko, jeigu persekiojamasis būtų važiavęs lengvuoju automobiliu ar motociklu, pažeidėjo sulaikymo planas būtų buvęs visiškai kitoks.
„Kiekvienu atveju tai priklauso nuo aplinkybių – kiek eismo dalyvių yra aplinkui, kokiu grečiu transporto priemonės važiuoja, į kurią pusę. Tokioje situacijoje labai sunku nuspėti, kur toks pažeidėjas pasuks, koks jo maršrutas, kas jam šaus į galvą.“, – tikino pašnekovas.
Paklaustas apie pareigūnų galimybes vytis vasaros sezonu dažnai į gatves išvykstančius motociklus, pašnekovas sakė, jog pareigūnai turi pakankamai greitus motociklus ir yra paruošti bandymams nuo jų bėgti.
Pareigūnai turi pakankamai greitus motociklus ir yra paruošti bandymams nuo jų bėgti.
Sostinės policijos vadovo vertinimu VW Transporter persekiojimas prie kelias dienas užtruko visai neilgai.
„Nuo tos akimirkos, kai pareigūnai pamatė šį automobilį, iki atomazgos, praėjo maždaug septynios minutės. Jis nuvažiavo pakankamai didelį atstumą, tačiau tai įvyko dėl kelių priežasčių: buvo šventinė diena ir nebuvo daug automobilių gatvėse, antra – buvo didžiulis greitis. Tad jam sustabdyti prireikė keturių pareigūnų ekipažų“, – prisiminė „Laisvosios bangos“ pašnekovas.
Nepersekioti negalima
K.Lančinskas pripažino, kad situacija būtų susiklosčiusi kitaip, jei persekiojamo automobilio vairuotojas būtų nusprendęs pasukti ne miesto krašto link, o į centrą.
„Pareigūnai būtų turėję įvertinti situaciją, nuspėti, kur link jis juda ir imtis visų įmanomų priemonių jį sustabdyti. Kadangi tokio automobilio nepersekioti neįmanoma, tad reikia jį visais įmanomais ir teisėtais būdais sustabdyti“, – tikino viršininkas.
Vilniaus apskrities policijos viršininkas sako, jog persekiojamo automobilio taranavimo scenarijus teoriškai galimas, bet tai galima daryti tik su specialiai paruoštais automobiliais, kurie priekyje turi sustiprintus rėmus, metalinius įrenginius, skirtus taranuoti ir nustumti automobilius. Kalbant apie šią situaciją to saugiai padaryti nebūtų pavykę.
K.Lančinskas teigė, kad mokymosi ir realybės lyginti nereikėtų, nes realiame gyvenime atsiranda ir daug šalutinių veiksnių.
Paklaustas, ar policijos patruliai mokomi, kaip elgtis tokiose situacijose, K.Lančinskas teigė, kad mokymosi ir realybės lyginti nereikėtų, nes realiame gyvenime atsiranda ir daug šalutinių veiksnių.
„Vienas dalykas, kai mes mokomės ir žinome, kad tai yra mokymai, kita, kai žinome, kad tokia situacija iš tiesų vyksta. Policijos pareigūnai irgi yra žmonės, jie irgi jaudinasi, o reikia greitai priimti sprendimus, kurie gali nulemti vieno ar kito įvykio baigtį“, – mąstė pašnekovas ir patikino, jog aptariamoje situacijoje savo pareigūnus vertina gerai.
Taip pat K.Lančinskas visiems eismo dalyviams priminė, kad matant, kai pareigūnai persekioja bėglį, nereikėtų imtis savarankiškų inciatyvų. Svarbiausia pasitraukti į kelkraštį ir leisti pareigūnams dirbti savo darbą.