Teismas nusprendė, kad „citramon“ – ne prekės ženklas, o bendrinis tam tikros sudėties vaisto pavadinimas. Teismas pripažino pagrįstu Latvijos bendrovės „SIA Stirolbiofarm Balticum“ prašymą pripažinti pavadinimą bendriniu, o taip pat panaikino bendrovės „Sanitas“ vaisto „Neocitramonas“ prekės ženklo registraciją. Toks sprendimas leidžia visiems vaistų gamintojams ir platintojams Lietuvoje pardavinėti vaistus, kurių pavadinime yra žodis „citramon“.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, kuriam gali būti skundžiamas šis sprendimas, tokią poziciją palaikė ir analogišką sprendimą paskelbė jau anksčiau.
Pasak „SIA Stirolbiofarm Balticum“ byloje atstovavusios advokatų kontoros „AAA Baltic Service Company“ advokatės Giedrės Domkutės, teismas įvertino bylos faktus, kad daugiau nei 60 metų gaminamas vaistas nuo skausmo, žinomas „citramon“ pavadinimu, niekada neturėjo vieno konkretaus savininko.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, kuriam gali būti skundžiamas šis sprendimas, tokią poziciją palaikė ir analogišką sprendimą paskelbė jau anksčiau.
„Iki galutinio Lietuvos apeliacinio teismo sprendimo priėmimo teisminiai ginčai dėl citramono vardo tęsėsi ketverius metus, nuo 2006 metų. Gerai, kad ilgoje byloje yra padėtas taškas ir rinkos dalyviai turės teisinį aiškumą dėl citramono pavadinimo naudojimo“, – sakė G. Domkutė.
Vaistinis preparatas „citramon“ buvo sukurtas XX a. pradžioje, pastebėjus, kad veikliųjų medžiagų paracetamolio ir aspirino junginys yra efektyvesnė priemonė malšinti skausmą, nei kiekviena iš šių medžiagų atskirai. Pagrindinės citramono sudedamosios dalys yra acetilsalicilo rūgštis, paracetamolis ir kofeinas. Labai greitai šis veikliųjų medžiagų derinys, skirtas silpno ir vidutinio stiprumo skausmui malšinti, daugelyje buvusių TSRS respublikų tapo populiariu vaistu.
2006 m. „Baltijos tyrimų“ sociologų ir 2008 m. bendrovės „RAIT“ atliktos Lietuvos gyventojų apklausos parodė, kad 93–97 proc. gyventojų nuomone, žodžiu „citramon“ yra vadinamas vaistas nuo skausmo arba vaistas nuo galvos skausmo. Dauguma jį žinojo ilgiau nei 15 metų.
Teismo vertinimu, tokie visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad devyni iš dešimties vartotojų, įsigydami medicininės prekės paskirties produktą pavadinimu „citramon“, negalės be supainiojimo ir suklydimo rizikos suvokti ir neabejotinai įsitikinti, kurio gamintojo prekę jie įsigyja, nes žymenį „citramon“ sies su prekės charakteristika, o ne su jos komercine kilme.