Tai bus daroma pagal šiemet įsigaliojusį, 2019 metais Seimo priimtą įstatymą. Šia priemone siekiama palengvinti užsieniečių galimybes Lietuvoje naudotis viešosiomis ir komercinėmis paslaugomis.
„Kortelę bus galima gauti nuo birželio 21 dienos“, – BNS sakė Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė.
Priimant įstatymą dėl e. rezidento statuso tikėtasi, kad ši tvarka leis užsieniečiams elektroniniu būdu steigti įmones, atidaryti sąskaitas banke ar deklaruoti mokesčius.
Visa tai nevyks iš karto, tvirtina E. Gudzinskaitė.
Pasak jos, gavę e. rezidento korteles užsieniečiai galės jungtis prie elektroninių valdžios vartų, tačiau jie galės naudotis ribotu paslaugų paketu.
„Šiuo metu paslaugų paketas yra bazinis – jie galės pasirašyti dokumentus elektroniniu parašu ir identifikuotis MIGRIS sistemoje – tai sistema, per kurią Migracijos departamentas teikia savo elektronines paslaugas“, – sakė E. Gudzinskaitė.
Ji tvirtino besitikinti, kad artimiausiu metu elektronines paslaugas, užsieniečiams identifikuojantis per e. valdžios vartus, pradės teikti Valstybinė mokesčių inspekcija.
Pasak Migracijos departamento vadovės, dar vėliau paslaugas turėtų pradėti teikti kitos valstybinės institucijos ir įstaigos bei privatus verslas.
„E. valdžios vartai yra vartai į kitas e. paslaugas, todėl kitos įstaigos ir verslas, kurie naudoja e. valdžios vartus kaip prisijungimo priemonę, turės atlikti papildomus atnaujinimus, kad galėtų atpažinti šiuos asmenis. Tada jie galės tomis paslaugomis naudotis“, – kalbėjo įstaigos direktorė.
Jos teigimu, e. rezidento kortelė jos prašančiam užsieniečiui turėtų būti pagaminta per penkias – šešias dienas. Rinkliava kortelei pagaminti sieks 90 eurų.
Panašų e. rezidento statusą nuo 2014 metų yra įsiteisinusi Estija.