Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2010 04 16

Lietuvos kariškiai: vsi mūsų planiniai skrydžiai sustabdyti, tačiau esant reikalui mes pasiruošę pakilti į orą

Lietuvos karinių oro pajėgų vadas teigia, kad sustabdyti ne tik visi civilinės aviacijos skrydžiai, bet ir karinių orlaivių skrydžiai virš Lietuvos. Tačiau esant reikalui į orą pasiruošę pakilti ne tik oro policiją vykdantys naikintuvai, bet ir gelbėjimo sraigtasparniai.
Lietuvos kariškiai sustabdė planinius skrydžius, tačiau yra pasiruošę kilti į orą esant reikalui
Lietuvos kariškiai sustabdė planinius skrydžius, tačiau yra pasiruošę kilti į orą esant reikalui. / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.
KAM nuotr./KOP vadas brigados generolas Artūras Leita
KAM nuotr./KOP vadas brigados generolas Artūras Leita

Kaip penktadienį 15min.lt žurnalistui sakė Lietuvos karinių oro pajėgų vadas brigados generolas Artūras Leita, iš Islandijos ugnikalnio išspjautam pelenų debesiui priartėjus prie mūsų šalies visi planiniai karinio oro transporto skrydžiai buvo sustabdyti.

„Kadangi nėra būtinybės rizikuoti, planinius skrydžius sustabdėme. Tačiau jei situacija pareikalautų, orlaiviai galėtų kilti į orą. Kalbu apie gelbėjimo darbų būtinybę ir panašiai. Taip pat į orą, esant reikalui, pakiltų NATO oro policijos misiją vykdantys prancūzų naikintuvai. Kalbėjau su prancūzais, jie irgi nevykdo planinių skrydžių. Tačiau pasiruošę kilti, jei to pareikalautų situacija“, – sakė A.Leita.

Ugnikalnio pelenai yra vulkaninės kilmės. Tai mikroskopinės dalelės, orlaivius brūžinančios tarsi švitriniu popieriumi. Pelenų debesys kelia didžiulį pavojų lėktuvams, todėl dėl pelenų debesies, judančio iš Islandijos, penktadienį buvo paralyžiuota beveik visa Europos oro erdvė.

Pirmiausia pelenų dulkės gali užkimšti aviacinius lėktuvų mechanizmus ir lemti variklio gedimus bei jų sustojimus. Be to, pelenai taip pat gali sugadinti lėktuvo ventiliacinę, hidraulinę, elektroninę ir aerodinaminių duomenų sistemas. Mažiausiai, kas gali nutikti lėktuvui, skrendančiam pro ugnikalnio pelenų debesį, – gali būti pažeisti jo paviršių dengiantys dažai, langai.

„Esu matęs filmuotą medžiagą, kaip tai atrodo. Baisu. Iš variklio nieko nelieka. Antra vertus, naikintuvai yra daug manevringesni nei civiliai orlaiviai. Debesį jie galėtų apskristi. Jei būtų situacija, kad reikėtų kelti į orą mūsų orlaivius, būtų nagrinėjama konkreti situacija. Gal būtų skrendama žemiau debesies, gal būtų priimtas kitoks problemos sprendimo būdas. Tai jau pilotai spręstų. Ir šiuo metu Taline yra vienas Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas. Tačiau dėl susidariusius situacijos, kai nėra didelio būtinumo, mes nerizikuojame jo grąžinti į Lietuvą“, – teigia brigados generolas.

A.Leita taip pat tvirtina, kad kariniai sraigtasparniai turi specialią įrangą, leidžiančią susiurbti dalį dulkių, esančių aplink orlaivį. Jei būtų priimtas sprendimas gelbėjimo sraigtasparnį pakelti į orą, ši įranga būtų panaudota.

Kariškiai teigia įdėmiai stebintys, kaip situacija klostysis toliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos