10 22

Lietuvos kariuomenėje – švediški šarvuočiai: viskas, ką reikia žinoti

Švedija nuo seno garsėja savo puikiais baldais ir kartais kiek netradiciniais ginkluotės gamybos sprendimais. Abu produktai žinomi dėl savo kokybės. IKEA baldus daugelis jau išbandė, o dabar Lietuvos kariuomenė išbandys švediškas pėstininkų kovos mašinas CV-90. Kokios jų kovinės galimybės ir kodėl Valstybės gynimo taryba išsirinko šią mašiną?
Šarvuotis CV90 Ukrainoje
Šarvuotis CV90 Ukrainoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pėstininkų kovos mašinos – vienas iš svarbiausių elementų šiuolaikiniame sausumos pajėgų mūšyje.

Tai yra technikos vienetai, savo šarvuotuose viduriuose gabenantys pėstininkus ir remiantys jų operacijas ugnimi.

Ligšiolinis brangiausias Lietuvos kariuomenės istorijoje įsigijimų projektas – pėstininkų kovos mašinos „Vilkas“. Vargais negalais aprūpinus šiomis kovos priemonėmis du kariuomenės pėstininkų batalionus, atsinaujino naujų pirkimų klausimas.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Kovos mašina „Vilkas“
Lukas Balandis / BNS nuotr./Kovos mašina „Vilkas“

Jį galima supaprastinti iki dilemos: ko Lietuvai reikia, ratinių ar vikšrinių kovos mašinų?

Kai renkamės avalynę, turime galvoti, kur ją avėsime – klamposime smėlio karjeruose ir mindysime Dzūkijos miškų paklotę, ar vaikščiosime miesto asfaltu.

Kariuomenė nusipirkti dviejų porų batų kiekvienam poreikiui nelabai gali. Technika perkama dešimtmečiams, už jos vieneto kainą tikrąja avalyne galima aprūpinti pusę kariuomenės, o įvykus karui pirkinys gali lemti valstybės išlikimą.

Renkantis pėstininkų kovos mašinas „Vilkas“ skambėjo iš pažiūros logiški argumentai: ratinės kovos mašinos paprastai yra kiek pigesnės, daug mažiau kainuoja jų eksploatacija, Lietuvoje neblogai išvystytas kelių tinklas.

Visgi dabar nuspręsta, kad antruoju mechanizacijos etapu reikia vikšro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis