2015 11 25

Lietuvos kariuomenę pasiekė paskutinis iš trijų pirktų sraigtasparnių

Karinių oro pajėgų (KOP) Aviacijos bazę Šiauliuose šią savaitę pasiekė paskutinis iš trijų naujų „Eurocopter“ gaminamų sraigtasparnių „Dauphin“, trečiadienį BNS patvirtino Krašto apsaugos ministerija.
Visuomenei pristatytas sraigtasparnis „Dauphin“
Visuomenei pristatytas sraigtasparnis „Dauphin“ / Alvydo Januševičiaus nuotr.

Šiuo metu naujieji sraigtasparniai užduotims vykdyti dar nėra skiriami, jie kol kas naudojami treniruočių skrydžiams.

Sraigtasparnis „Dauphin“ nepalankiu oru gali vykdyti paieškos ir gelbėjimo operacijas, nutolusias apie 200 kilometrų nuo budėjimo posto. Jis aprūpintas kelių tipų radijo stotimis komunikacijai su antžeminėmis, jūrų ir oro priemonėmis, taip pat koordinavimo centrais.

Sraigtasparnis turi radarą, veikiantį paieškos ir orų stebėjimo režimais, infraraudonųjų spindulių radarą (termovizorių), paieškos žibintą ir kitas gelbėjimo funkcijoms atlikti būtinas priemones. Orlaivio įranga leidžia užprogramuoti skrydžio maršrutą, mažiau apkraunant įgulą ir suteikiant galimybę labiau koncentruotis į rajono apiešką.

Sraigtasparnyje yra aštuonios sėdimos vietos, įgulos narių skaičius priklauso nuo skrydžio užduoties – prie dviejų pilotų prisideda du operatoriai ir paramedikas.

Tris naujus sraigtasparnius, skirtus paieškos ir gelbėjimo darbams, Lietuvos kariuomenė nusipirko pagal sutartį bendrai su Aplinkos ministerija. Bendra orlaivių vertė – apie 52 mln. eurų. Į kainą įskaičiuotas ir orlaiviams reikalinga įranga, aptarnaujančio personalo mokymas, trejų metų garantinis aptarnavimas.

Lietuvos kariuomenė yra įsipareigojusi kasmet skirti ne mažiau kaip 75 skrydžio valandas aplinkos stebėjimui ir kontrolei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis