Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2010 04 18

Lietuvos oro erdvė sekmadienį: iš ryto uždaryta, po pietų - atvira (papildyta 23.19 val.)

Lietuvos oro erdvė uždaryta neribotam laikui, sekmadienį iš ryto pranešė Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Sekmadienio pavakare pranešta, kad oro erdvė skrydžiams virš Lietuvos neuždaryta. Sprendimą skristi ir atsakomybę prisiima orlaivių pilotai.
Ugnikalnio pelenų kelionė
Ugnikalnio pelenų kelionė / „Scanpix“ nuotr.

Atsakingi Lietuvos pareigūnai pagaliau liovėsi žaisti žaidimą, kuris vadinasi „informuojame kas tris valandas“. Tuo metu, kai Skandinavijos pareigūnai dar ketvirtadienį savo piliečiams pranešė, kad Danijos ir Švedijos oro erdvės uždaromos „neribotam laikui“, o saugia orlaivių navigacija virš Europos besirūpinanti agentūra „Eurocontrol“ kasdien skelbė, kad draudimas skraidyti pratęsiamas „mažiausiai 24 valandoms“, Lietuvoje nuo penktadienio vyravo gana optimistiškas nusiteikimas. Kas tris valandas buvo informuojama, kad mūsų šalies oro erdvė uždaryta dar trims valandoms.

Po trijų valandų istorija kartodavosi.

Sekmadienį įvyko tai, kas turėjo įvykti dar penktadienį. Buvo paskelbta, kad „oro erdvė virš Lietuvos uždaryta neribotam laikui“.

Nepaisant to, sekmadienį Vilniuje laukiama trijų lėktuvų. Tikimasi, kad į sostinę atskris bendrovės „UTair Aviation“ orlaivis iš Maskvos, bendrovės „Czech Airlines“ lėktuvas iš Prahos ir bendrovės „AirBaltic“ lėktuvas iš Rygos.

Lėktuvas iš Maskvos į Vilnių buvo atskridęs ir atgal išskrido ir penktadienį bei šeštadienį. Aviacijos specialistai teigia, kad rusų gamybos orlaivis gali skristi žemame aukštyje, nepakildamas iki ugnikalnio pelenų debesies, keliančio didelį pavojų lėktuvams.

Būtent dėl Islandijoje išsiveržusio ugnikalnio, kurio pelenų debesys padengė didžiąją Europos dalį, virš senojo žemyno įsivyravo chaosas.

Pilotams patariama niekada neskristi pro pelenų debesį dėl didžiulių problemų, kurias šie gali sukelti lėktuvams. Pirmiausia pelenų dulkės gali užkimšti aviacinius lėktuvų mechanizmus ir lemti variklio gedimus bei jų sustojimus. Be to, pelenai taip pat gali sugadinti lėktuvo ventiliacijos, hidraulinę, elektroninę ir aerodinaminių duomenų sistemas. Mažiausiai, kas gali nutikti lėktuvui, praskridusiam pro ugnikalnio pelenų debesį, – gali būti pažeisti jo paviršių dengiantys dažai, langai.

Ugnikalnio pelenų debesį stebintys specialistai optimizmu kol kas netrykšta. Sekmadienį Danijos žiniasklaida pranešė, kad tik kitos savaitės pradžioje gali pasikeisti vėjo, pelenų debesis nešančio į Europą, kryptis. Ugnikalnio aktyvumas iki šiol neslopsta.

Net ir pasikeitus vėjo krypčiai, prireiks dar kažkiek laiko, kol debesis, tvyrantis virš Europos, išsisklaidys. Todėl Danijos specialistai prognozuoja, kad bent jau kitos savaitės pradžioje situacija Europos padangėje nesikeis, lėktuvai į orą nekils arba kils vos vienas kitas orlaivis.

Specialistai taip pat perspėja, kad net ir leidus lėktuvams kilti, chaosas užsitęs. Prireiks mažiausiai savaitės, kol skrydžiai pradės vykti pagal tvarkaraščius.

„Tai yra bloga žinia žmonėms, manantiems, kad vos tik bus leista kilti lėktuvams, jie galės tą pačią dieną išskristi“, - teigia aviacijos specialistai.

Lėktuvų sugrąžinimas į orą ir bandymas iš naujo tvarkingai sureguliuoti jų tvarkaraščius - košmariškas išbandymas dar laukiantis avikompanijų darbuotojų ir oro navigacijos specialistų.

„Bijau net pagalvoti, kas laukia“, - 15min.lt sekmadienį prisipažino viena aviacijos srityje dirbanti pašnekovė.

Flygradar24.com nuotr./Rusų lėktuvo skrydis virš Lietuvos sekmadienį
Flygradar24.com nuotr./Rusų lėktuvo skrydis virš Lietuvos sekmadienį

Papildyta 13.33 val.: Lietuvos civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas 15min.lt informavo, kad virš Lietuvos leidžiami skrydžiai didesniame nei 6 km aukštyje.

„Tie pelenų debesys nuo mūsų šalies jau šiek tiek nuslinkę, daugiau kaip 6 km aukštyje jų nėra. Leidžiame skrydžius ir žemesniame aukštyje, tačiau tai turi būti vizualūs skrydžiai, o ne pagal prietaisų taisykles“, - sakė A.Šumskas.

Sekmadienį virš Lietuvos į Kaliningradą iš Maskvos praskrido bendrovės „UTair“ orlaivis Boeing 737. Apie šį skrydį redakciją informavo skaitytojas Donatas G.

„Nestebina, tai normalu. Ir vakar (šeštadienį - red. past.) jis skrido. Virš Lietuvos šis lėktuvas skrenda daugiau kaip 6 km aukštyje. Šešių kilometrų ribą žemėdamas jis kerta jau išeidamas iš mūsų šalies oro erdvės. Rusai - drąsūs lakūnai. Jie, matyt, yra įvertinę visus niuansus“, - sakė aviacijos specialistas.

Papildyta 16.20 val. Kaip pranešė savo svetainėje Vilniaus oro uostas, planuotas Čekijos oro linijų „Czech Airlines“ skrydis iš Prahos ir atgal atšauktas.

Papildyta 17.25 val.: Sekmadienio pavakare Vilniaus oro uostas informavo, kad „oro erdvė skrydžiams virš Lietuvos neuždaryta. Sprendimą skristi ir atsakomybę prisiima orlaivių pilotai“.

Apie 17.22 val. Vilniuje nusileido orlaivis iš Kijevo.

Papildyta 21.10 val.: Oro erdvę prižiūrinčios įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Algimantas Raščius agentūrai BNS patvirtino, kad pasikeitusių orų dėka vulkaninių dulkių, atneštų iš Islandijos ugnikalnio, Lietuvos oro erdvėje nebeliko.

„Išsilaisvinome nuo vulkaninių dulkių – spaudžiant anticiklonui jų nebeliko. Nuo 19.15 val. oro erdvė yra visiškai atidaryta, orlaiviams netaikome jokių apribojimų. Dabar lengviau išvardinti šalis, kurių oro erdvėse skrydžiai kaip nors ribojami“, – sakė jis.

Anot „Oro navigacijos“ vadovo, oro erdves atveria Didžioji Britanija, Belgija, Prancūzija, iš dalies Vokietija. Tuo tarpu Latvijos erdvė bus uždaryta iki pirmadienio ryto, apribojimai galioja Skandinavijos šalyse, problemų dėl ugnikalnio išmestų kietųjų dalelių tebeturi pietinė Lenkija, tai kelia šiek tiek problemų oro tranzitui per šią šalies teritorijos dalį.

„Jeigu toliau laikysis anticiklonas, kuris stumia vulkanines dulkes Šiaurės link, jų oro erdvėje gali nebūti dar kelias dienas“, – prognozavo A.Raščius.

Jo vertinimu, pirmadienį Lietuva sulauks daugiau skrydžių negu pastarosiomis dienomis.

Vilniaus oro uostas praneša, kad sekmadienio vakarą dar laukiama lėktuvo iš Maskvos.

Papildyta 23.19 val.: Bendrovės „UTair“ orlaivis iš Maskvos Vilnių pasiekė ir sėkmingai nusileido apie 22.30 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos