Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2012 08 23 /2012 08 24

Lietuvos verslo darbdavių konfederacija dėl „Linavos“ ir Konkurencijos tarybos skundžiasi Seimo kontrolieriui

Lietuvos verslo darbdavių konfederacija (LVDK) Seimo kontrolieriui apskundė Konkurencijos tarybos veiklą. Skunde pažymima, kad dar gegužės mėnesį LVDK kreipėsi į Konkurencijos tarybą dėl nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ piktnaudžiavimo dominuojama padėtimi platinant TIR knygeles.
„Scania“ vilkikai
Vilkikai / „Scanpix“ nuotr.

Kaltina bandant gerinti savo padėtį vežėjų sąskaita

LVDK įsitikinimu, platindama knygeles nepagrįstai aukštomis kainomis, „Linava“ pažeidžia Konkurencijos įstatymą. Tačiau užuot, kaip numato teisės aktai, per 30 dienų priėmusi sprendimą dėl tyrimo, Konkurencijos taryba paskutinę šio termino dieną atsiuntė LVDK raštą, prašydama atsakyti į papildomus klausimus dėl skundo.

Pranešime spaudai LVDK teigia, kad jos narių veiklos rezultatai tiesiogiai priklauso nuo „Linavos“ platinamų TIR knygelių kainų. Vežėjų teigimu, „Linavos“ platinamos TIR knygelės yra vidutiniškai 70 Lt brangesnės nei kaimyninėse šalyse – Lenkijoje, Latvijoje, Baltarusijoje, o nepagrįstai aukšta knygelių kaina tėra bandymas pagerinti „Linavos“ finansinę padėtį vežėjų sąskaita.

„Piktnaudžiaudama dominuojančia padėtimi rinkoje „Linava“ nustato pernelyg dideles TIR knygelių kainas ir riboja vežėjų galimybes konkuruoti. Todėl reikalaujame, kad ši situacija būtų nedelsiant įvertinta ir imtasi priemonių užtikrinti konkurencijos galimybes šalies verslui„, – pabrėžia Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktorius Danas Arlauskas.

Jo teigimu, suprantant šią padėtį, Konkurencijos tarybos požiūris į LVDK skundą yra nepriimtinas. „Užuot formaliai atsirašinėjusi ir reikalaudama papildomų duomenų, Konkurencijos taryba turėtų pasinaudoti jai suteiktais įgaliojimais ir ištirti susidariusią padėtį. Susidaro įspūdis, kad Konkurencijos taryba bando vilkinti klausimo, kuris labai svarbus tiek vežėjams, tiek verslui, tiek visiems Lietuvos gyventojams, sprendimą. Seimo kontrolierių prašome įvertinti šios tarybos pareigūnų aplaidumą, biurokratizmą ir imtis priemonių, kad nedelsiant būtų pradėta tirti „Linavos“ veikla“, – sako D. Arlauskas.

LVDK duomenimis, net pusę visų pervežimų Lietuvos vežėjai vyko į trečiąsias šalis, ypač į Rusiją, Baltarusiją ir Kazachstaną, kuriose naudojamos TIR knygelės. Pernelyg didelė jų kaina turi didelį poveikį ne tik vežėjams, bet ir jų gabenamų prekių kainai bei pardavimo galimybei. Savo ruožtu tai atsiliepia eksportuojamų prekių gamybos plėtrai Lietuvoje, trukdo steigti naujas darbo vietas ir kenkia šalies konkurencingumui.

Linava: siekiant mus diskredituoti peržengtos normos (papildyta rugpjūčio 24 d.)

„Linavos“ viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius teigia, kad LVDK peržengė etikos normas skųsdamasi Seimo kontrolieriui.

„LVDK akivaizdžiai peržengė etikos normas, jau nekalbant apie tai, kad rimtai organizacijai, tokiai kaip LVDK, vertėtų atsakyti į jai Konkurencijos tarybos užduotus klausimus ir ramiai sulaukti tyrimo pabaigos“, – viceprezidentas cituojamas „Linavos“ atsakyme. Jo teigimu, bandoma tiesiogiai kištis į valstybinių kontroliuojančiųjų institucijų darbą, o LVDK generaliniam direktoriui D. Arlauskui trūksta kompetencijos. „Galbūt asociacija „Linava“ padėtų suteikti reikiamų žinių šioje srityje, turime kvalifikuotų lektorių TIR sistemos tema dėstančių mūsų mokymo centre“, – ironizuoja M. Atroškevičius.

Asociacijos atstovas svarsto, kad tokiomis priemonėmis siekiama diskredituoti ir sumenkinti jos įvaizdį, o sėkmingos Lietuvos vežėjų verslo pozicijos parūpo trečiosioms jėgoms.

LVDK generalinio direktoriaus iniciatyva skųsti valstybinėms institucijoms vežėjų asociaciją „Linava“ nustebino ir Lietuvos pramonininkų konfederaciją, kurios vadovas Gediminas Rainys teigė nesuprantantis, „ką D. Arlauskas  pametė, ir ką tikisi rasti „Linavoje“.“

„Kelių transportą reglamentuojančių teisės aktų ir tarptautinių konvencijų taikymas vežėjų darbe yra specifinė, gilių žinių ir ilgametės patirties reikalaujanti sritis. Norint suprasti kaip veikia ir kuo grindžiama ši sistema, kiekvienam transporto įmonės vadovui būtina išmokti TIR konvencijospagrindus, ir išlaikyti atitinkamą egzaminą. Šie klausimai neturėtų būti politizuojami ar paverčiami mėgėjiško lygio diskusijomis, nes nuo sėkmingo TIR sistemos veikimo šalyje, kurį užtikrina asociacija „Linava“,  priklauso  nemažos dalies vežėjų darbo sėkmė“, – sako M. Atroškevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos