2019 05 08

M.Puidoko politinę reklamą portalas įžvelgė tik sulaukęs skambučio

Skaičiuojant paskutines dienas iki prezidento rinkimų, ne visos žiniasklaidos priemonės žymi politinę reklamą. Vyriausios rinkimų komisijos (VRK) vadovė teisinasi, kad kandidatą Mindaugą Puidoką proteguojanti, tačiau nepažymėta medžiaga nepateko į prievaizdų akiratį, o pats politikas aiškina nieko apie tai nežinantis.
Mindaugas Puidokas
Mindaugas Puidokas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Naujienų portale Minfo.lt skelbiami straipsniai nedviprasmiškai palaiko buvusį valstiečių ir žaliųjų bendražygį, pasukusį politinio solisto keliu, prezidento posto siekiantį Mindaugą Puidoką. Pirmos trys minėto portalo naujienos skaitytojams paaiškina, kodėl politiką reikėtų palaikyti rinkimuose, leidžia susipažinti, ką apie buvusius bendražygius mano pats M.Puidokas bei parodo portalo savininko Mariaus Gabrilavičiaus palaikymą.

„Mindaugas Puidokas, tik pirmyn, tauta su tavimi!“, – rašoma M.Gabrilavičiaus tekste.

Skaitytojams aiškinama, kad verslininką, feisbuke žinomą M.G.Maksimaliečio vardu, dėl nepalankios internetinės apklausos rezultatų užblokavo Ramūnas Karbauskis. Skaitytojų buvo klausiama, kuris Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) kandidatas turėjo tapti partijos atstovu šalies prezidento rinkimuose, S. Skvernelis ar M.Puidokas.

Už reklamą nemoka

Nors rinkimų kampanijos metų žiniasklaidos priemonės privalo žymėti agitacinio pobūdžio turinį, Minfo.lt tokių nuostatų, panašu, nepaisė. Žymės, nurodančios, kad tekstai yra neatlyginta rinkiminė agitacija, atsirado tik po 15min žurnalisto pokalbio su portalo savininku M.Gabrilavičiumi.

Jis aiškino pinigų už politinės agitacijos sklaidą negaunantis, o nežymėtas turinys naujienų portale esą atsiradęs per klaidą.

„Niekas pas mus už reklamas nemoka. Jeigu yra politinė reklama, ji turėtų būti pažymėta, kaip neapmokama. Mes tą įprastai darome“, – 15min sakė M.Gabrilavičius bei paaiškino pažeidimų neįžvelgiantis. Pasak jo, publikuojama medžiaga sutampa su portalo savininkų vertybėmis, todėl neturėtų būti laikoma reklama.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Psichoterapeutas Marius Gabrilavičius
Luko Balandžio / 15min nuotr./Psichoterapeutas Marius Gabrilavičius

„Dažniausiai stengiamės sudėti grotažymes ar kitaip žymėti, kad yra reklama. Jei dabar nutiko, kad taip nėra, tai pasitaisysime“, – aiškino M.Gabrilavičius. Praėjus kelioms valandoms po pokalbio su pašnekovu, prie minėtų tekstų tokios žymės išties atsirado.

Neriboja žodžio laisvės

M.Puidoko rinkimų štabo vadovė Laura Radzevičiūtė Minfo.lt elgesio nekomentavo, tačiau tikino, kad tai nebūtų pirmas kartas, kai kuriame nors naujienų portale apie kandidatą pateikiama dėsninga informacija. Pašnekovė įsitikinusi, kad sprendimas dėl turinio ir jo kokybės – redakcijos reikalas, o M.Puidoko štabas į Minfo.lt veiklą nesikiša, nenurodinėja ką rašyti.

„Mes tikrai nesikišame, neribojame žodžio laisvės, jis (M.Gabrilavičius – aut. past.) ir komanda sprendžia, ką rašyti ir kaip rašyti. Tikrai nesikišam, jokios nedarome šitoje vietoje įtakos“, – paaiškino pašnekovė.

Tuo tarpu M.Puidokas aiškino apie galimą reklamą nieko nežinantis, tačiau abejojo, ar jo paties rašytas komentaras turėtų būti laikomas agitacija. Esą pranešimą politikas siuntė ne vienai žiniasklaidos priemonei.

Paklaustas, ar žinojo, kad portale pateikiamas ir kitas kandidatui palankus turinys, M.Puidokas atsakė neigiamai, nors pats ne kartą dalijosi prieštaringai vertinamo portalo tekstais, kuriame yra liaupsinamas.

Pasak M.Puidoko, Minfo.lt savininkas palaiko Seimo nario kandidatūrą prezidento rinkimuose dėl sutampančio požiūrio į sveiką gyvenseną ir blaivybę.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Mindaugas Puidokas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Mindaugas Puidokas

„Savininkas, kaip suprantu, tikrai yra su ta blaivybe ir visą gyvenimą su tuo dirba. Todėl jam mano, kaip kandidato, idėjos atrodo artimiausios“, – aiškino M.Puidokas.

Kandidatas aiškino, kad Minfo.lt išgyvena tik dėl savininko entuziazmo, todėl lyginti šį portalą su kitomis žiniasklaidos priemonėmis nebūtų teisinga.

„Kiek tekę bendrauti, nors nedaug tekę, tai yra savanorių žmonių pastangų dėka veikiantis portalas ir šitoje vietoje nėra ką lyginti su kitomis žiniasklaidos priemonėmis. Tai yra savanoriškas projektas, kuris vieną kitą straipsnį publikuoja, kažką išverčia ir tiek“, – paaiškino politikas.

Šilti M.Puidoko ir Minfo.lt santykiai į viešumą iškilo dar šių metų vasarį. Būtent šiame portale pasirodė kvietimas M.Puidokui siekti prezidento posto.

Nepatenka į radarą

Vyriausiai rinkimų komisijai vadovaujanti Laura Matjošaitytė 15min sakė skundų dėl M.Gabrilavičiaus valdomos žiniasklaidos priemonės nesulaukusi. Pašnekovė patikino, kad nežymėtos politinės reklamos VRK ieško, tačiau mažesnės žiniasklaidos priemonės gali nepatekti į prievaizdų radarą.

Mes tikrai nesikišame, neribojame žodžio laisvės, jis ir komanda sprendžia, ką rašyti ir kaip rašyti, – sakė L.Radzevičiūtė.

„Mes perkame stebėsenos paslaugas, bet ji vykdoma didžiausiuose portaluose ir viešoje erdvėje. Patys taip pat žiūrime ir stebime, prisideda kažkiek ir piliečių aktyvumas bei pačių kandidatų pastabos ar informacija apie galimus pažeidimus. O mes tada jau tikriname“, – aiškino L.Matjošaitytė.

Anot pašnekovės, informacinė erdvė – sunkiai aprėpiama, todėl visko sukontroliuoti nėra įmanoma. Paklausta ar būtų galima teigti, kad informacija apie galimai nesąžiningą agitaciją portale Minfo.lt neaptenka į VRK akiratį, L.Matjošaitytė sutiko.

Prezidento rinkimai vyks gegužės 12 d. Jei prireiktų pakartotinio balsavimo, jis po dviejų savaičių, gegužės 26 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis