Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 01 18

M.Skuodis: nesu tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario per Lietuvą nevažiuos

Susiekimo ministras kartoja nesantis tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario 1 dienos nustos važiuoti per Lietuvą. Marius Skuodis sako, jog tranzitą sustabdytų tik Europos Sąjungos įvestos sankcijos.
Marius Skuodis
Marius Skuodis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vyriausybė praėjusią savaitę nurodė „Lietuvos geležinkeliams“ nuo vasario 1-osios nutraukti sutartį su į JAV sankcijų sąrašus įtraukta Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“. Tačiau tai neužkirs kelio trąšas gabenti kitiems vežėjams ar ekspeditoriams. Todėl Vyriausybė iki sausio pabaigos tikisi parengti Tarptautinių ir ekonominių sankcijų įstatymo pataisas, kurias turės priimti Seimas.

Susisiekimo ministras BNS teigė, jog kitos Lietuvos įmonės po vasario 1 dienos greičiausiai negalės vežti baltarusiškų trąšų dėl nacionalinio saugumo reikalavimų, tačiau jis teigė negalintis garantuoti, kad to negalės daryti kitose ES valstybėse registruoti ekspeditoriai pagal trumpalaikius užsakymus.

„Bet kuri įmonė, kuri veikia Lietuvoje, turi atitikti Lietuvos nacionalinio saugumo interesus ir šitoje vietoje turime nacionaliniam saugumui svarbių objektų įstatymą, todėl visi sandoriai naudoti strateginę infrastruktūrą (geležinkelių bėgius – BNS) yra ir bus stebimi bei bus tikrinami“, – BNS antradienį sakė M.Skuodis.

„Duoti 100 proc. garantijos (kad trąšų tranzitas po vasario 1 dienos nevyks – BNS) dėl daugelio priežasčių tikrai negaliu“, – pridūrė jis.

M.Skuodis atsisakė komentuoti rengiamas Tarptautinių ir ekonominių sankcijų įstatymo pataisas, nes tai yra Užsienio reikalų ministerijos dispozicijoje, tačiau pabrėžė, kad bet kokie žingsniai būtų daromi tik tokiu atveju, jeigu jiems pritartų Europos Komisija.

„Keliant tikslą, kad trąšos tranzitu per Lietuvą nejudėtų, didžiausias saugiklis būtų ES lygmens sankcijos, dėl kurių, kiek aš žinau, URM šiuo metu intensyviai dirba“, – sakė M.Skuodis.

Susisiekimo ministras praėjusią savaitę teigė, jog Lietuvoje šiuo metu yra apie 10 licencijas vežti krovinius geležinkeliais turinčių įmonių, iš jų dvi galėtų perimti „Belaruskalij“ trąšų gabenimą to nebedarant „Lietuvos geležinkeliams“.

Vežėjų atstovai sako neturintys jokių galimybių vežti trąšas nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos, tuo metu ekspeditoriai portalui 15min.lt teigė, kad esant dabartiniam reguliavimui „Lietuvos geležinkeliams“ būtų keblu atsisakyti vežti jų klientų užsakytus krovinius, įskaitant baltarusiškas trąšas.

„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą iki šiol tęsiasi nepaisant gruodžio 8 dieną įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.

„Lietuvos geležinkeliai“ sutartį su „Belaruskalij“ pasirašė 2018 metų pavasarį, ji turėjo galioti iki 2023 metų pabaigos. Pagal ją per Lietuvą ir Klaipėdos uostą gabenama apie 11 mln. tonų baltarusiškų trąšų per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos