Kitas ataskaitos pristatymas numatytas rugsėjo mėnesį.
Gegužės 27 d. ICAO Taryba nusprendė atlikti minėto incidento faktų nustatymo tyrimą, kuriame būtų pateikta šalių turima informacija ir atitinkami teisiniai dokumentai bei nustatytos galimos spragos, siekiant apsaugoti tarptautinę civilinę aviaciją ateityje.
Birželio 28 d. ICAO Taryba konstatavo, kad iš šalių ir organizacijų gautos informacijos kol kas nepakanka, kad būtų galima nustatyti visas įvykio aplinkybes ir konkrečią įvykių seką bei atsakyti į visus kylančius klausimus. Atkreipiamas dėmesys, kad Baltarusija tyrimui pateikė daug informacijos rusų kalba. Šią informaciją būtina išversti.
Taip pat konstatuota, kad vis dar reikalinga papildoma informacija iš šalių ir organizacijų, kad būtų baigtas faktų nustatymo tyrimas. Todėl bus toliau bendradarbiaujama su valstybėmis ir organizacijomis, dalyvaujančiomis šio incidento tyrime, kad būtų gauta reikiama informacija tyrimui užbaigti.
„Vien mes tyrėjams uždavėme daug klausimų. Laiko buvo mažai, o informacijos kiekiai dideli. Paprastai tokie tyrimai užtrunka. Todėl nestebina, kad siekiant kokybės ir objektyvumo, pratęstas ir šio tyrimo terminas, ir tai yra suprantama“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pasak ministro, plačiau komentuoti tarpinės ataskaitos ministerija nesiims, nes tyrimui atlikti yra sudaryta ICAO tyrėjų grupė.
Gegužės pabaigoje ICAO tarybos posėdyje dalyvavęs M.Skuodis dar kartą paragino atlikti išsamų ir objektyvų gegužės 23 d. incidento tyrimą, kai tarptautiniu maršrutu į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo priverstas nutūpti Minske. 193 šalis vienijanti ICAO atsižvelgė į Lietuvos ir kitų šalių siūlymus – ši Jungtinių Tautų organizacija pradėjo tyrimą pagal Čikagos konvencijos 55 straipsnį įvykio aplinkybėms ištirti.
Remdamasi Čikagos konvencija, Lietuva kreipėsi į ICAO Tarybą dėl išsamaus ir objektyvaus šio įvykio tyrimo dėl kelių konvencijų straipsnių ir tarptautinės teisės pažeidimų.
Gegužės 23 d. Baltarusijos pareigūnų atliktus neteisėtus veiksmus pasmerkė daugelis Europos šalių ir tarptautinių organizacijų. Gegužės 24-25 d. priimtose Europos Vadovų Tarybos išvadose ES valstybių ir vyriausybių vadovai griežtai pasmerkė neteisėtą priverstinį „Ryanair“ lėktuvo nutupdymą Minske, sukeliant grėsmę aviacijos saugai.
Išvadose taip pat pasmerkta tai, kad Baltarusijos valdžios institucijos sulaikė žurnalistą Romaną Protasevičių ir Sofiją Sapegą. Netrukus po to Europos Sąjunga (ES) uždraudė Baltarusijos vežėjams naudotis ES oro erdve ir patekti į ES šalių oro uostus.
Reaguojant į šį incidentą, praėjusią savaitę ES priimtas ekonominių sankcijų paketas Baltarusijai.