Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 08 13 /17:49

Maištauja be elektros likęs Bagaslaviškis – įgriso nuolatiniai gedimai

Į 15min kreipėsi Bagaslaviškio miestelio, esančio Širvintų rajone, bendruomenė, kuri pasipiktinusi, kad nuo šeštadienio vakaro neturi elektros – žmonės tikina, kad jiems nuo begalinių gedimų trūko kantrybė, jie negali netgi susisiekti su elektrą tiekiančia bendrove, nors telefonu laukia ir 20 minučių. Bendrovė ESO patikino, kad Širvintų rajonas yra stipriai nukentėjęs, ir gedimų gali būti likę netgi pirmadienį.
Bagaslaviškio miestelis liko be elektros
Bagaslaviškio miestelis liko be elektros / 15min skaitytojo nuotr.

Atnaujinta 16 val.: ESO pranešė, kad elektros energijos tiekimas Bagaslaviškyje buvo atstatytas 16 valandą.

Atnaujinta 17.50 val: ESO pranešė, kad informacinių sistemų veikla atstatyta - gyventojai vėl informuojami SMS žinutėmis. Be elektros Lietuvoje dar liko 1900 vartotojų.

„Jau antrą dieną po vakar audrų neturime elektros. Bet mūsų miestelyje netgi nebuvo nei audros, nieko. Pusė miestelio neturi elektros. O svarbiausia, kad tai atsitinka labai dažnai. Kas du mėnesius neturime elektros, išsijungia tiekimas, ir po 15 minučių ateina pranešimas – reiškia elektros tinklai įspėjo, kad gedimai bus pašalinti. Bet jokio susisiekimo, jokio reagavimo į mus. Negalime netgi prisiskambinti ir pranešti ar išsiaiškinti“, – piktinasi Bagaslaviškio bendruomenės atstove prisistačiusi Rasa Kazlas.

Miestelio gyventojai klebonijoje, kurioje elektros tiekimas vis dar veikia, kraunasi telefonus ir bendrovei ESO bando prisiskambinti skelbiamu telefonu 1802 – tačiau pralaukus ir 20 minučių jie negauna jokio patikslinimo.

15min pabandė patikrinti ir paskambinti bendruoju telefonu 1802 – iš tiesų, pralaukus 5 minutes, nėra informuojama, kiek liko laukti, kol atsilaisvins konsultantas, ar kokia laukiančių žmonių eilė, nėra galimybės užsakyti paslaugos, kad operatorius perskambintų – tik kartojamos įrašytos žinutės apie saugų elgesį ar galimybę gedimus registruoti internetu.

„Po 15-20 minučių skambiname 1802 telefonu ir mums niekas neatsiliepia. O skelbia, kad galime registruoti internetiniame puslapyje – tai jei elektros nėra, ir interneto nėra, kaip galima pranešti. Čia daug kas neturi išmaniųjų telefonų. Įtariame, kad sekmadienis, ir visi jie ilsisi“, – apmaudo neslėpė R.Kazlas.

15min skaitytojo nuotr./Bagaslaviškio klebonija, kur gyventojai kraunasi telefonus
15min skaitytojo nuotr./Bagaslaviškio klebonija, kur gyventojai kraunasi telefonus

Ji patikino, kad elektra dingo šeštadienį 20 val. vakare, ir iki šiol elektros neturi bent 50 žmonių keliose gatvėse.

„Aišku, ta skambinimo paslauga – 9 centai už minutę. Kai nei vienas operatorius nedirba, jaučiamės kaip negyvenamoje saloje atsidūrę, niekam nepavyko prisiskambinti, niekam neatsiliepė. Absoliučiai neįmanoma, atrodo kaip miręs reikalas“, – sako R.Kazlas.

Ji tikina, kad gyventojai pavargo nuo begalinių elektros tiekimo sutrikimų, kurie kartojasi kas kelis mėnesius, o dar šią vasarą, esą, tenka tverti ir remontus.

15min skaitytojo nuotr./Bagaslaviškio gyventojus stebina tai, kad pusė gatvės elektrą turi, kita pusė – ne
15min skaitytojo nuotr./Bagaslaviškio gyventojus stebina tai, kad pusė gatvės elektrą turi, kita pusė – ne

„Internetinis puslapis gedimams registruoti atrodo kaip praplauti pinigai. Nežinau kokie startuoliai ten jį kūrė, visi žmonės keikiasi, labai nepaslankus. Bet jei norime susimokėti už elektrą kas tris mėnesius, kai susikaupia reikšmingesnė suma, tai jie pinigų pasiimti nepamiršta ir iškart siunčia priminimus, kad bus atiduota antstoliams. Neturime pagiriamojo žodžio dėl elektros tiekimo“, – sakė moteris ir patikino, kad šneka ne savo vardu, bet visų gyventojų, kurie susirinkę klebonijoje krovėsi telefonus.

Ji aiškino, kad dauguma turi šaldiklius, o jos biologiniai nuotekų įrenginiai taip pat negali veikti, dėl to gyventojai patiria nuostolių.

„Jei kalbėtume apie kompensacijas, tai abejoju, ar kas būtų. Kai tik žaibuoja, dėl tų krūvių automatiškai viskas genda. Man regis kažkuri šeima kreipėsi, tai beviltiška, vilikinama“, – sako R.Kazlas.

ESO: Širvintos – tarp labiausiai nukentėjusių

Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovė ryšiams su visuomene apgailestauja dėl gyventojų patiriamų nepatogumų bet patikina, kad gedimų Širvintų rajone yra daug ir jie yra sunkiai prieinamose vietose. Tad be elektros likusių gyventojų dar gali būti ir pirmadienį.

„Širvintų rajonas nukentėjo labai smarkiai, gedimai sunkiai prieinamose vietose. Mūsų žmonės sunkiai jas pasiekia. Labai atsiprašome dėl patiriamų nepatogumų. Mūsų darbuotojai dirbo ir per naktį, šiuo metu Lietuvoje dirba 100 brigadų, tai yra labai daug. Stengiamės viską sutvarkyti. Bet gedimų gali būti likę ir rytoj“, – teigia A.Adomaitytė.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vėjo padariniai
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vėjo padariniai

Pasak jos, 12 val. Lietuvoje elektros neturėjo 4300 bendrovės klientų, daugiausia jų buvo Kaišiadorių, Prienų rajonuose. Širvintų rajone be elektros – 300 gyventojų.

Sekmadienį registruojami nauji gedimai, todėl darbo elektrikams daugėja.

„Gali būti, kad žmonės miegojo ir atsikėlę gedimus pradėjo vėl registruoti. Esant galimybei, prašome žmonių gedimus registruoti internetu – tikrai dirbame ir kviečiamės žmonių papildomai“, – sako A.Adomaitytė.

VIDEO: Šeštadienį ledo gabaliukais Kauną talžė kruša

Sutriko informavimas SMS žinutėmis

ESO atstovė apgailestavo, kad bendrovė tuo pat metu patyrė ir IT sistemų nesklandumų – sutriko gyventojų informavimas SMS žinutėmis, todėl dalis gyventojų galėjo likti neinformuoti, kad gedimai tvarkomi, kada jie pašalinti.

„Iš tikrųjų turime IT problemų, sutrikęs žmonių informavimas apie taisomus ir jau pataisytus gedimus. Tačiau visą informaciją mes gauname, gedimai šalinami, darbai vyksta. Brigados gavusios informaciją važiuoja į gedimų vietas ir juos taiso, tik gyventojai apie tai nėra informuojami“, – sakė A.Adomaitytė.

ESO nuotr./ESO skaitiklių tikrinimas
ESO nuotr./ESO skaitiklių tikrinimas

O vidutinis skambučių laukimo laikas telefonu 1802, anot jos, siekia 370 sekundžių (kiek daugiau nei 6 minutes).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?