Pas susisiekimo ministrą Eligijų Masiulį atėję privačių sostinės įmonių atstovai skundėsi stumiami iš verslo Vilniaus mieste. Esą savivaldybė elgėsi nesąžiningai atimdama iš jų teisę vežioti keleivius mikroautobusais į Fabijoniškes, Perkūnkiemį ir kitus sostinės rajonus. Ši teisė be konkurso buvo suteikta Vilniaus miesto savivaldybės įmonei. Todėl asociacija prašo keisti teisės aktus, kad savivaldybės negalėtų piktnaudžiauti tokia padėtimi.
Susitikime su verslininkais nutarta sudaryti darbo grupę, kurioje verslininkai ir savivaldybių atstovai rastų kompromisą ir susitartų, kaip būtų galima tobulinti teisės aktus.
„Mano manymu, savivaldybės turi užtikrinti sveiką konkurenciją vežant keleivius. Miestų vadovai turėtų rūpintis žmonėmis, o ne tik savivaldybės įmonėmis“, – sakė ministras.
Miestų vadovai turėtų rūpintis žmonėmis, o ne tik savivaldybės įmonėmis, – sakė E.Masiulis.
Vilniaus vicemeras, kuruojantis transporto klausimus, Romas Adomavičius tvirtina, kad prieš kurį laiką atsirado gana daug mikroautobusų maršrutų, kurie įgavo teisę vežti keleivius nesilaikydami jokių grafikų ir tvarkos, būtinos viešajam transportui.
„Jie turėjo pelningiausius maršrutus, kur važiuoja daug keleivių, todėl nori juos išlaikyti. Tačiau įvertinome tai, kad keleivių vežimas Vilniaus mieste yra socialinė paslauga, 70 proc. keleivių perka lengvatinius bilietus, todėl tapo akivaizdu, kad jeigu mikroautobusai ir toliau taip pat dirbs, miesto viešajam transportui liks tik nuostolingi maršrutai ir nuolatiniai nuostoliai. Tokios situacijos toleruoti negalime“, – tvirtino R.Adomavičius.
Anot vicemero, svarbiausi yra keleivių interesai. O keleiviai esą pageidauja turėti gerą, techniškai tvarkingą, šiuolaikišką transportą, kuris greitai ir pigiai nuvežtų į jų norimą vietą. Tai ir yra pagrindas, kaip organizuoti viešąjį transportą.
„Jų norui dalyvauti mes pritariame. Ir esame jau sutarę, kad mikroautobusai taps sistemos dalimi, jais bus galima važiuoti naudojantis naujaisiais el.bilietais, kurie įsigalios nuo rugpjūčio 15 dienos. Mūsų tikslas yra toks, kad labiausiai nuo miesto centro nutolusių rajonų, kuriuose keleivių yra nedaug, bet juos reikia vežioti, gyventojus vežtų būtent mikroautobusai. Jie atvežtų keleivius iki pagrindinių maršrutų, kad šie be jokio papildomo mokesčio nuvažiuotų į bet kurią miesto dalį“, – aiškino vicemeras.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Romas Adomavičius |
Maršrutinių taksi įmonių vizitas pas ministrą R.Adomavičių nustebino: „Jie laužiasi per atviras duris. Esame daug kartų diskutavę. Jie nori daryti verslą, mes jiems tokias sąlygas suteiksime. Bet neleisime to daryti savivaldybės įmonių sąskaita. Jie privalo savo pelną užsidirbti dalyvaudami vienodomis sąlygomis su kitais.“
Šiuo metu, anot vicemero, atrinkinėjami tie maršrutai, kuriems bus skelbiami konkursai, ir visos įmonės, norinčios tokią paslaugą teikti Vilniaus mieste, galės dalyvauti. Laimės pasiūlę geriausias sąlygas ir mažiausią vieno kilometro kainą. Esą neliks jokio maršrutų dubliavimosi, kadangi visos transporto priemonės sudarys vieningą sistemą.
Sostinėje planuojama ir daugiau viešojo transporto pokyčių. Iki naujųjų metų turėtų pradėti važinėti greitieji miesto autobusai. Tam bus atrinkti 7 maršrutai, kurie gali būti pakoreguoti, tačiau jais važinės naujausi ir moderniausi miesto autobusai. Tai bus savotiškas viešojo transporto eismo stuburas. Šie autobusai atveš keleivius į transporto mazgus, kur jie galės perlipti į kitus troleibusus ir autobusus.
Šie autobusai važiuos greičiau, kadangi sustos ne kiekvienoje stotelėje. Daugiau galimybių pagreitinti jų važiavimą miestas kol kas neturi, tačiau tikimasi ateity įrengti papildomų autobusų juostų gatvėse, tinkamai sureguliuoti šviesoforus. Taip pat greitieji autobusai važinės pakankamai dažnai, kad jų nereikėtų ilgai laukti.