Rusijos ambasada Lietuvoje pranešė, jog du į Karaliaučių skridę transporto orlaiviai „Il-76“ virš Lietuvos teritorinių vandenų praskrido suderinę tai su šalies oro eismo kontrolieriais.
„Lėktuvų „Il-76“ įgulų nukrypimas nuo numatyto skrydžio maršruto buvo atliktas vadovaujant oro eismą prižiūrinčioms tarnyboms, laikantis tarptautinės praktikos“, – teigiama pranešime.
Taip Maskva atsakė į Lietuvos notą dėl valstybės sienos oro erdvėje pažeidimo. Anot jos, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos taisyklės numato įpareigojimus orlaivių vadams, suderinus su oro eismo priežiūros tarnybomis, imtis visų priemonių, kad pavojingų meteorologinių reiškinių zonos būtų aplenktos.
Rusija teigia, kad orlaivių įgulos pastebėjusios audros frontą susisiekė su Lietuvos oro eimo kontrolieriais ir gavo leidimą jį aplenkti.
„Pakoreguotas skrydžio maršrutas vedė virš Lietuvos Respublikos teritorinių vandenų“, – rašoma ambasados pranešime.
Rusijos kariniai lėktuvai Lietuvos oro erdvę pažeidė vėlų rugsėjo 16-osios vakarą.
Valstybės sienos apsaugos tarnyba praėjusią savaitę pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl neteisėto valstybės sienos pažeidimo ir tarptautinių skrydžių taisyklių pažeidimo, BNS pranešė pasieniečių atstovas Rokas Pukinskas.
Iš Rusijos pagrindinės dalies į Karaliaučių iš viso skrido šeši orlaiviai „Il-76“. Jie buvo pateikę skrydžių planus ir skrido įsijungę automatinius atsakiklius.
Valstybės įmonė „Oro navigacija“ anksčiau nurodė, kad skrydžių kryptį dėl nepalankių oro sąlygų keitė keturi lėktuvai. Anot įmonės, du iš jų pažeidė Lietuvos oro erdvę, nors leidimo tam negavo.
„Oro navigacijos“ atstovas Vytautas Beniušis BNS atsisakė komentuoti Rusijos trečiadienį išdėstytas aplinkybes, motyvuodamas vykstančiu ikiteisminiu tyrimu.
Incidentas ties Kuršių nerija įvyko Rusijoje ir Baltarusijoje vykstant karinėms pratyboms „Zapad“.