Sutarties pasirašymas įvyko sklandžiai. „Rail Skyway Systems Ltd“ atstovavo trys asmenys. Vienas jų – bendrovės vadovas mokslininkas A.Junickis. Kalbėdamas jis pareiškė, jog jis yra rusas, tačiau taip pat yra ir mokslininkas: „Nebūtina visus rusus lyginti su Putinu“.
Investavimo sutarties pasirašyme dalyvavęs meras Justinas Sartauskas teigia, kad sutartis vienpusiai palanki miestui, o investuojanti bendrovė neša visapusišką atsakomybę: „Sutartis su „Skyway“ – į vienus vartus Šiaulių naudai.“
Privalės investuoti mažiausiai 60 milijonų litų.
Per trejus metus turės būti įkurta 150 darbo vietų, investuota mažiausiai 60 milijonų litų.
Žadama investuoti 260 milijonų eurų, tačiau sutartyje nurodomas investicijos minimumas.
Savivaldybė įsipareigoja sujungti skiriamus sklypus į vieną.
Bendras jų plotas – beveik 30 hektarų. Mero teigimu, skiriamas plotas yra nenaudojamas, todėl bet kokia investicija sveikintina. Buvo prašoma mažiausiai dešimties hektarų, tačiau savivaldybė skyrė daugiau – pagal savo galimybes.
Užstatas – milijonas litų
Kol kas tai tik investavimo sutartis. Dėl sklypo nuomos bus sudaroma kita. Pirmiesiems bendrovės bandymams pakaks ir kilometro ilgio trasos, kurią miestas tikisi rasti. Vėliau bus ieškoma 30 kilometrų ilgio koridoriaus tarp Šiaulių ir Jelgavos.
„Skyway“ kūrėjai turės netrukus į savivaldybės sąskaitą sumokėti milijono litų užstatą.
Be to, „Skyway“ kūrėjai turės netrukus į savivaldybės sąskaitą sumokėti milijono litų užstatą. Be jo napajudės sklypo perdavimo reikalai.
Užstatas eurais bus grąžintas bendrovei tik įvykdžius visas sutarties sąlygas 2018 metų pabaigoje.
Socialdemokratų partijai priklausantis meras J.Sartauskas skeptiškai vertina „Skyway“ laboratorijos kritikus. Jo nuomone, bendrovę viešai sukritikavęs Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Arvydas Anušauskas norėjo tik politinių dividendų, o ne naudos Lietuvai.
„Jei jų veikla kuo nors netinkama – tam yra skirtos institucijos, o ne savivaldybė. Savivaldybė neklausia investuotojų, iš kur jie ima lėšas. A.Anušauskas galėjo pasikviesti mane ir informuoti, tačiau jis tai padarė per spaudą, siekdamas sau populiarumo“, – teigė miesto galva.
Aukštesnius pastatus teks derinti su KAM
O kaip dėl NATO bazės kaimynystės? Mero teigimu, jei bendrovė norės statyti didesnius pastatus, nei yra numatomi įstatymuose, jie turės tai atskirai derinti su Krašto apsaugos ministerija: „Jokio pavojaus NATO bazei aš čia nematau“.
Šie traukinukai rieda ant labai įtemptų stygų.
Bendrovė „Rail Skyway Systems Ltd“ priminė, kad Šiauliuose bus kuriami styginiais bėgiais lekiantys traukiniai, gabenantys birius arba skystus krovinius ir keleivius.
Teigiama, kad traukinys ant tokių stygų gali išvystyti ir 500 kilometrų per valandą greitį. Šie traukinukai rieda ant labai įtemptų stygų, įvilktų į tvirtą apvalkalą. Jos tokios tvirtos, kad tarp atramų gali būti ir trijų kilometrų atstumas.
Bendrovės laboratorijoms reikia maždaug 10 hektarų ploto teritorijos ir 30 kilometrų ilgio bei 100 metrų pločio tiesios atkarpos bandomiesiems važiavimams. Šiauliai tokias sąlygas suteikti gali.