Naujai statomame prekybos centre „Ozas“ jau išnuomota apie 90 proc. ploto. Projekto rengėjų teigimu, tai rodo, kad mieste prekybos centrų vis dar trūksta.
„Jei reaguotume į krizę, tikriausiai apskritai nieko nedarytume, tačiau galvojame apie tolimesnę ateitį ir tikime Lietuvos perspektyvomis“, – „15min“ sakė projektą Vilniuje vystančios bendrovės „ECE Projektmanagement Vilnius“ generalinis direktorius Stefanas Zeiselmaieris.
Šalia „Vichy“ vandens pramogų parko į „Rubicon group“ valdomame sklype statomą „Ozą“ ketinama investuoti apie 600 mln. Lt. Verslininkai skaičiuoja, kad projektas atsipirks per 10-metį.
Pašonėje dygstantį konkurentą „Akropolio“ atstovai vertina atsargiau, nei neseniai atsidariusią „Panoramą“.
„Konkurencija prekybos ir pramogų centrų rinkoje didėja, bet jai mes visada esame pasiruošę. Darome ir darysime viską, kad išliktume savo srities lyderiais“, – tikino „Akropolio“ Nuomos departamento vadovė Renata Jakubčionienė.
Keturių aukštų prekybos centre turėtų atsirasti prekybos tinklas „Peek&Cloppenburg“, kurio parduotuvė „Oze“ užims apie 4 tūkst. kv.m plotą. Pasak projekto vystytojų, šis Vokietijoje žinomas tinklas taps didžiausia centro naujove. Prekybos centre dar įsikurs pirmoji Lietuvoje Suomijos tinklo „Prisma“ maisto ir plataus vartojimo prekių parduotuvė, kino teatras su 7 salėmis, greito maisto restoranų kompleksas su 600 vietų sėdima sale. Iš viso centre įsikurs 180 parduotuvių.
Viliodami žinomus prekės ženklus, projekto vystytojai nesusitarė su didžiausia Lietuvos aprangos verslo grupe, koncernu „Apranga“.
Stato turkai
Dideliais tempais kylančiose statybose šiuo metu darbuojasi apie 860 darbininkų, tačiau tik 160 iš jų lietuviai, kiti – atvykėliai iš Turkijos.
„Neradome tinkamos statybų kompanijos Lietuvoje, nepavyko rasti statybininkų ir kitose Baltijos šalyse. Skandinavų prisivilioti nesugebėjome, tada suradome Turkijos bendrovę“, – aiškino „ECE Projektmanagement Vilnius“ projekto vadovo pavaduotojas Thomas Gehrmannas.
Naujasis prekybos centras miestiečius vilios moderniu dizainu ir naujais prekės ženklais, kurių Lietuvoje iki šiol nebuvo.
Pavasarį dėl statybų aikštelėje dirbančių turkų buvo kilęs incidentas. Migracijos departamento pareigūnai patikrinimo metu aptiko 20 turkų, turinčių turistines vizas, kurios neleidžia įsidarbinti Lietuvoje.
Problemų „Ozui“ gali kilti ir su privažiavimu – baigiamo statyti prekybos centro infrastruktūra nėra paruošta intensyviam eismui. Ozo gatvėje verslininkai norėtų įrengti šviesoforą su posūkiu.
„Tai būtų laikinas sprendimas, vėliau tikimės, kad galėsime po Ozo gatve įrengti įvažiavimą“, – aiškino T.Gehrmannas.
Savivaldybė apie tokius užsienio verslininkų planus teigė nieko negirdėjusi ir kalbas apie šviesoforą vadino nelogiškas.
„Gatvė ir taip yra apkrauta, jos apkrovimas dar didės, todėl ten jokiu būdu negali atsirasti dar vienas šviesoforas“, – patikino savivaldybės Eismo priežiūros skyriaus vedėjas Henrikas Mackela. Anot specialisto, apvažiavimo po Ozo gatve projektas taip pat dar nėra parengtas.
Krizės nejaučia
Toje pačioje judrioje gatvėje įsikūrusio „Akropolio“ atstovai tikina, kad kaimynystėje statomas prekybos centras rinkos dar neužpildys.
„Nesutalpiname visų norinčių nuomotis patalpas. Manome, kad vietos rinkoje užteks ir mūsų planuojamam dar vienam prekybos centrui mieste“, – tikino „Akropolio“ Nuomos departamento vadovė R.Jakubčionienė.
Anot jos, krizės požymių prekybininkai dar nejaučia – pirkėjų tik daugėjo.
„Krizė dar tiesiogiai nepalietė Lietuvos, įvertinti padarinius galėsimi kitąmet“, – sakė „Akropolio“ atstovė.
Rinkos naujokai, prekybos centras „Panorama“, dar nežino, kaip konkurento atsiradimas ir krizė paveiks jų veiklą.
„Kol kas srautai pranoko mūsų lūkesčius, tačiau tiksliau apie tai pasakyti galėsime sausį. „Panorama“ nesibaimina konkurencijos, nes turime savo nišą“, – pasakojo „Panoramos“ rinkodaros direktorius Vytenis Kurapka.
Ekonomistai vertina atsargiai
Ekonomikos ekspertai atsargiai vertina prekybos centrų ekspansiją mieste.
„Pirkėjų nedaugėja, todėl viską spręs konkurencija“, – aiškino ekonomistas Romas Lazutka. Pasak jo, krizės metu labiau nukenčia restoranai ir prabangos prekių pardavėjai, o kasdienių prekių paklausa gali netgi išaugti.
„Jei mažiau valgai kavinėje, daugiau valgai namie. Žmonių poreikiai išlieka, todėl, pavyzdžiui, bulvių suvartojimas gali išaugti ir prekybos centrai visada gyvuos“, – patikino R.Lazutka.