Mobilioji biometrinių duomenų registravimo įranga skirta asmens tapatybės dokumentams gaminti. Ja, kaip ir stacionariąja, sumontuota įstaigoje, asmuo fotografuojamas, paimami jo pirštų atspaudai, fiksuojamas jo elektroninis parašas. Tačiau ji turi daugiau privalumų – mobiliąja biometrinių duomenų registravimo įranga galima aptarnauti žmones jų įprastoje aplinkoje. Tokia paslauga jau keletą metų teikiama neįgaliesiems, ją išbandė ir keletas darbo kolektyvų.
Mobiliosios biometrinių duomenų registravimo įrangos privalumais pasinaudojo Vilniaus rajono savivaldybės Dūkštų seniūnijos gyventojai. Galimybe užsisakyti asmens tapatybės dokumentus neišvykstant iš savo gyvenamosios aplinkos pasirūpino Dūkštų seniūnė Vaclava Baniukevič. Matydama, jog kai kurie seniūnijos gyventojai dėl kai kurių negalių ar sunkios materialinės padėties negali nuvykti į sostinę ir ten užsisakyti naujus asmens tapatybės dokumentus, V. Baniukevič kreipėsi į Vilniaus migracijos valdybos viršininką Gintarą Bagužį, prašydama patarimo ir pagalbos. Geriausias būdas padėti buvo mobiliosios biometrinių duomenų nuskaitymo įrangos panaudojimas. Buvo susitarta dėl tikslaus laiko, aptarnaujamų piliečių skaičiaus ir šių metų rugpjūčio 4 dieną Vilniaus migracijos valdybos specialistai, nešini mobiliąja biometrinių duomenų registravimo įranga, keletui valandų įsikūrė Dūkštų seniūnijos patalpose. Būtent čia atėjo asmens tapatybės dokumentus įsigyti panorę ir iš anksto apie tai seniūniją informavę miestelio gyventojai, tie, kuriems nuvykti į Vilniaus migracijos valdybą tikrai buvo sudėtinga. Žmonės stebėjosi modernia įranga ir dėkojo seniūnei ir Vilniaus migracijos valdybos specialistams, padariusiems itin malonią paslaugą.
Vilniaus migracijos valdybos specialistų apsilankymas Dūkštų seniūnijoje patvirtino naujos paslaugos naudą, todėl, siekiant gerinti gyventojų aptarnavimą, tokios paslaugos bendruomenėms ir darbo kolektyvams bus teikiamos ir ateityje.