Maža to, gimnazijos mokytojų profsąjungai pasipriešinus naujai nuotolinio mokymo tvarkai, G.Vaitkunskės nuotolinio mokymo paskyra laikinai buvo užblokuota, o ji pati apkaltinta nevedusi pamokos ir sulaukė grasinimų atleisti iš darbo.
„Su jumis kantrybės nebėr“
„Žmonės jūs ar ne? Gal man ir padaryt metinį pokalbį su kiekvienu, kad paėst, panervint?“, „Nustokit putot“, „Jie dar tik auga – jūs tik senstat. Jiems kantrybės užtenka, nes jie ateitis, su jumis kantrybės nebėr“, „Galų gale yra direktoriaus įsakymas, kuriam turit besąlygiškai paklusti be jokių interpretacijų“, „Aš solidarizuojuosi ir man irgi dzin jūsų norai, poreikiai, darbo sąlygos, o jau skatinti tokių, kuriems dzin, net nėra už ką. Patenkinti?“ – tokiomis ir panašiomis frazėmis Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos direktorė uždaroje mokyklos pedagogų pokalbių grupėje auklėja ugdymo įstaigos pedagogus.
Kaip 15min pasakojo Vilniaus savivaldybės Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos profsąjungos pirmininkė G.Vaitkunskė, nepagarbų direktorės bendravimą mokyklos pedagogai patiria ne vienerius metus, tačiau pastaruoju metu įtampa gimnazijoje pasiekė kritinį tašką.
Negalime turėti kitokios nuomonės – viskas turi būti taip, kaip ji pasako.
„Anksčiau stengdavomės nekreipti dėmesio, bet ji visada nepagarbiai su mumis. Jeigu jau ji ką sugalvojo, mes turime nusilenkti, negalime prieštarauti, negalime turėti kitokios nuomonės – viskas turi būti taip, kaip ji pasako, o jei kažkas prieštarauja, prasideda mobingas“, – tvirtino ji.
G.Vaitkunskės teigimu, daug aistrų gimnazijoje sukėlė direktorės sprendimas pakeisti nuotolinio mokymosi tvarką, pagal kurią visos pamokos turi vykti tiesiogiai „Google Classroom“ platformoje, nors iki šiol mokytojas galėjo pasirinkti, kaip dirbti su vaikais – kada reikia tiesioginių pamokų, kada pakanka leisti vaikams spręsti užduotis savarankiškai.
„Mes vedame kiekvieną pamoką, nepaisant to, kad mokytojai pavargo, įsivaizduokite, kaip yra pavargę vaikai. Tiesiogiai liepta vesti ir tokias pamokas kaip kūno kultūros, etikos, muzikos“, – pasakojo profsąjungos pirmininkė.
Į naująją nuotolinio mokymo tvarką buvo įrašytas keistai skambantis punktas, susijęs su pedagogų atlygiu: „Rekomenduojama naudoti skaitmeninius šaltinius siekiant įrodyti, pagrįsti, argumentuoti, interpretuoti, vertinti ir pan., neužmirštant, jog pamokos temą dėsto mokytojas, kitu atveju darbo užmokestis grąžinamas į gimnazijos sąskaitą.“
Tiesa, vėliau gimnazijos direktorė paaiškino šį punktą į tvarkos projektą įtraukusi specialiai, jog patikrintų, ar visi pedagogai su dokumentu susipažino.
Po užblokuotos paskyros sekė grasinantis laiškas
Naująją tvarką gimnazijos profesinė sąjunga užginčijo, pareiškusi, kad ji yra perteklinė, administracijos kontrolė perdėtai smulkmeniška mokytojų atžvilgiu ir nereikalinga, sukuria nesaugumo jausmą ir nuolatinę įtampą.
G.Vaitkunskė 15min pasakojo, kad negana to, jog mokytojams privačioje mokyklos grupėje teko iškęsti direktorės užgauliojimus, po profsąjungos pasipriešinimo naujajai tvarkai prasidėjo keisti dalykai.
Pirmadienį turėjusi vesti pamoką profsąjungos pirmininkė negalėjo prisijungti prie savo „Google Classroom“ paskyros, nes ši buvo užblokuota.
„Ir po tos pirmos pamokos gaunu didžiausią grasinantį laišką, kad aš nevedžiau pamokos „Google Classroom“. Jei tai pasikartos, ji mane atleis“, – pasakojo ji.
Direktorės parašytame laiške profesinės sąjungos pirmininkei teigiama, jog administracija lapkričio 30 dieną lankėsi 5A ir 5B klasių pamokose ir fiksavo, kad pamokos nevyko.
„Taip pat fiksuota, jog nėra sukurtos „Google Classroom“ nuorodos, netalpinama medžiaga „Google Classroom“ virtualioje gimnazijoje, nesudaryta galimybė administracijai vykdyti jūsų atliekamo darbo stebėseną, todėl daroma prielaida, jog sąmoningai siekiate konfliktuoti darbo klausimais, savo interesus iškeliate aukščiau už savo pareigą pamindama mokinių interesus“, – teigiama laiške profsąjungos pirmininkei, kuriame, be kita ko, paprašyta pasiaiškinti.
„Įspėjame, jog atlikus pakartotinai jūsų darbo patikrą ir neradus vedamų pamokų bei pamokų medžiagos „Google Classroom“ virtualioje gimnazijos platformoje, ir toliau nesudarant gimnazijos administracijai galimybės vykdyti jūsų darbo kontrolę pagal galiojančius teisės aktus, galite būti atleista iš darbo pagal DK 58 str.“, – rašoma vien didžiosiomis raidėmis parašytame laiške.
Minėtas Darbo kodekso straipsnis apibrėžia galimybes nutraukti sutartį darbdavio iniciatyva dėl darbuotojo kaltės.
„Man šokas, jau tris mėnesius gyvename šoke“, – 15min teigė G.Vaitkunskė.
Ji pabrėžė, kad dėl nuolatinių užgauliojimų trinka gimnazijos mokytojų sveikata – kai kurie įtampą malšina raminamaisiais vaistais.
Direktorė: pretenzijų negavau
Pati gimnazijos direktorė A.Turskienė aiškina, kad ja nepatenkinta viena vienintelė mokytoja.
„Atsakyti galiu tiek, kad mokykloje yra 89 pedagogai, bet, kaip suprantu, tik G.Vaitkunskė turi kažkokių problemų su direktore. Pati priklausau Lietuvos mokyklų vadovų PS (profesinei sąjungai – aut.) ir puikiai bendrauju su visomis mokytojų PS. Į gimnazijos PS teiktą raštą esu atsakiusi“, – atsakymuose 15min teigė gimnazijos vadovė.
Ji aiškino negalinti komentuoti klausimų, susijusių su bendravimu, nes pretenzijų dėl to esą nėra gavusi: „Kadangi pačios gerb. G.Vaitkunskės pretenzijų man dėl bendravimo su ja neturiu nei žodžiu, nei raštu, o iš kitų taip pat neturiu, tai komentuoti nieko negaliu.“
Direktorė pabrėžė, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerija po pavasario karantino visoms Lietuvos mokykloms nupirko „Google“ bei „Microsoft“ licencijas.
„Mūsų gimnazija – ilgoji ir mums svarbu, kad būtų pasirinkta kiek įmanoma labiau suprantama platforma pradinukams. Mokytojai turėjo galimybę pasibandyti darbą ir vienoje, ir kitoje platformoje, buvo įsiklausyta ir į jų, ir į gimnazijos IT specialistų rekomendacijas, mokinių bei tėvelių poreikį nesiblaškyti po kelias platformas. Į tai atsižvelgus pasirinkta „Google“. Šioje platformoje talpinami ir gimnazijos dokumentai, sukurti mokyklos paštai visai bendruomenei, skaitmeninami vadovėliai ir kt., nes gimnazijos nuostatuose (pakeistuose) šių metų vasarą yra įteisintas nuotolinis ugdymas. Anksčiau darbas vyko „Discord“ platformoje, kuri nėra saugi ir neatliepia BDR reikalavimų, todėl švietimo politikai ragino mokyklas atsisakyti tokio tipo platformų ir inicijavo licencijų pirkimą“, – teigė ji.
Mokyklos administracija – ne mažiau pavargusi
Ar galėjo būti taip, kad gimnazijos direktorę kritikuojančios profsąjungos vadovės paskyra buvo užblokuota ir ji negalėjo vesti pamokos?
Atsakydama į tiesų 15min klausimą, ar turi ką nors su tuo bendro, A.Turskienė pabrėžė, kad sukurtą virtualią gimnaziją administruoja direktoriaus įsakymu paskirtas administratorius.
„Nemanau, jog jis kažkokių sumetimų vedamas specialiai trukdo mokytojai dirbti“, – aiškina ji.
Suprantu, kad visi mes norėtume gauti atlyginimą už 8 darbo valandas, o dirbti tik 4.
Direktorės teigimu, nuotolinio mokymo tvarka yra redaguota pagal naujus teisės aktus, joje nekeliami papildomi reikalavimai mokytojui, už kuriuos nebūtų apmokama ar padidėtų darbo krūvis.
„Suprantu, kad visi mes norėtume gauti atlyginimą už 8 darbo valandas, o dirbti tik 4, bet, ypatingai šiuo metu, mokyklos nuolat patiria tėvų spaudimą, jei mokytojas nesijungia į pamoką, argumentuodami tuo, kad turi dirbti mokytojo darbą“, – aiškino ji.
A.Turskienė teigė taip pat suprantanti, kad mokytojai yra pavargę dėl patiriamo streso.
„Ne mažiau pavargusi yra ir mokyklos administracija, kuriai keliamas reikalavimas užtikrinti patogų kokybišką ugdymą virtualioje aplinkoje, todėl lanksčiai reaguojame į tėvų ir mokinių poreikius. Pavasarį mokymą virtualiai vykdėme sinchroniškai pagal tvarkaraštį ir tai buvo mokyklos mokytojų pasirinkimas.
Negaliu komentuoti kodėl gerb. G.Vaitkunskė dabar nori kitaip, nes karantinas, paskirtas 3 savaitėms, vėl buvo pratęstas, bet kaip galiu suprasti iš žiniasklaidos teikiamos informacijos bei gaunamų teisinių ŠMSM bei Vilniaus savivaldybės požiūrio, jis nesitęs amžinai ir vaikai vėl mokysis mišriu būdu (savaitė nuotoliniu, kita savaitė realiu)“, – rašė ji.
Anot direktorės, viskas vyksta kaip pavasarį, tik kitoje, saugioje, platformoje.
Kaip suprantu iš gerb. G.Vaitkunskės skundo, mokytoja pati nelabai susigaudo, kada ir kaip dirbama, ir kodėl.
A.Turskienė teigė, kad mišriam ugdymo proceso organizavimo būdui gimnazija yra bendru sutarimu priėmusi (ir teisės aktai leidžia) vykdyti mokymą ne sinchroniškai ir iki 30 proc. turinio pateikti kaip savarankiškas užduotis. Kitaip dirbti, anot jos, tikrai būtų sunku, nes tą pačią dieną mokytojai dirba su kitomis klasėmis realiai.
„Kaip suprantu iš gerb. G.Vaitkunskės skundo, mokytoja pati nelabai susigaudo, kada ir kaip dirbama, ir kodėl, bet nedaro jokių žingsnių, kad tai išsiaiškintų, klaustų kuruojančio pavaduotojo, metodinės grupės, metodinės tarybos ar kreiptųsi tiesiai į direktorę. Niekas neslepia atsakymų, jei yra klausimų. Apgailestauju dėl mokytojos elgesio“, – teigiama direktorės atsakyme 15min.