Svarbiausia – tinkamai taikyti žinias
Valdorfo mokyklos devintokas A.Šilinga pasakojo, kad kurti ką nors, kas naudinga kasdieniame gyvenime, jam rūpėjo jau nuo mažų dienų: „Mane jau nuo mažens domino inžinerija – galimybė pačiam kurti realybėje veikiančius ir dažniausiai praktiškus prietaisus. Norėjau įsisavinęs fizikos pagrindus laisvai juos taikyti gyvenime, kad kasdieniai darbai būtų efektyvesni“, – kalbėjo jaunasis inžinierius.
Devintokas teigė, kad „Balttechnikos“ paroda jam suteikia galimybę susipažinti su naujausiomis naudojamomis technologijoms – geriau suprasti dabartinę situaciją. Tiesa, A.Šilinga pridūrė, kad nesitiki iš parodo ir per daug. „Jei parodos aprašymas atitiks realybę, džiaugsiuosi tuo, kas bus“, – tikino Valdorfo mokyklos moksleivis.
Norėjau įsisavinęs fizikos pagrindus laisvai juos taikyti gyvenime, kad kasdieniai darbai būtų efektyvesni, – teigė A.Šilinga.
A.Šilinga prisipažino, kad svarstymų ateityje užsiimti inžinerija tikrai buvo, tačiau kol kas devintokas labiau linksta į fizikos pusę. „Man labiau patinka tirti, mokytis ir atrasti, negu sukurti ir parduoti“, – aiškino moksleivis. Dažniausias inžinierių darbas, anot A.Šilingos, yra projektavimas. Taigi – vienas svarbiausių dalykų yra teisingai taikyti turimas žinias. Moksleivis pabrėžė, kad šiame darbe klaidos turi labai didelę vertę. „Viena klaida gali kainuoti visą projektą“, – tikino moksleivis.
Būtina kantrybė
Valdorfo mokyklos mokytoja Živilė Nižauskaitė teigė, kad mokiniai pasirenka 3D modeliavimą dėl įvairiausių priežasčių – vieni labai domisi naujosiomis technologijomis, inžinerija, kiti nori įgyvendinti savo idėjas, kurdami iš plastiko, o treti – tiesiog vedami smalsumo. Prieš prasidedant kursams, vieno projekto metu mokykloje vaikai turėjo galimybę pamatyti ir išbandyti 3D spausdintuvus – taigi, kai kurie atėjo mokytis 3D modeliavimo jau jo pabandę ir norėdami išmokti daugiau, pasakojo mokytoja. Ž.Nižauskaitė labai džiaugėsi, kad projektuodami moksleiviai pastebi sąsajas su kitais mokslais – pavyzdžiui, kokios svarbios yra matematikos žinios.
Be galo naudinga ir įdomu bus pamatyti visą parodą, tokie renginiai skatina domėtis naujausiais pasiekimais, padeda renkantis savo karjeros kelią, – kalbėjo Ž.Nižauskaitė.
Mokytoja tikino, kad „Balttechnika“ padeda mokiniams ne tik susipažinti su inžinerinėmis naujovėmis, bet ir padeda apsispręsti dėl tolimesnio kelio: „Visų pirma, parodoje mokiniai turės galimybę parodyti, ką išmoko dirbdami su „SolidWorks“ programa, taip pat demonstruoti savo jau anksčiau sukurtus darbelius. Susipažinti ir pasidalinti patirtimi su kitais moksleiviais. Taip pat be galo naudinga ir įdomu bus pamatyti visą parodą, tokie renginiai skatina domėtis naujausiais pasiekimais, padeda renkantis savo karjeros kelią.“
Ž.Nižauskaitė įvardijo kelias priežastis, kodėl jaunimas renkasi inžinerines specialybes: vieni renkasi dėl poreikio, darbo galimybių, o kiti – dėl susidomėjimo šia sritimi. Mokytoja pabrėžė, kad svarbiausia suteikti moksleiviams galimybę išbandyti ir atrasti save: „Labai gerai, kai prieš pasirinkdamas specialybę, moksleivis turi galimybę pats išbandyti, pamatyti, kas tai yra, ir vėliau nuspręsti, ar tai jam tinka.“
Taip pat Ž.Nižauskaitė pridūrė, kad kelių mėnesių darbas parodė, kaip reikalinga mokiniams kantrybė: „Rezultatui pasiekti prireikia ne vienos pamokos, o neretai darbą tenka pradėti ir iš naujo. Čia labai svarbu nesustoti, o toliau atkakliai bandyti įveikti iškilusias kliūtis.“